Přeposlat Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer

17.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh právě vstupuje nejnovější provedení modelu Forester od japonského Subaru, a to v jednom a rovnou hybridním provedení. Pokud hledáte SUV, které je opravdu schopné v terénu a zároveň chcete atmosféricky plněný motor, tady jste na správné adrese.

Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer

Subaru Forester vznikl v první generaci již v roce 1997 a v té době se jednalo ještě o lehce zvýšené kombi s pohonem všech kol, což je v současné době velmi populární třída a Forester tedy stál, před více než dvaceti lety, u jejího vzniku. Druhá generace ještě pokračovala s karoserií zvýšeného kombi, ale generace třetí, představená v roce 2008, již přeskočila do třídy SUV, která se v těchto letech rozjížděla k nesmírné popularitě. Čtvrtá generace se prodávala v letech 2012 – 2018 a nyní tu tedy máme generaci pátou, se kterou se pojí jedna velká novinka. Vůbec poprvé se Forester prodává jako hybrid a na našem trhu je to zároveň jediná verze, která je k dispozici. Pro Subaru se jedná o nesmírně důležitý model, protože je to celosvětově nejprodávanější vůz s logem hvězdokupy Plejády a zároveň je to v terénu jedno z nejvíce schopných SUV. V této třídě moc konkurence co do průchodnosti terénu Forester nemá a drtivou většinu těch městských, módních SUV nechává mimo silnice daleko za sebou. Než se ale podíváme na techniku, specifikace a cenu, proklepneme si i design, který je vyvedený, pro Subaru, v naprosto typickém duchu a ukazuje, že to tato automobilka zkrátka dělá jinak. V době stylových a uhlazených SUV vypadá nový Forester tak trochu jako neotesanec, a co si budeme povídat, moc krásy nepobral.

Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-BoxerNa náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer

Určitě to není typický městský krasavec a jeho design je spíše uzpůsobený 100% funkčnosti, přičemž dominantním prvkem je přední část s robustní maskou chladiče (ta je skoro stejná jako u předchozí generace). Rozměrné světlomety jsou opatřeny LED denním svícením a ve spodní části předního nárazníku se nachází výrazná plastová ochrana. Karoserie je chráněná plasty pochopitelně po celém obvodu, jak se na pořádné SUV sluší a patří a největší změny co do designu prodělala pátá generace na zádi. Koncová světla jsou vyvedena v novém designu a vypadají naprosto ,,japonskyʺ, takže jsou prostě a jednoduše divná. Vzhled je u Forestera zkrátka něco, na co se moc nehraje a je to taková podružná věc, kterou, pokud máte o toto poctivé SUV zájem, budete muset skousnout. Kompletní rozměry nové generace jsou 4625 x 1815 x 1730 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2670 mm a minimální světla výška je slušných 220 mm. Kufr disponuje objemem 509 litrů a ten lze po sklopení zadních sedaček navýšit až na 1179 mm, takže na nedostatek přepravní kapacity si určitě nebude nikdo stěžovat. Stejně tak jako na místo, kterého je v interiéru dostatek a jako rodinné auto může Forester fungovat bez jakýchkoliv pochybností.

Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-BoxerNa náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer

Interiér je velmi podobný jako u čtvrté generace a jeho hlavními prvky jsou tradiční, analogová palubní deska a široký středový panel hned s dvojicí displejů, kde ten menší, horní, zobrazuje obraz z parkovací kamery. Součástí standardní výbavy je systém EyeSight, tedy jeden z nejmodernějších a nejlépe hodnocených bezpečnostních balíčků, který obsahuje všemožné asistenty a pomocníky. Vyjmenovávat je ale nebudeme, protože to by zabralo opravdu hodně času i místa a raději se podíváme na pohonnou soustavu. Ta je hybridní a skládá se z atmosféricky plněného dvoulitrového čtyřválce typu boxer, který je doplněný o elektromotor. Celkový výkon této jednotky je 110 kW (150 koní), točivý moment dosahuje hodnoty 194 Nm a poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to pomocí systému Symmetrical AWD. Převodovka je pak zastoupena bezstupňovým ústrojím CVT. Výkon není žádná velká sláva a to se dá prohlásit také o dynamice, protože zrychlení z klidu na 100 km za 11.8 sekundy a maximální rychlost 188 km/h určitě nikoho neohromí. Forester ale nikdy nebyl o dynamice (až na ostrou verzi XT, samozřejmě), ale spíše o takové fortelnosti, bytelnosti a již několikrát zmíněných skvělých schopnostech v terénu.

Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-BoxerNa náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer

Nový Forester na našem trhu startuje na hezky kulaté částce 900 000 Kč s DPH, za což dostanete velmi slušnou výbavu v čele s LED světlomety, 17 palcovými koly, koženým volantem, okny v elektrice, duální automatickou klimatizací, vyhřívanými sedačkami, systémem Subaru StarLink s podporou Apple CarPlay i Android Auto nebo tempomatem. Vyšší stupeň výbavy Comfort (stojí od 1 010 000 Kč s DPH) má navíc třeba v osmi směrech elektronicky stavitelná přední sedadla, bezklíčový přístup i startování, elektricky ovládané páté dveře, parkovací senzory i kameru, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly či systém monitorování řidiče. Specifikace Comfort Navi stojí 1 030 000 Kč s DPH, oproti výše uvedené výbavě má navíc pouze navigační systém a nejvyšší stupeň výbavy dostal označení Executive, ten vyjde na 1 130 000 Kč s DPH. Ten už má opravdu všechno, třeba 18 palcová litá kola, kožený interiér, nejlepší audio soustavu s devíti reproduktory nebo elektronicky posuvné panoramatické střešní okno. Jak už bývá u Subaru zvykem, jednotlivé prvky výbavy jsou pevně dané a jediné, za co si je možné připlatit, je barva karoserie, která vyjde na 12 000 Kč (základní barva bez příplatku je červená). V ceně všech specifikací je zahrnuta i prodloužená, pětiletá záruka (pět let nebo 200 000 km) v ceně 19 000 Kč.

Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-BoxerNa náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Na náš trh vstupuje nový Forester od Subaru, a to výhradně s hybridním ústrojím e-Boxer


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.