Přeposlat Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

21.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dlouho očekávaná Škoda Octavia čtvrté generace je konečně oficiálně venku a proti předchozí generaci nabízí opravdu hodně novinek. Hlavně v interiéru nezůstal takřka kámen na kamenu, tak se pojďme na všechny novinky podívat trochu podrobněji.

Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

Pro Škodu je Octavia naprosto stěžejním modelem a tato nová, v pořadí již její čtvrtá generace, byla zcela jasně nejočekávanějším vozem s okřídleným šípem ve znaku pro tento rok. První novodobá Octavia byla představena v roce 1996 a pro Škodu to byl velký milník, protože se jednalo víceméně o první její vůz s opravdu moderní technikou, o které si mohla Felicia nechat jenom zdát. Druhá generace byla představena v roce 2004 a třetí v roce 2012, přičemž tato stávající generace se bude ve formě karoserie kombi vyrábět ještě do dubna příštího roku (produkce liftbacku skončí spolu s rokem 2019). Octavia si za ta léta na našem trhu vybudovala pověst ideálního rodinného vozu s velmi prostorným kufrem a v posledních dvou generacích i dostatkem místa na zadních sedadlech (první generace byla v tomto ohledu docela tragická). Stejně tak je to velmi populární firemní vůz, takže Octavia slaví dlouhodobé úspěchy jak v soukromém, tak ve firemním sektoru. Čtvrtá generace to nebude mít s úspěšným navázáním na povedenou třetí generaci vůbec jednoduché, nicméně to vypadá, že se Octavia posunula ve všech směrech zase o kousek dál. Začneme jako pokaždé designem, který se vydal směrem k aktuálnímu stylu škodovky a třeba přední maska se hodně podobá té, kterou najdeme na kompaktní Scale.

Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybridŠkoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

Přední světlomety už nejsou dvojité, jako u třetí generace po faceliftu, nicméně styl denního svícení dvojitá světla přece jenom trochu připomíná a přepracovaný je pochopitelně i přední nárazník. Co se týče světlometů, tak ty jsou už v základu postaveny na LED technologii a klasická, halogenová světla u Octavie 4 vůbec nenajdeme. Z diod jsou složena i zadní světla a vyšší úrovně výbav pak dostanou světlomety Matrix LED, které umí zhasínat jednotlivé segmenty. Zadní část se oproti trojkové Octavii změnila ještě víc a koncová světla jsou poprvé dělená, takže částečně zasahují i do víka zavazadlového prostoru. Octavia přišla o stylizaci koncových světel do písmene C, která ji provází od druhé generace a vzhledově trochu připomínají světla Superbu. Mezi světly se pak namísto loga výrobce nachází velký nápis Škoda, což je poznávací znak všech nový vozů mladoboleslavské automobilky. Co se týče rozměrů, tak Octavia 4 měří na délku 4689 mm, takže je o 22 mm delší než Octavia III s karoserií kombi a o 30 mm delší než liftback. Rozvor náprav zůstal stejných 2686 mm, ale objem zavazadlového prostoru se výrobci povedlo navýšit a nová generace Octavie bude opět stát v tomto ohledu na vrcholu nižší střední třídy. Liftback zvládne pojmout rovných 600 litrů zavazadel, takže je oproti třetí generaci o 10 litrů objemnější a u kombi se povedlo zvýšení objemu dokonce o 30 litrů, na výsledných 640 litrů.

Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybridŠkoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

Co do praktičnosti tedy nebude nové Octavii co vyčítat, a i tato nová generace bude zcela jistě vyhledávaná také pro své přepravní schopnosti. Ještě bychom měli zmínit kola, která budou mít v základu průměr 16 palců a maximem pak budou kola o velikosti 19 palců. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který se změnil opravdu výrazně a hned na první pohled zaujme svým trochu netradičně pojatým volantem s pouze dvojicí ramen. Vypadá opravdu zajímavě, a to hlavně díky tomu, že jeho třetí rameno je ve spodní části lehce naznačeno a určitě je to jeden z nejoriginálnějších (i nejvíce rozporuplných) prvků v interiéru. Volant samozřejmě obsahuje několik ovládacích prvků, včetně dvou otočných válečků na každém z ramen. Palubní deska je dle aktuálních trendů zcela digitální a dotykový displej na vrcholu středového panelu může mít úhlopříčku až 10 palců. V základu má displej úhlopříčku 8.25 palce a tento základní displej jako jediný obsahuje dvě otočná kolečka po stranách. Přes displej se ovládá i klimatizace, takže klasický ovládací panel pro nastavení teploty je pryč a středový panel tak působí mnohem vzdušnějším dojmem. Tomu hodně napomohlo i nahrazení klasického voliče převodovky maličkým přepínačem, což ale samozřejmě platí pouze pro modely s DSG převodovkou.

Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybridŠkoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

Parkovací brzda se systémem Auto-Hold je elektromechanická a klasická páka byla nahrazena tlačítkem, klimatizace může být až třízónová s možností nastavení teploty vzadu a výbava může obsahovat například masážní sedačky či ambientní osvětlení interiéru. Nyní se můžeme přesunout k motorizacím, kterých bude v nabídce hned několik a začneme těmi konvenčními. Základním motorem je tříválec 1.0 TSI naladěný na 81 kW (110 koní) a 200 Nm a nad tímto motorem pak sedí jednotka 1.5 TSI o výkonech 110 kW (150 koní) a 250 Nm. Prozatímním vrcholem (do příchodu varianty RS) je varianta osazená motorem 2.0 TSI, který byl pro potřeby nové Octavie naladěný na 140 kW (190 koní) a 320 Nm. Milovníci nafty budou mít k dispozici pouze čtyřválec 2.0 TDI, který bude k dispozici ve třech výkonnostních variantách. Základ má 85 kW (115 koní) a 300 Nm, prostřední specifikace nabídne 110 kW (150 koní) s točivým momentem 340 Nm a vrcholná verze má 147 kW (200 koní) v kombinaci se 400 Nm točivého momentu. Tato motorizace bude, spolu s jednotkou 2.0 TSI, už ze startu nabízena výhradně v kombinaci pohonu všech kol s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG. Jinak je u většiny motorů základem šestirychlostní manuál s tím, že bude možné si za sedmistupňové DSG připlatit a pohon všech kol bude k dispozici ještě pro prostřední naftovou variantu.

Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybridŠkoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

Jednotky 1.0 a 1.5 TSI budou k dispozici i v mild-hybridním provedení s označením e-TEC, což značí přítomnost 48V startér-generátoru a 48V lithium-iontového akumulátor a další alternativu pak představuje varianta 1.5 TSI na CNG, která nabídne výkony 96 kW (130 koní) a 200 Nm. Velkou novinkou je pak plug-in hybrid kombinující čtyřválec 1.4 TSI s elektromotorem, přičemž tato verze nabídne velmi slušný výkon čítající 150 kW (204 koní) a točivý moment 350 Nm. Dojezd čistě na elektřinu by se měl pohybovat okolo 55 km a elektromotoru dodává energii lithium-iontová baterie o kapacitě 13 kWh. Co se týče podvozku, tak verze s výkony do 110 kW dostanou jednoduchou, vlečnou zadní nápravu a ty výkonnější pak moderní víceprvek. K dispozici bude i sportovní podvozek snížený o 15 mm, podvozek pro horší cesty zvýšený o 15 mm či adaptivní podvozek DCC s možností přepínání jízdních režimů. Výroba čtvrté generace Škody Octavia začne ještě na přelomu listopadu a prosince, přičemž jako první vstoupí na výrobní linky varianta kombi. Liftback se začne vyrábět o několik málo týdnů později a dá se předpokládat, že první kusy se na silnice rozjedou počátkem příštího roku. Nová Octavia je již zalistována na oficiálních stránkách Škody a její konfigurátor by měl být spuštěný velmi brzy, což ostatně platí i pro oficiální zveřejnění českých cen. 

Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybridŠkoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda představila čtvrtou generaci Octavie. Je větší, modernější a bude i jako plug-in hybrid


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.