Přeposlat Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu

05.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé Audi představilo vrcholný model pro řadu Q8, a to specifikaci s všeříkajícím označením RS Q8. Toto supersportovní SUV-kupé nabídne opravdu dechberoucí dynamiku, hodně dramatický styling a také adekvátní jízdní projev, což podtrhuje dosažení rekordního času na známém okruhu Nürburgring.

Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu

Audi vstoupilo do kategorie SUV-kupé poměrně pozdě, až po konkurenčním BMW i Mercedesu, nicméně čekání na Q8 stálo za to. Tento kousek se opravdu povedl a působí v rámci třídy nejvyváženějším a nejdynamičtějším dojmem. Zbytečnost kategorie SUV-kupé nechme stranou, jedná se o v poslední době opravdu populární kousky, které mají spoustu příznivců a bylo tak jen otázkou času, kdy Audi přijde s ostrým provedením s tradičním označením RS. BMW má své SUV-kupé X6 ve sportovní verzi M a v Audi si prostě a jednoduše spočítali, že své majitele si vrcholná, pořádně drahá verze, určitě najde. Audi RS Q8 je vůz z ranku ,,tak zbytečný a hloupý, až je dokonalýʺ a je jasné, že obří SUV-kupé vážící přes dvě tuny s benzinovým osmiválcem o výkonu více než 600 koní, nepotřebujeme, ale chceme ho a je dobře, že ho v Audi vytvořili. Model RS Q8 je vrchol nejenom řady Q8, je to vrchol celé rodiny vozů Q, protože konzervativněji tvarovaná Q7 svou RS verzi prozatím nemá a spokojit se musí s naftovou specifikací SQ7. Designově tato novinka vychází samozřejmě ze standardního provedení Q8, kterému ale v Ingolstadtu nadělili opravdu výrazný bodykit s enormně velkou černou maskou chladiče. Ta dodává Audi RS Q8 vskutku velmi agresivní vzezření a tato novinka působí, jako by svou obří tlamou chtěla požvýkat a vyplivnout všechny vozy před sebou. Na zádi pak najdeme koncová světla propojená dekorační linkou, rozměrný difuzor a dvě koncovky výfuku úctyhodného průměru umístěné po jeho stranách.

Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem NürburgringuAudi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu

Dobře vypadají i ostře řezané přední světlomety (v základu LED, za příplatek LED Matrix), které plynule navazují na masku a stejně jako ona, také logo výrobce je vyvedeno v černé barvě. Do černého kabátku jsou dále oděna zpětná zrcátka a tuto barvu najdeme i na zadním difuzoru a koncovkách výfuku. Černé doplňky vytvářejí výrazný kontrast s ostrou, jedovatě zelenou barvou karoserie a v tomto kabátku působí RS Q8 možná až lehce komiksově. Kola mají v základní výbavě průměr 22 palců a na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 295/40, což jsou největší gumy, jaké kdy v Audi na sériový vůz použili. A pokud by snad někomu bylo 22 palců málo, k dispozici budou i kola o palec větší. Brzdná soustava je ve standardní výbavě ocelová, nicméně jak už bývá v této výkonnostní třídě zvykem, za příplatek bude k dispozici karbon-keramická soustava, která nabídne vyšší výkon i výdrž. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který vychází ze standardního provedení a je tedy postavený v první řadě na displejích. Ty uvnitř této rakety na kolech najdeme hned tři, a sice palubní desku, hlavní displej na vrcholu středového panelu a sekundární displej pod ním, pomocí kterého se nastavuje klimatizace, vyhřívání, jízdní režimy a podobné prvky. Pod tímto displejem pak má své místo rozměrný a stylově vypadající volič převodovky. Před řidičem je umístěný krásný, trojramenný sportovní volant se lehce zploštělou spodní částí, zvýrazněnými úchyty a několika ovládacími prvky.

Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem NürburgringuAudi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu

Pedály mají protiskluzovou povrchovou úpravu a za zmínku určitě stojí i sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, které by měly podržet tělo i při opravdu ostré jízdě. Sedačky jsou elektronicky stavitelné, pochopitelně vyhřívané a také ventilované, to kdybyste se při nějaké větší divočině za volantem nějak výrazněji zpotili. Najdeme na nich, stejně jako na volantu a koberečcích, logo RS a na prazích se pak nachází celé označení tohoto modelu. Co se týče materiálů, tak výrobce vsadil na kombinaci kůže s alcantarou a v interiéru se dále nachází i hliník či karbon nebo stylové prošívání kontrastní nití. Neschází ani ambientní osvětlení, které pomůže s navozením té správné atmosféry a nové Audi RS Q8 bude až po strop napumpováno různými asistenty, kterých bude mít více než 30. Nejdůležitější je ale pochopitelně motor a pro ten si model RS Q8 zaskočil k ikonickému rychlému kombi RS 6 Avant poslední generace. V nitru této novinky tedy tepe dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry, jehož výkony jsou 441 kW (600 koní) a 800 Nm, přičemž točivý moment je k dispozici v rozmezí 2200 – 4500 ot/min. Nehledě na hmotnost a rozměry Audi RS Q8, zrychlení z klidu na 100 km/h je dílem pouhých 3.8 sekundy a je tedy jenom o 0.2 sekundy horší než u lehčího a aerodynamičtějšího Audi RS 6 Avant, což jen dokazuje to, jak mocný tento dvakrát přeplňovaný osmiválec je.

Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem NürburgringuAudi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu

Hranici 200 km/h protne RS Q8 za 13.7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h, nicméně za příplatek bude možné nechat si omezovač posunout až na 305 km/h. Motor je mild-hybrid, což znamená, že je doplněný o 48V palubní síť a i díky tomu umí Audi RS Q8 plachtit s vypnutým motorem v rychlostech mezi 55 a 160 km/h. Motor zvládá v případě potřeby vypnutí poloviny válců a asi nemusíme dodávat, že poháněna jsou všechna čtyři kola. Systém quattro rozděluje točivý moment mezi nápravy v poměru 40:60, nicméně v případě potřeby ho umí na zadní kola poslat až 85 %. Převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem a už ve standardu je RS Q8 osazeno vzduchovým podvozkem, přičemž ve výbavě můžou být také aktivní stabilizátory či aktivní zadní diferenciál, což jsou v obou případech příplatkové prvky. Tato novinka od Audi se ale pyšní nejenom obřím výkonem, ale i sportovním projevem a není to ani omylem jen koule pohybující se brutálně rychle pouze v přímce, tento bolid umí i zatáčky, a to dokazuje časem 7 minut a 42 sekund, což RS Q8 stačilo ke zdolání slavného okruhu Nürburgring. Je to trochu s podivem, ale RS Q8 bylo na tomto okruhu rychlejší i než výkonnější Lamborghini Urus, se kterým sdílí spoustu techniky a rychlejší SUV tedy aktuálně na trhu nenajdete. Do České Republiky dorazí toto brutální SUV-kupé v první čtvrtině roku 2020, nicméně na oficiální ceník si budeme muset ještě počkat. 

Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem NürburgringuAudi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi představilo ostré SUV-kupé RS Q8 a tento nekompromisní model je rekordmanem Nürburgringu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.