Přeposlat Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km

28.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford představil svůj úplně první vůz poháněný čistě na elektřinu a pojmenoval ho po své největší ikoně, Mustangu. Novinka se jmenuje Mustang Mach-E a kromě známého jména nabídne i zajímavé specifikace v čele s velmi slušným dojezdem.

Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km

Ford už nějakou tu dobu ,,vyhrožujeʺ, že svůj ikonický Mustang přetvoří do formy SUV, crossoveru či něčeho podobně populárního. Nový Mustang Mach-E ale samozřejmě náhrada za Mustanga, tedy silné, dvoudveřové kupé a symbol všech muscle cars, není a je to prostě a jednoduše elektrický crossover, kterému Ford propůjčil známé jméno. To může být jak výhoda, tak nevýhoda, nicméně na celkové zhodnocení si budeme muset ještě chvíli počkat a až čas ukáže, jak se bude elektrický Mustang Mach-E prodávat. Mimochodem, model Mustang, tedy ono ikonické americké kupé, tento rok slaví 55 let od představení vůbec první generace, ale to jen tak na okraj a vraťme se raději k elektrické novince Mach-E. Od svého slavného sourozence si tento crossover vypůjčil nejenom jméno, ale i několik málo prvků co se týče vzhledu a nejvíc patrné je to na zádi a designu koncových světel. Ta obsahují podobné tři segmenty, jako u kupé se spalovacím motorem a podobně vypadá i hrana nad nimi, která se táhne přes celou šířku zadní části. Zadní část se tedy plnotučnému Mustangu mírně podobá, no o té přední už to neplatí a zde je dominantní prvek zakrytá maska, která dává jasně najevo, že před sebou máme čistě elektrický vůz. Ostře řezané světlomety disponují stylovým LED denním svícením a dobře vypadá i sportovně pojatý přední nárazník.

Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 kmFord představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km

Na příslušnost k řadě Mustang poukazuje hlavně znak na kapotě, kdy klasický modrý ovál, tedy znak Fordu, nahradil sprintující plnokrevník a stejný znak najdeme i na zadní části. Při pohledu z profilu vyniknou také lehce vytažené nárazníky dodávající vozu muskulaturu či plynule se svažující střecha. Na první pohled tato novinka zaujme i tím, že ani na jednom ze čtveřice dveří nemá kliku a ty byly nahrazeny dotykovými tlačítky na sloupcích dveří. Kompletní rozměry tohoto nového elektrického crossoveru jsou 4712 x 1881 x 1597 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2984 mm, takže je to vcelku rozměrný kousek, který by měl nabídnout dostatek prostoru i pro potřeby rodiny. Zadní zavazadlový prostor má celkový objem 402 litrů, do toho pod přední kapotou se vejde dalších 100 litrů a po sklopení zadních sedadel naroste objem hlavního kufru na hezkých 1420 litrů. Praktická stránka věci tedy vypadá velmi obstojně a v rychlosti se přesuneme také do interiéru, který je vyvedený v hezky moderním stylu. Jeho dominantu tvoří středový panel, na němž sedí obrovský, 15.5 palcový dotykový displej multimediálního systému a ten je, po vzoru Tesly, orientovaný na výšku. Pomocí tohoto displeje se bude ovládat a nastavovat skoro všechno, včetně klimatizace a ve spodní části středového panelu se nachází odkládací prostor s bezdrátovým nabíjením a USB portem.

Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 kmFord představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km

U loketní opěrky je pak kruhový volič s elektronickou parkovací brzdou. Palubní deska je kompletně digitální (má úhlopříčku 10.2 palce) a před řidičem je umístěný hezký trojramenný volant, na kterém se nachází několik dalších ovládacích tlačítek. Na našem trhu bude Mustang Mach-E dostupný ve třech variantách, které se jmenují Mach-E, AWD a GT. Ze začátku prodeje bude k dispozici i edice s označením First Edition, což bude limitovaná verze s velmi dobrou výbavou (třeba panoramatická střecha, 19 palcová kola či exkluzivní lak) a dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 248 kW (337 koní) a 565 Nm. Tato varianta disponuje pohonem všech kol a akumulátory o kapacitě 98.8 kWh, díky kterým nabídne normovaný dojezd až 540 km. U tohoto modelu Ford uvádí akceleraci z klidu na 100 km/h za méně než 7 sekund a vlastně úplně stejné specifikace platí i pro prostřední specifikaci AWD. Ta má tedy dva motory, pohon všech kol, disponuje stejnými výkony jako First Edition a nabídne i stejný dojezd. Kromě baterií o kapacitě 98.8 kWh bude tato verze k dispozici i s akumulátory o kapacitě 75 kWh, což znamená horší dojezd čítající 420 km. Základní specifikace Mach-E má elektromotor pouze jeden a tudíž nemá poháněna všechna, ale jenom zadní kola.

Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 kmFord představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km

Tento model disponuje výkonem 190 kW (258 koní), točivým momentem o hodnotě 415 Nm a z klidu na 100 km/h se rozjede za méně než 8 sekund. Akumulátory můžou mít kapacitu 98.8 nebo 75 kWh a dojezd by měl být 600, respektive 450 km. Vrcholný model GT pak nabídne dva motory, pohon všech kol a výborné výkony čítající 342 kW (465 koní) a 830 Nm, což mu postačí ke sprintu na 100 km/h za méně než 5 sekund. Všechny modely mají maximální rychlost omezenou na 180 km/h a co se týče nabíjení, tak to může probíhat jak prostřednictvím standardního kabelu, tak pomocí nástěnné nabíječky a všechny Mustangy Mach-E podporují také technologii rychlého nabíjení. Akumulátory s nižší kapacitou se z 10 na 80 % kapacity nabíjí pomocí rychlonabíječky za 38 minut a u větší kapacity zabere stejný úkon 45 minut, což není ani v jednom případě špatné. Nový Ford Mustang Mach-E bude na našem trhu dostupný od konce roku 2020 a edice First Edition vyjde na 1 819 050 Kč. Základní verze s jedním motorem a pohonem zadních kol bude stát od 1 278 300 Kč s specifikace s dvojicí motorů a pohonem všech kol bude startovat na částce 1 477 650 Kč. Nejdražší bude model GT, který se do prodeje dostane až v roce 2021 a u této verze Ford cenu prozatím nezveřejnil.

Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 kmFord představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach-E s dojezdem až 600 km


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.