Přeposlat Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec

12.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární dvoudveřové kupé F-Type od Jaguaru prodělalo po šesti letech služby poměrně výrazný facelift týkající se jak designu, tak techniky. Modernizaci neutekl ani interiér, tak se pojďme podívat, co všechno nový F-Type nabídne.

Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec

Jaguar představil dvoudveřové kupé F-Type v roce 2013 a prakticky ihned po uvedení do prodeje se z tohoto povedeného vozu stal velmi populární kousek. Aby také ne, moc atraktivnějších modelů v této třídě v té době nebylo a byl to právě opravdu osobitý, pro tohoto britského výrobce typický design, který z tohoto Jaguaru udělal prodejní hit. Původní F-Type vypadá dobře i dnes, šest let po uvedení na trh a je to zkrátka jeden z těch vozů, který stárnou s grácií a zub času se na nich moc nepodepisuje. Možná i proto vyvolala modernizace mírné rozpaky, protože vlastně úplně změnila přední část s naprosto typickým pohledem dvou rozměrných, vertikálně orientovaných světlometů, které byly umístěny poměrně vysoko na kapotě. Příď je tedy zcela nová a je evidentní, že se Jaguar inspiroval u svého elektrického crossoveru I-Pace, tedy alespoň co se týče předních světlometů. Ty jsou nově velmi tenké, orientované více horizontálně a mají jednoduchý LED podpis ve spodní části, přičemž se posunuly podstatně níž a nový F-Pace působí výrazně agresivnějším a drsnějším dojmem. Ano, toto pojetí je mnohem modernější a F-Type tedy tak nějak dospěl, takže je víceméně poplatný dnešní době, ale původní vzhled s retro nádechem a takovým tím rošťáckým kukučem měl určitě něco do sebe.

Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválecJaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec

Je samozřejmě otázkou, zda bylo takto radikální změna přídě nutná, ale to ukáže až čas a budoucí prodeje. Nová je i kapota s výraznějšími a níže usazenými průduchy a přepracovaní neutekl ani přední nárazník, který dostal do vínku větší otvory. Maska má pořád stejný tvar, ale už není uprostřed rozdělena linkou a má trochu jiný výplet. Ani zadní část modernizaci neutekla, ale zde není ani zdaleka tak výrazná jako na přídi a na první pohled jdou rozpoznat víceméně jenom lehce pozměněné světlomety s jinou grafikou. Nový je ale i zadní difuzor, po jehož stranách můžou být celkově až čtyři koncovky výfuku, přičemž základní model nabídne jeden velký výfuk v jeho středu a možná je i konfigurace se dvěma středovými koncovkami. Z dalších novinek bychom měli zmínit také nové designy kol či lehce přepracované výdechy za předními koly. Změn je tedy poměrně hodně a určitě by se mělo dodat, že platí jak pro kupé, tak pro otevřený kabriolet s tradičním označením Convertible. Nyní se v rychlosti přesuneme do interiéru, kde se F-Type dočkal jedné velké novinky, a to zcela digitální palubní desky. Ta nahrazuje původní, z velké části analogovou palubní desku a úhlopříčka zde použitého displeje čítá 12.3 palce. Palubní deska samozřejmě umožní měnit grafiku zobrazení a lehkou změnou si prošel i volant, který postrádá zploštění ve spodní části.

Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválecJaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec

Středový panel si prošel jen lehčím re-designem a po stránce rozložení ovládacích prvků je víceméně úplně stejný, jako doposud. Barevný dotykový displej palubního multimediálního systému má úhlopříčku 10 palců a pod ním se nachází jednoduchý ovládací panel klimatizace skládající se ze tří otočných ovladačů a několika tlačítek ve spodní části. Volič převodovky je nově útlejší a v interiéru najdeme samé kvalitní materiály, jako je třeba kůže, hliník nebo třeba alcantara. Za zmínku určitě stojí také sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, integrovanými hlavovými opěrkami a hezkým, kontrastním prošíváním. Co se týče nabídky motorů, tak evropští zákazníci se bohužel musí rozloučit s kompresorem přeplňovaným šestiválcem, který tvořil takový střed nabídky. Ten zůstane v nabídce bohužel pouze v Severní Americe a Evropa se bude muset spokojit s dvoulitrovým čtyřválcem a osmiválcem o objemu 5 litrů. Mezi těmito motory je tedy co do počtu válců a objemu poměrně velká mezera, nicméně se mluví o tom, že se v budoucnu šestiválec vrátí, a to v nějaké hybridní formě. V Evropě bude nový F-Type k dispozici ve čtyřech specifikacích a ta základní je osazena přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 221 kW (300 koní) a 400 Nm.

Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválecJaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec

Veškerý výkon je v tomto případě posílaný výhradně na zadní kola, z klidu na 100 km/h se tento model rozjede 5.7 sekundy a maximální rychlost čítá 250 km/h. Prostřední verze s pětilitrovým osmiválcem, který je přeplňovaný pomocí kompresoru, může mít pohon zadních nebo všech kol a výkony tohoto modelu jsou 331 kW (450 koní) a 580 Nm, což stačí ke zrychlení na 100 km/h za 4.6 sekundy a maximální rychlost 285 km/h. Vrcholná specifikace má opět přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ale naladěný na 423 kW (575 koní) a točivý moment této verze, která bude osazena výhradně pohonem všech kol, čítá rovných 700 Nm. Asi není překvapením, že je tento model se zrychlením z klidu na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlostí 300 km/h v nabídce nového F-Type tím nejdynamičtějším. Všechny verze jsou vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou a jiné ústrojí v nabídce vůbec nebude. Výrazným přepracováním si prošel i podvozek, který dostal nové adaptivní tlumiče, pružiny i stabilizátory. Jaguar F-Type v modernizované verzi se již nachází na oficiálních stránkách výrobce a základní cena kupé s přeplňovaným čtyřválcem Ingenium 2.0 byla stanovena na 1 706 826 Kč s DPH. Prostřední model s osmiválcem startuje na částce 2 463 681 Kč s DPH a za vrcholnou specifikaci si připravte minimálně 3 347 949 Kč s DPH.

Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválecJaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jaguar F-Type prodělal modernizaci, dostal nový předek a v Evropě přišel o šestiválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.