Přeposlat Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne elegantní vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne elegantní vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou

03.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

To, o čem se několik posledních let jen mluvilo, se stalo skutečností. Aston Martin vstupuje do světa SUV a novinka této tradiční britské automobilky se jmenuje DBX. Nabídne velmi povedený design a s osmiválcem pod kapotou bude mít určitě i ambice na nějaké to sportovnější svezení.

Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne elegantní vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou

Vozy typu SUV platí aktuálně za jedny z nejpopulárnějších a nabízí je naprosto drtivá většina automobilek. O těch mainstreamových se ani nemusíme bavit, tam mají v nabídce SUV už úplně všichni a někteří (zdravíme Citroën) na těchto vozech postavili celé své portfolio. U těch nejvýše postavených výrobců je to ale trochu jinak, tam není penetrace SUV či crossoverů až tak značná a třeba Lamborghini, Bentley či Rolls-Royce představili svá SUV teprve relativně před nedávnem a takové Ferrari nebo McLaren tomuto trendu pořád odolávají. Až donedávna odolával i Aston Martin, britský výrobce luxusních sportovních GT, ale to už neplatí a do portfolia této automobilky přibylo nové a pro tuto značku první SUV s označením DBX. Důvod je prostý a je daný tím, jak nesmírně jsou tyto vozy populární a jak velkou mají moc. Třeba Porsche před krachem zachránil model Cayenne, kterým sice spousta příznivců značky pohrdala a dodnes pohrdá, ale jeho první generace se prodávala natolik dobře, že je díky ní Porsche pořád mezi námi. Dá se tak nějak předpokládat, že Aston něco podobného očekává od modelu DBX, protože tento tradiční výrobce není zrovna v ideální kondici a nějaké pořádné nakopnutí prodejů by zcela jistě nebylo na škodu.

Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotouUž i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou

Na to, zda se bude jednat o úspěšný projekt, si ale budeme muset ještě chvíli počkat. Ještě než se podíváme na techniku a specifikace si v rychlosti probereme design, který samozřejmě také prodává a který se Astonu povedl na jedničku. Navrhnout velké SUV se sportovními prvky není vůbec jednoduché, protože tento typ karoserie je přirozeně lehce obtloustlý a naroubovat na něj sportovní styling nemusí skončit vždy povedeně. V případě modelu DBX to ale neplatí, protože tento kousek je sice vyvedený v tradičním duchu značky, ale určitě nehraje přehnaně na sportovní notu a je to spíše takový luxusní elegán. Není to hypersport se zvýšenou karoserií, jako třeba Urus od Lamborghini a DBX je právě tím vozem, jaké Aston Martin normálně produkuje, tedy luxusní, prémiové cestovní GT, jen se zvýšenou karoserií SUV. Na přídi najdeme pro Aston typickou, velmi širokou masku chladiče a ta je doplněna o elegantně tvarované světlomety. Ještě daleko zajímavěji ale vypadá zadní část, které dominují uzoučká koncová světla spojená světelným pruhem a tento prvek vytváří na zádi jakousi vlnu, což celkový design hezky oživuje (podobně řešená koncová světla má také nový Vantage). Na zádi dále najdeme výraznou stříšku nad zadním sklem, difuzor a neschází ani dvě robustní koncovky výfuku vyvedené po jeho stranách.

Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotouUž i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou

Při pohledu z profilu vynikne velmi dynamicky střižená karoserie s výrazně se svažující zadní částí a za zmínku určitě stojí také zapuštěné kliky, průduchy za předními koly či samotná kola, jejichž průměr je 22 palců. Co se týče rozměrů, tak nový Aston Martin DBX měří 5039 x 1998 x 1680 mm a rozvor jeho kol dosahuje hodnoty 3060 mm, takže je to opravdu pořádný kus auta. Je sice menší než třeba Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus, ale zase větší než Porsche Cayenne a velikostně má nejblíž asi k Maserati Levante. Pohotovostní hmotnost čítá 2245 kg a zavazadlový prostor zvládne pojmout 632 litrů zavazadel, takže co do praktické stránky věci si určitě nebude vůbec na co stěžovat. Design hodnotíme určitě jako povedený a výrobce chválíme za to, že se mu do exteriéru povedlo vtisknout jeho typický styl a charisma bez toho, aby byl DBX nějakým nabubřelým nebo zbytečně přeplácaným kouskem. A to ostatně platí také pro interiér, který vypadá, jak je u značky Aston Martin zvykem, naprosto parádně a už na první pohled působí jako dokonalé místo k životu. Všude jsou samé prémiové materiály jako třeba kůže, dřevo, kov, sklo nebo karbon a hlavním prvkem interiéru je široký středový panel, který svým designem vypadá opravdu zajímavě.

Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotouUž i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou

Na něm najdeme dotykový displej s úhlopříčkou 10.25 palce, ovládací panel klimatizace, několik dalších ovládacích prvků a stylový volič převodovky. Před řidičem pak sedí v minimalistickém stylu vyvedený volant a kompletně digitální palubní deska, jejíž úhlopříčka je 12.3 palce. Ve výbavě nebudou scházet moderní věci typu ambientního osvětlení, rozhraní Apple CarPlay a samozřejmě ani různí jízdní asistenti či pomocníci. Nejdůležitější je ale pochopitelně motor, ten je zastoupený dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4 litry, který pochází od německého specialisty AMG. Nejvyšší výkon této jednotky je 405 kW (550 koní) při 6500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 700 Nm v rozmezí 2200 – 5000 ot/min, což stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 4.5 sekundy a maximální rychlost 291 km/h. Poháněna jsou všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena devítistupňovým automatem, přičemž podvozek je adaptivní a obsahuje dva diferenciály (aktivní středový a samosvorný zadní). Podvozek dále disponuje standardní světlou výškou 190 mm a ta jde o 50 mm snížit nebo o 45 mm naopak zvýšit. Nový Aston Martin DBX je již k objednání a první zákazníci se svého nového miláčka dočkají počátkem následujícího roku. Jak se dalo čekat, cena je vysoká a v základu vyjde toto elegantní SUV na takřka 5 milionů korun.

Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotouUž i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne tradiční vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Už i Aston Martin má SUV. Model DBX nabídne elegantní vzhled, luxusní interiér a osmiválec pod kapotou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.