DS


Přeposlat DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí

19.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka DS Automobiles, dříve luxusní odnož francouzského Citroënu, představila nejnovější verzi svého největšího modelu, crossoveru DS 7 Crossback. Ta se jmenuje E-Tense 4x4 a jedná se o moderní hybrid s vysokým výkonem, pohonem všech kol a zajímavou kombinovanou spotřebou.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí

Citroën založil značku DS, tedy svou luxusní divizi, v roce 2009 a v té době to byla opravdu pouze divize Citroënu, takže vozy DS na sobě měly logo dvou stříbrných šípů. Po pěti letech se ale z divize DS stala samostatná, oddělená automobilka DS Automobiles, a byť jsou její produkty z velké části postaveny na vozech Citroënu, dalo by se říct, že vozy DS jsou to nejluxusnější, co může koncern PSA, pod který Citroën i DS Automobiles spadají, nabídnout. Nejsou to jenom ,,překabátěné“ Citroëny s pár ozdobami navíc, jak tomu bylo v dobách, kdy byla DS jen divize své mateřské automobilky a třeba model DS 7 Crossback je opravdu zajímavým kousek s hodně výstředním, svébytným designem, který se v davu jen tak neztratí. Ano, určitě to není značka pro každého, protože v nitru vozů DS najdeme pořád víceméně pouze mainstreamovou techniku za poměrně vysoké ceny, ale své zájemce tyto produkty evidentně mají. Na našem trhu DS Automobiles působí také a aktuálně u nás nabízí dva modely, a sice DS 3 Crossback a DS 7 Crossback, což je vlajkový model výrobce. Původní motorizace 1.5 BlueHDi 130, 2.0 BlueHDi 180 a benzinovou dvojici PureTech 180 a PureTech 225 nově doplnilo hybridní ústrojí s označením E-Tense 4x4, což je vrchol nabídky, takže nejvýkonnější a zároveň také nejdražší verze.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízíDS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí

A právě na tuto variantu se dnes podíváme trochu podrobněji, protože je již oficiálně dostupná i na našem trhu a je zdaleka tím nejzajímavějším, co DS nabízí. Design je jasný a před sebou máme klasického, francouzského šviháka, který je úplně jiný než zbytek konkurence a je jasné, že ne každému bude tento extravagantní styling po chuti. Přední části dominuje rozměrná, černá maska chladiče s bohatým chromovaným dekorem, na kterou plynule navazují světlomety (v základu xenonové, za příplatek adaptivní full-LED) a zajímavě pojatý nárazník, opět zdobený chromem. Vzadu se nachází stylová koncová světla propojená dekorační linkou a nárazník s difuzorem, po jehož stranách jsou naznačeny výfuky. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4573 x 1906 x 1625 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2738 mm a zavazadlový prostor zvládne pojmout 555 litrů (1752 litrů po sklopení sedaček). V rychlosti nahlédneme také do interiéru, který je vyvedený v podobně extravagantním stylu jako exteriér a jeho hlavním poznávacím znakem jsou ostré hrany a kosočtverce. Zajímavě vypadá hlavně středový panel s ohromným, 12 palcovým barevným dotykovým displejem, který je umístěný zhruba ve stejné úrovni, jako 12.3 palcový digitální přístrojový panel před řidičem.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízíDS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí

Na velký displej palubního systému navazuje mohutný tunel s voličem převodovky a několika dalšími ovládacími prvky, přičemž v nejvyšší výbavě se na samotném vrcholu středového panelu nachází elektricky vyklápěné hodiny. Samozřejmostí jsou pak samé kvalitní materiály typu kůže, alcantary či hliníku. Alfou a omegou tohoto modelu je ale hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech s dvojicí elektromotorů na obou nápravách, takže poháněna jsou všechna čtyři kola. Elektromotor o výkonu 81 kW (110 koní) je u přední nápravy, výkonnější elektromotor, který dává 83 kW (113 koní), se nachází u zadní a benzinový čtyřválec pak disponuje výkonem 147 kW, tedy 200 koní. Tyto hodnoty se ale nesčítají klasickou cestou, takže celkový výkon dosahuje 220 kW (300 koní) a točivý moment se zastavil na hodnotě 520 Nm. To jsou ale pořád velmi hezká čísla, která stačí tomuto 1825 kg těžkému SUV ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 5.9 sekund a maximální rychlost 240 km/h. Kombinovaná spotřeba byla spočítána na 1.3 litru paliva na 100 km jízdy (dle metodiky WLTP) a DS 7 Crossback E-Tense 4x4 umí jet i čistě na elektřinu, a to na vzdálenost až 58 km. Použité baterie mají kapacitu 13.2 kWh a spolu s vozem dostanete hned dva kabely, jeden pro zapojení do klasické, domácí zásuvky a druhý, který lze použít u veřejných dobíjecích stanic nebo u nástěnné nabíječky.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízíDS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí

Z domácí zásuvky zabere nabití baterií 7 hodin, nicméně výkonnější wallbox už to zvládne za 45 minut, což nevypadá vůbec špatně. Zmínit bychom měli také to, že pohonné ústrojí disponuje čtyřmi jízdními režimy a každý je určený pro něco jiného. V hybridním režimu funguje všechno automaticky, takže elektromotory a spalovací motor pracují dohromady nebo samostatně v závislosti na stylu jízdy a zvolené trase. Elektrický režim znamená, že pojedete jenom na elektřinu a režim Sport zase nabídne veškerý dostupný výkon. Poslední režim je 4x4 a to vlastně značí trvalou čtyřkolku, což se bude hodit v horších povětrnostních podmínkách či mimo klasické silnice. Jak jsme se zmínili výše, DS 7 Crossback E-Tense 4x4 je již dostupný i na našem trhu a dá se pořídit výhradně s dvojicí nejvyšších výbavových stupňů So Chic a Grand Chic. Varianta So Chic vyjde na 1 395 000 Kč s DPH a Grand Chic stojí od 1 555 000 Kč s DPH, takže je to nejdražší vůz, který u nás automobilka DS aktuálně nabízí. Výbava je v případě vrcholného stupně opravdu vyčerpávající, ale i tak je pořád za co připlácet a další peníze lze utratit třeba za 20 palcová litá kola (+ 20 000 Kč, součástí výbavy jsou 19 palcová kola), parkovacího pilota (+ 24 000 Kč), noční vidění s 360° parkovací kamerou (+ 42 000 Kč) nebo třeba za panoramatické střešní okno (+ 38 000 Kč).

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízíDS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jde do prodeje. Luxusní hybrid s pohonem všech kol je to nejdražší, co u nás DS nabízí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.