Přeposlat Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku

10.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární rodinné MPV Espace od Renaultu prošlo pro rok 2020 poměrně výraznou modernizací, která se týká v první řadě techniky. Výbava bude modernější a půjde více s dobou, díky čemuž bude Espace připravený na svou druhou polovinu života.

Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku

Renault Espace je mezi rodinnými vozy legendou, o tom není pochyb a tento prostorný, praktický vůz vznikl v první generaci již v roce 1984. Espace bývá mnohdy označovaný jako první evropské MPV a zcela jistě je to jeden z největších průkopníků této kategorie. Renault prodal již na 1.3 milionů kusů tohoto modelu, což je vpravdě úctyhodné číslo a na trzích se aktuálně nachází generace s pořadovým číslem 5. Ta byla představena v roce 2014, začala se prodávat o rok později a nyní, tedy koncem roku 2019, je v polovině svého životního cyklu a přišel čas na facelift. V aktuální generaci ale přišla poměrně velká změna a kdysi naprosto typické MPV se změnilo v crossover s nižší stavbou karoserie a podstatně dynamičtějším designem. Tato změna byla provedena tak trochu na úkor praktičnosti, ale pravdou je, že aktuální Espace patří mezi nejstylovější kousky v rámci své třídy. Facelift toho v oblasti designu moc nezměnil a na první pohled nejde modernizovaná verze od té aktuální skoro ani poznat. Světlomety mají novou grafiku a lehkým re-designem si prošel také přední nárazník a maska chladiče. Ani vzadu není novinek nijak extra moc a zcela nový je vlastně pouze nárazník s plastovým difuzorem.

Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější technikuRenault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku

Zadní světla jsou víceméně stejná, mají pouze mírně přepracovanou grafiku a nijak se nezměnily ani věci typu chromované linky okolo oken či decentní stříšky nad zadním sklem. Velkou novinkou je ale možnost dopřát si světlomety LED Matrix, což je novinka nejenom v rámci řady Espace, ale také v rámci celého Renaultu. Jedná se o velmi moderní světla, která umí fungovat tak, aby neoslňovala protijedoucí vozidla a zároveň osvítila prostředí v jejich okolí, přičemž světlomety umí rozpoznat auto jedoucí v protisměru až na vzdálenost 550 metrů. Vzhledově se tedy nic moc nového neudálo, ale žádné zásadní změny ani nebyly třeba, protože Espace páté generace od svého představení nijak zvlášť nezestárnul a pořád je to atraktivní, přitažlivý kousek, což platí hlavně pro vrcholnou verzi Initiale Paris s velkými koly a všemi těmi chromovanými dekoračními doplňky. Pro tuto variantu si pak Renault připravil zcela nová litá kola a novou červenou barvu s označením Vintage Red. Více změn se událo v interiéru, který je sice po ergonomické stránce víceméně pořád stejný, ale několika novinek jsme se přece jenom dočkali.

Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější technikuRenault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku

Dominantním prvkem interiéru je ladně působící středová konzole a ta má nově ve spodní části větší úložný prostor s dvojicí držáků na nápoje. Na vrcholu středového panelu se nachází 9.3 palcový barevný dotykový displej multimediálního systému Easy Connect, který je zde přítomný v nejnovější verzi a umí propojení mobilního telefonu s iOS (Apple CarPlay) i Androidem (Android Auto). Rozvržení ovládacích prvků pod displejem se oproti stávajícímu provedení trochu změnilo a mírným redesignem si prošel i trojramenný volant s ovládacími prvky. Palubní deska je pak zcela nová, je kompletně digitální a použitý displej má velkou úhlopříčku 10.2 palce, umožňuje nastavení grafiky a umí zobrazit i 3D navigaci. Z výbavy bychom měli zmínit třeba dva USB porty na středovém panelu a pochopitelně nebude scházet ani spousta různých asistentů či pomocníků, ze kterých zmíníme třeba parkovacího asistenta, adaptivní tempomat se schopností úplného zastavení nebo třeba systém aktivního nouzového brzdění. Vrcholná verze Initiale Paris dostala nová okna, díky čemuž bude v interiéru ještě větší pohoda než předtím a přední sedadla umí, kromě vyhřívání a odvětrávání, tak masírovat.

Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější technikuRenault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku

Všechny výbavové stupně pak mají již v základu panoramatickou střechu a kromě klasické, pětimístné verze bude k dispozici také sedmimístné provedení, takže v tomto ohledu se vůbec nic nezměnilo. Nabídka motorizací zahrnuje tři motory, a to jeden benzinový a dva naftové. Benzin spaluje přeplňovaný čtyřválec 1.8 TCe (TCe 225) o výkonu 165 kW (225 koní) a tento motor je spojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Průměrná spotřeba tohoto motoru byla, dle normy WLTP, spočítána na 8 litrů benzinu na 100 km. Milovníci nafty si pak budou moct vybrat jednu ze dvou verzí naftového dvoulitrového čtyřválce, který může mít 118 nebo 147 kW (160 nebo 200 koní) a tyto agregáty jsou spárovány zase se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tyto jednotky pak vykazují průměrnou spotřebu 6.3, respektive 6.2 litru nafty na 100 km jízdy. Podvozek může být na přání vybavený systémem řízení zadní nápravy, který se jmenuje 4Control a k tomuto systému se vážou také adaptivní tlumiče se třemi režimy nastavení (Eco, Comfort a Sport). Zmodernizovaný Renault Espace se na našem trhu začne prodávat na jaře příštího roku a oficiální ceník prozatím zveřejněný nebyl, nicméně ceny by se od stávajícího provedení moc lišit neměly.

Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější technikuRenault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší nová světla LED Matrix a modernější techniku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.