Přeposlat Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti stupni výbavy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti stupni výbavy

26.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh oficiálně vstoupil Nissan Juke druhé generace, tedy crossover navazující na jednu dobu nejprodávanější vůz svého druhu v Evropě. Jeho design už není tak kontroverzní a dalo by se říct, že Juke tak trochu dospěl, ale pořád patří mezi nejvýraznější crossovery současnosti.

Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti stupni výbavy

První generace modelu Juke vznikla v roce 2010 a v době svého představení bylo toto kompaktní SUV (či crossover) jako nějaké zjevení. Juke přišel s velmi výrazným a hodně neortodoxním designem, na který nešlo neudělat si názor, a jak už to tak bývá, někomu se zalíbil a někdo jej vyloženě nesnášel. Vzhledově patřil Juke první generace mezi ty vozy, které musíte buď milovat, nebo nenávidět a nic mezi tím. Jednu dobu se jednalo o nejprodávanější automobil své třídy v Evropě a bylo tedy jasné, že Nissanu se sázka na extravagantní design vyplatila. Ke konci svého životního cyklu už přece jenom Juku začal docházet dech, ale po devíti letech služby se není čemu divit a tento kompaktní vůz si vlastně zaslouží pochvalu, že na trhu vydržel v jedné generaci tak dlouho. Druhá generace byla představena letos a navázat na úspěch prvního Juku určitě nebude snadné, protože je samozřejmě otázkou, zda společnost opět přijme značně kontroverzní design. Ten sice už není ani zdaleka tak výrazný a funky, jako u první generace a nový Juke působí mnohem dospělejším a tak nějak vážnějším dojmem, ale pořád je to z davu hodně vyčnívající crossover. Přední části dominuje poměrně robustní maska chladiče s chromovaným dekorem a na tento dekor plynule navazují velmi úzké světlomety, pod kterými se nachází druhý pár podstatně rozměrnějších, kulatých světel. Uspořádáním je to velmi podobné první generaci, jen to vypadá mnohem moderněji a určitě bychom měli zmínit, že světa jsou už v základu kompletně LED.

Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupniNissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupni

Ve spodní části se pak nachází sportovně pojatý nárazník a na zadní, podstatně méně výrazné části, jsou koncová světla s povedenou grafikou, nárazník s difuzorem a neschází ani decentní stříška nad zadním sklem. Karoserie je ve spodní části chráněn po celém obvodu plastem, a stejně jako první generace, i ta druhá má kliky zadních dveří integrované v C sloupku. Kompletní rozměry druhé generace modelu Juke jsou 4210 x 1800 x 1595 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 2636 mm, takže je tato novinka o 75 mm delší a o 35 mm širší než předchůdce, přičemž výška zůstala stejná a rozvor kol se zvětšil o 106 mm. V interiéru by tedy mělo být podstatně víc místa než v první generaci a potěší i zavazadlový prostor objemnější o značných 68 litrů, jehož objem nyní čítá slušných 422 litrů. Samotný interiér je vyvedený v poměrně moderním duchu a je docela líbivý, přičemž jeho dominantu tvoří hezký, trojramenný volant s lehce zploštěnou spodní částí. Středový panel obsahuje dotykový displej palubního systému, jehož úhlopříčka může být až 8 palců v závislosti na výbavě a pod tímto displejem se nachází tři výdechy klimatizace. Ještě o kousek níž je umístěný její jednoduchý ovládací panel a v úplně spodní části se nachází řadicí páka nebo volič převodovky v závislosti na tom, jestli si vyberete manuál nebo automat. Co se týče motoru, tak Juke druhé generace je prozatím dostupný pouze s jednotkou DIG-T 117, což značí přeplňovaný litrový tříválec o výkonech 86 kW (117 koní) a 180 Nm.

Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupniNissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupni

S tímto motorem není Juke žádný dramatický sprinter, z klidu na 100 km/h se rozjede za 10.4 sekundy v případě manuální a za 11.1 sekundy v případě automatické převodovky se sedmi rychlostními stupni. Co se týče výbavy, tak Juke druhé generace je k dispozici hned v pěti stupních s označením Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna a N-Design, přičemž už základní Visia toho nabídne opravdu hodně. Obsahuje třeba kompletní LED světla, 16 palcová ocelová kola, okna i zrcátka v elektrice, manuální klimatizaci, kliky v barvě karoserie, multifunkční volant či rádio se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB portem. Zmínit bychom měli také 4.2 palcový barevný displej v palubní desce, tempomat, automatická světla, asistenta rozjezdu do kopce a několik asistentů (inteligentní nouzové brzdění s funkcí rozpoznání chodců a cyklistů nebo rozpoznání dopravních značek). Stupeň Acenta má navíc 17 palcová litá kola, barevný dotykový displej palubního systému s úhlopříčkou 8 palců, technologie Apple CarPlay, Android Auto, zadní parkovací kameru či dvojitou podlahu zavazadlového prostoru s rezervním kolem. Ještě lépe je pak na tom stupeň N-Connecta, ten má automatickou klimatizaci, 7 palcový displej v palubní desce, jízdní režimy, senzor deště, vyhřívaná zrcátka, kožený volant i hlavici řadicí páky, ambientní osvětlení ve dveřích nebo zadní kotoučové brzdy.

Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupniNissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupni

U stupně Tekna stojí za zmínku hlavně 19 palcová litá kola, vyhřívaná sedadla a několik zajímavých asistentů a pomocníků (panoramatický kamerový systém, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, inteligentní tempomat, upozornění na provoz za vozem či systém rozpoznání únavy řidiče), přičemž vrcholný stupeň N-Design je zaměřený hlavně na stylový vzhled. Má 19 palcová kola, exteriérové ozdobné lišty, dvoubarevný prémiový lak či personalizovaný prémiový interiér. Volitelná výbava už moc prvků neobsahuje a zmínit bychom měli třeba navigaci (+ 11 500 Kč), vyhřívané čelní sklo (+ 6 900 Kč) nebo sady s označením Comfort, Design, Technology a Sound & Go. V základu je nový Juke červený, přičemž za standardní bílou se připlácí 7 500 Kč, příplatek za metalické barvy je 15 000 Kč a za perleťovou bílou pak dáte 18 000 Kč. V základu vyjde nový Nissan Juke na 419 990 Kč s DPH a se stupněm výbavy Visia se pojí výhradně šestistupňový manuál, který mají v základu všechny výbavové vstupně, ale od druhé výbavy Acenta je možné připlatit si 40 000 Kč za dvouspojkový sedmistupňový automat. Druhý výbavový stupeň vyjde na 454 990 Kč s DPH, třetí N-Connecta stojí od 498 990 Kč s DPH a předposlední Tekna vyjde minimálně na 553 990 Kč s DPH. Nejdražší je pochopitelně specifikace N-Design, která stojí od 556 390 Kč s DPH.

Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupniNissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti výbavovými stupni

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Juke druhé generace vstupuje na náš trh. Pouze s jedním motorem, ale pěti stupni výbavy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.