BMW


Přeposlat BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní

12.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW představilo vrcholnou specifikaci svého ostrého a všemi milovaného kupé M2, která dostala přídomek CS. Je to takové loučení s řadou M2, která se pomalu chystá do důchodu a nutno dodat, že je to rozlučka se vší parádou.

BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní

Nové BMW M2 CS má tedy takovou tu hořko-sladkou příchuť, protože je to sice typ vozu, který všichni automobiloví nadšenci zbožňují a chtějí, ale na druhou stranu s tímto modelem končí jedna velmi povedená éra. Je samozřejmě otázkou, zda se bude další M2 (pokud bude) držet stejné koncepce a zda bude rozdávat radost plnými hrstmi tak, jak to umí aktuální verze. Kompaktní kupé s pohonem zadních kol a potentním, charakterním šestiválcem je vpravdě ohrožený druh, přičemž to neplatí jen pro BMW, platí to pro celou nabídku napříč všemi značkami. Právě proto je aktuální BMW M2 tak populární a tak ceněné. Je to prostě stroj na radost jako ze staré školy, což se počítá a moc podobně zábavných automobilů na trhu není. Rodinka M2 se tedy rozrostla o dalšího člena, tak si ji pojďme trochu rozdělit. Když nebudeme počítat model M240i (který má ale také šestiválec), tak prvním, opravdu plnotučným vozem je základní M2 o výkonu 272 kW (370 koní) a 465 Nm. Nad ním sedí specifikace Competition, ta je naladěna na 302 kW (410 koní) a 550 Nm a až doposud byl tento model vrcholem řady M2. To se ale s příchodem specifikace CS mění, nicméně na její výkony a schopnosti se podíváme až později a začneme jako vždy designem, který je vyvedený v duchu řady M2 a zároveň se od svých obou sourozenců odlišuje.

BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s níBMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní

Oproti základní M2 a verzi Competition má edice CS přední splitter a zadní spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru, přičemž tyto prvky jsou vyvedeny z materiálu, kterému BMW říká CFRP. Jedná se vlastně o plasty vyztužené uhlíkovými vlákny, takže je to lehký a zároveň pevný materiál, pomocí kterého se výrobci povedlo uspořit nějaké to kilo na hmotnosti. Z tohoto materiálu je také střecha, kapota, přední maska, zpětná zrcátka a BMW ho nasadilo i do interiéru. Kromě předního splitteru a zadního spoileru se model CS od Competition liší také tím, že má na přední kapotě poměrně výrazný průduch, což je jeden z jeho hlavních rozpoznávacích prvků. Zmínit bychom měli také líbivou, sexy záď s výrazným difuzorem a hned čtyřmi koncovkami výfuku, které jsou vyvedeny v černé barvě. Černá je i maska chladiče v tradičním tvaru ledvinek a vlastně všechny prvky, které jsou vyrobeny z výše zmíněného materiálu CFRP. Naprosto skvěle pak vypadají kovaná, 19 palcová kola s paprsky ve tvaru písmena Y, která můžou být černá nebo matně zlatá a na nich jsou obuty pneumatiky Michelin Pilost Sport Cup 2. Co se týče brzd, tak v základu je BMW M2 CS osazeno sportovní M brzdnou soustavou a klasickými, ocelovými kotouči, nicméně k dispozici budou i karbon-keramické brzdy, které nabídnou jak vyšší účinek, tak větší výdrž.

BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s níBMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní

Poznáte je na první pohled podle třmenů, standardní brzdy je mají červené a ony karbon-keramické pak žluté. Na délku toto tradiční kupé měří 4461 mm, je 1414 mm vysoké a disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 390 litrů, takže praktická stránka věci je docela obstojná. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, kterému naprosto dominuje alcantara a tento dnes velmi populární materiál najdeme na volantu, loketní opěrce a vlastně je jí čalouněná celá palubní deska, a to i oblast před spolujezdcem. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením mají kontrastní červené prošívání a to se nachází také na na loketní opěrce a řadicí páce. Na první pohled interiér zaujme také červeným logem CS na palubní desce v oblasti u spolujezdce, které je také prošívané a další logo, tentokrát už plastické, je umístěno na sedadlech (tohle logo umí dokonce svítit). Samotná sedadla disponují integrovanými opěrkami se stylovou trikolórou v barvách divize M a jsou čalouněna kombinací kůže a alcantary. Trojramenný volant má poměrně tlustý věnec, takže by měl dobře padnout do ruky a BMW M2 CS si zaslouží velkou pochvalu za to, že má ještě klasickou, analogovou palubní desku, což se k takto pojatému vozu skvěle hodí.

BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s níBMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní

Středový panel obsahuje na vrcholu usazený barevný dotykový displej, ovládací panel audia, klimatizace a ve spodní části je umístěná řadicí páka (nebo volič převodovky, podle toho, jakou převodovku si vyberete). Na interiéru je krásně vidět, že je BMW 2 kupé koncepčně již starší kousek, takže v něm není zbytečně předigitalizováno a to samozřejmě velmi chválíme. Co se týče motoru, tak zadní kola tohoto kupátka pohání dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu 3 litry, který je pro potřeby verze CS naladěný na 331 kW (450 koní) a 550 Nm. To je o 29 kW (39 koní) víc než v případě verze Competition a díky vyššímu výkonu se BMW M2 CS zlepšilo i co do dynamiky. Se šestirychlostním manuálem zabere sprint z 0 na 100 km/h 4.2 sekundy, přičemž když sáhnete po automatu, na stejnou metu se dostanete o dvě desetinky sekundy rychleji (Competition je v obou případech o dvě desetiny horší). Maximální rychlost je pak omezena na 280 km/h a varianta CS se pyšní také adaptivním podvozkem s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, který známe z modelů M3 a M4. Oficiální představení BMW M2 CS veřejnosti proběhne na autosalonu v Los Angeles a základní cena této rozlučkové verze s řadou M2 byla stanovena na 95 000 euro (cca 2.42 milionu Kč bez DPH).

BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s níBMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň rozlučku s ní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.