Přeposlat SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou

14.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka SsangYong se počátkem tohoto roku vrátila na náš trh, a to s poměrně zajímavými vozy, které vynikají hlavně poměrem cena / výkon. Prozatím poslední model, který se dostává na náš trh, je SUV Korando a dnes se podíváme, na kolik u nás vlastně vyjde.

SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou

Jihokorejská automobilka SsangYong se v lednu tohoto roku po dvouleté přestávce vrátila na náš trh, a to s novými modely Tivoli, Tivoli XLV a Rexton, které později doplnila Korando. Pro SsangYong je to již čtvrtý pokus o výraznější prosazení na našem trhu, přičemž ani první v devadesátých letech, ani ty další v letech 2004 a 2011 nebyly nijak zvlášť úspěšné. Neúspěch nebyl ani tak daný technikou, vozy SsangYong jsou brány jako poměrně robustní, odolné a se spolehlivou technikou částečně vypůjčenou od Mercedesu, jako spíše hodně divokým designem, kterému tuzemští zákazníci na chuť prostě a jednoduše nepřišli. Dnes už je ale všechno jinak, novinky od této nejstarší jihokorejské automobilky vypadají vcelku normálně a připomínají víceméně standardní světovou produkci, přičemž velmi dobrý poměr cena / výkon, tak typický pro vozy SsangYong, zůstává, díky čemuž by mohl tento výrobce u nás konečně trochu víc prorazit. Výše zmíněné novinky z ledna tohoto roku doplnil později model Korando velikostně spadající přesně mezi ně, který aktuálně vstupuje na náš trh a dnes se tedy podíváme, na kolik vlastně vyjde. Jedná se o středně velké SUV a kompletní rozměry této novinky jsou 4450 x 1870 x 1620 mm, přičemž rozvor kol se zastavil na hodnotě 2675 mm. Objem zavazadlového prostoru čítá solidních 551 litrů (407 litrů s rezervou) a před sebou tedy máme typické, středně-třídní SUV, jenž bude konkurencí třeba pro Volkswagen Tiguan nebo Renault Kadjar.

SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavouSsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou

Design je vyvedený v poměrně střízlivém stylu, není zbytečně přeplácaný a ani nijak zvláštně divoký, což bylo v minulosti pro vozy této značky typické. Přední části dominují poměrně rozměrné přední světlomety doplněné o dekorační chromovanou linku, která je spojuje a dobře vypadá i robustní přední nárazník. Vzadu pak najdeme koncová světla s výraznou grafikou, decentní stříšku nad pátými dveřmi nebo difuzor, přičemž stejně jako u ostatních SUV, ani zde neschází plastová ochrana po celém obvodu karoserie. Na chvíli nakoukneme také do interiéru, který je vyvedený v poměrně stylovém duchu, je moderní a na první pohled působí možná až luxusním dojmem. Třeba palubní deska může být zcela digitální, s velkou úhlopříčkou 10.25 palce a na vrcholu středového panelu umístěný dotykový displej pak může mít úhlopříčku až 9 palců. Pod tímto displejem se nachází ovládací panel klimatizace a interiéru nechybí ani takové prvky, jako třeba ambientní osvětlení či vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu. Výrobce pochopitelně nezapomněl ani na bezpečnostní asistenty a už v základu je Korando vybaveno třeba varováním při opuštění jízdního pruhu, udržováním v jízdním pruhu, rozpoznáváním dopravních značek nebo třeba systémem upozorňujícím řidiče na vzdálenost vozu před ním.

SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavouSsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou

Nové Korando je na našem trhu k dispozici ve čtyřech výbavových stupních, které se jmenují Eco, Style, Clever a Premium, přičemž už základní Eco se pyšní poměrně solidní výbavou. V základu dostanete třeba LED přední i zadní denní svícení, 17 palcová litá kola, zrcátka v barvě karoserie, 8 palcový dotykový displej na vrcholu středového panelu, LED osvětlení interiéru, multifunkční volant, manuální klimatizaci, dešťový i světelný senzor, elektrická okna i zrcátka, tempomat či hromadu airbagů. Verze Style má pak navíc třeba modernější, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožený volant, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, střešní ližiny a za 4900 Kč může mít 18 palcová kola. Za stejný příplatek je pak možné dopřát takto velká kola i verzi Clever, přičemž třetí výbavový stupeň umožňuje připlatit si i za 19 palcová kola (+ 14 900 Kč). Za dalších 13 900 Kč můžete mít LED přední světlomety, nicméně LED přední mlhová světla jsou součástí výbavy a to platí také pro digitální palubní desku s úhlopříčkou 10.25 palce. Za příplatek si pak dále lze dopřát třeba pakety Safety (+ 9 900 Kč) a ACC (+ 8 900 Kč), které obsahují například detekci slepého úhlu, asistenta pro změnu jízdního pruhu, asistenta pro bezpečné vystoupení z vozu, adaptivní tempomat či elektronickou parkovací brzdu.

SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavouSsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou

Nejvyšší výbava s označením Premium už obsahuje víceméně všechno a je možné připlatit si jenom za pár věcí, třeba ze výše zmíněné pakety, 19 palcová kola (+ 10 000 Kč), systém Smart Audio Multimedia s 9 palcovým displejem (+ 24 500 Kč) nebo elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru s bezklíčovým odemykáním a bezklíčovým startováním, což vyjde na 22 900 Kč. Co se týče motorů, tak Korando je k dispozici s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.5 Turbo e-XGI nebo naftovou jednotkou 1.6 e-XDI. Zatímco benzinový motor disponuje výkonem 120 kW (163 koní) a točivým momentem 260 nebo 280 Nm (automat / manuál), naftový čtyřválec má rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 324 Nm s automatem nebo 300 Nm s manuálem. Motorizace 1.5 Turbo e-XGI je levnější a základní varianta Eco vyjde na 439 900 Kč s DPH, přičemž druhý výbavový stupeň Style stojí od 474 900 Kč s DPH. Úroveň Clever vyjde na minimálně 519 900 Kč s DPH a nejvyšší výbavový stupeň, Premium, začíná na částce 579 900 Kč s DPH. Za naftový motor 1.6 e-XDI se připlácí 80 000 Kč, příplatek za automatickou převodovku je 38 900 Kč a stejnou částku budete muset vytáhnout i pro pohon všech kol (ten ale nejde přikoupit pro základní výbavový stupeň Eco).

SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavouSsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku SsangYong Korando vstupuje na náš trh, a to s dvojicí motorů a moderní výbavou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.