Přeposlat Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky

19.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi R8 je jediným ryzím supersportem v nabídce ingolstadtské automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku a nyní jsme se dočkali nové a nutno podotknout, že velmi zajímavé verze. Model s přídomkem RWD má namísto pohonu všech poháněna pouze zadní kola a navíc bude výrazně levnější, než klasika s pohonem quattro.

Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky

Audi R8 je jeden z nejpopulárnějších supersportů posledních let a jedná se o jediný ryzí supersport, který automobilka Audi nabízí. Tento stroj vznikl v roce 2006 jako vůbec první automobil od Audi s motorem uloženým uprostřed a první generace se vyráběla až do roku 2015, kdy byla nahrazena generací druhou. Hlavním poznávacím znakem modelu R8 je to, že jeho benzinové motory jsou bez jakéhokoliv přeplňování, takže atmosféricky plněné, což sice v době představení první generace nebylo nic zajímavého, nicméně dnes už člověk aby motor tohoto typu, i u supersportu, pohledal. U první generace byl základním motorem klasický osmiválec o objemu 4.2 litru, který dával 308 kW (420 koní) a na vrcholu nabídky pak byl ikonický desetiválec 5.2 FSI V10 původem od Lamborghini, který zůstal i u generace druhé. Původní osmiválec z nabídky zmizel a Audi namísto toho nabízí dvě výkonností verze desetiválce, přičemž vrcholná specifikace v modelu Plus disponuje výkonem 449 kW, tedy 610 koní. Audi R8 V10 Plus je se zrychlením z klidu na 100 km/h za 3.2 sekundy nejrychlejším sériově vyráběným Audi všech dob. Novinka v podobě verze s označením RWD model Plus co do dynamiky sice nepřekonala, ale zcela jistě bude více autentická a potěší hlavně opravdové milovníky adrenalinu.

Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídkyAudi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky

Zatímco u všech ostatních modelů R8 přenáší výkon na silnici pohon všech kol quattro, zde jsou poháněna, jak se na opravdový supersport sluší a patří, pouze zadní kola. Není to úplně první R8 s pohonem čistě zadní nápravy, ale loňský model s označením RWS (Rear Wheel Series) byl pouze limitovanou sérii čítající 999 kusů, které jsou všechny pryč. I díky nebývalému zájmu zákazníků o R8 se zadním pohonem se v Audi rozhodli, že udělají ze zadokolky normálního a stálého člena nabídky. Pohon zadních kol dostane jak klasické kupé, tak kabriolet s označením Spyder a vzhledově se tato novinka od svých sourozenců s pohonem všech kol nijak zásadně neliší. Přídi tedy dominují ostře řezané světlomety s LED denním svícením, které jsou doplněny o agresivně vyhlížející masku chladiče a nárazník s výraznými průduchy. Zádi dominuje robustní difuzor, po jehož bocích jsou umístěny dvě ohromné koncovky výfuku a neschází ani úzká koncová světla s povedenou grafikou. Při pohledu z profilu pak vynikne typická silueta karoserie R8 s hezky plynule se svažující zádí a svalnatými boky, přičemž muskulatura tohoto supersportu je ještě podtržena vytaženými nárazníky. Samozřejmě neschází ani průduchy za dveřmi, tedy pro Audi R8 naprosto typický prvek, který je u verze RWD lakovaný v horní části černě a v té spodní v barvě laku karoserie (modely s pohonem všech kol je mají celé černé).

Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídkyAudi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky

K dispozici bude také příplatkový karbonový balíček, při jehož koupi bude z tohoto materiálu vyrobený přední spoiler, zadní difuzor i boční prahy. Interiér se oproti verzím s pohonem všech kol nezměnil vůbec a jeho dominantním prvkem je krásný trojramenný volant s decentně zploštěnou spodní částí a spoustou ovládacích prvků. Palubní deska je kompletně digitální a barevný displej na vrcholu středového panelu, který už je součástí snad všech vozů dneška, úplně schází. Veškeré informace ze systému jsou dostupné na digitální palubní desce (její úhlopříčka je 12.3 palce) a díky absenci hlavního displeje je středový panel velmi minimalistický a uhlazený. Na středovém panelu se tedy nachází výdechy klimatizace, její jednoduchý ovládací panel a ve spodní části se je pak umístěný volič převodovky a několik dalších ovládacích prvků. Sportovní sedačky mají výrazné boční vedení, aby podržely tělo i při ostré jízdě a jsou čalouněny kombinací kůže s alcantarou. Jediný prvek, podle kterého bezpečně poznáte, že sedíte ve verzi s pohonem zadních kol, je všeříkající nápis RWD umístěný na malé plaketě před spolujezdcem. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je pochopitelně zastoupený ikonickým desetiválcem 5.0 FSI s atmosférickým plněním.

Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídkyAudi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky

Pro potřeby modelu s pohonem zadní nápravy byl tento charakterní motor naladěný na 397 kW (540 koní) a jeho točivý moment vykazuje 540 Nm, takže je slabší než u základního modelu s pohonem všech kol. Úbytek výkonu není nijak drastický, čítá 30 koní a nijak zásadně se nezměnila ani dynamika. Díky pohonu pouze zadních kol je totiž tato varianta o 65 kg lehčí než model s pohonem všech kol a ve zrychlení z 0-100 km/h je RWD verze s časem 3.7 sekundy pouze o 0.3 sekundy pomalejší. Maximální rychlost klesla o 4 km/h, na 320 km/h a stejné počty platí i pro kabriolet, který se rozjede z klidu na 100 km/h za 3.8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 318 km/h. Převodovka je zastoupena sedmistupňovou automatikou S tronic a ve výbavě tohoto modelu neschází ani mechanický samosvorný diferenciál. Nové Audi R8 V10 RWD, jak zní celé jméno této novinky, se na evropské trhy dostane počátkem příštího roku, takže už poměrně brzy a velmi příjemným překvapením je plánovaná cena. Bude se totiž jednat o základ řady R8, takže RWD modely budou levnější než verze s pohonem všech kol a cena kupé byla stanovena na 144 000 euro (cca 3.67 milionu Kč). Otevřený Spyder pak vyjde na 157 000 euro (zhruba 4 miliony Kč).

Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídkyAudi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi R8 dostalo pohon zadních kol a nová verze RWD se stává trvalou součástí nabídky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.