Přeposlat Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun

07.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh vstupuje dlouho očekávaný Peugeot 208 v nejnovější, druhé generaci. Tento velmi líbivý model spadající do segmentu B, tedy mezi malé vozy, startuje s akční cenou jen těsně pod hranicí 300 tisíc korun a i základ je poměrně slušně vybavený, byť pro moderní prvky budete muset sáhnout do kapsy hlouběji.

Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun

Peugeot představil druhou generaci svého malého hatchbacku 208 na jaře tohoto roku, takže na náš trh se tato novinka dostala poměrně brzy. Tento rok jsme se ve třídě malých vozů dočkali hned tří velkých novinek, a sice Peugeotu 208, sesterského Opelu Corsa a Renaultu Clio, což je pro model 208 hlavní soupeř. U těchto vozů platí, že jsou s každou generací modernější a modernější a třeba co do kvality interiéru se s každým novým modelem blíží svým větším sourozencům v podobě automobilů nižší střední třídy. A stejně jako nové Clio to dokazuje i druhá generace Peugeotu 208, která umí nabídnout opravdu moderní výbavu a kvalitní materiály v interiéru. Všechna sranda ale něco stojí a tato novinka prozatím platí za jeden z nejdražších modelů ve své třídě, nehledě na to, že aktuálně se prodává za akční ceny. Zároveň ale nutno dodat, že moc hezčích vozů v segmentu B nenajdete a Peugeotu 208 to opravdu sluší. Hlavně přední část s mohutnou maskou chladiče a stylovými světlomety se třemi LED pruhy, které mají evokovat lví drápy, stojí za to. Přední dráp je pak protažený až do nárazníku a slouží jako LED denní svícení, ale nutno podotknout, že tento prvek v základu nedostanete. V základní výbavě jsou světlomety halogenové, denní svícení je také halogenové a je integrováno přímo ve světlometu. Protažený dráp sice dostanete, ale nesvítí a co si budeme povídat, moc dobře to nevypadá a bude to chtít zvolit minimálně druhý výbavový stupeň, který sice pořád má halogenová světla, ale už LED denní svícení.

Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korunPeugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun

Zadní světla mají podobnou grafiku složenou ze tří drápů a i zde platí, že první dva výbavové stupně je mají postavené na konvenční technice a dvě vyšší výbavy pak mají koncová světla kompletně LED. Nejvyšší výbavový stupeň pak disponuje Full LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel a u vrcholného modelu je vlastně všechno osvětlení řešení pomocí LEDek. Co se týče rozměrů, tak nový Peugeot 208 měří 4055 x 1960 x 1430 mm, disponuje rozvorem náprav 2540 mm a zavazadlový prostor má objem 265 litrů (metoda VDA). Nyní se tedy můžeme přesunout k jednotlivým výbavám, které jsou v nabídce hned čtyři. Základní se jmenuje Like, druhý stupeň dostal označení Active, o stupínek výš pak stojí stupeň Allure a vrcholem je GT Line. Základ obsahuje halogenová světla s halogenovým denním svícením, ocelová kola o průměru 15 palců, manuální klimatizaci, přední okna v elektrice, palubní desku i-Cockpit, tempomat s omezovačem rychlosti a šest airbagů. Základní varianta má na vrcholu středového panelu 5 palcový černobílý dotykový displej a palubní deska s označením i-Cockpit se skládá ze dvou analogových budíků, které jsou doplněny o monochromatický displej palubního počítače. Výbavový stupeň Active vylepšuje právě tuto oblast, a i když je palubní deska pořád analogová, displeji mezi tachometrem a otáčkoměrem už je barevný (má úhlopříčku 3.5 palce), volant je kožený a dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců na středovém panelu je barevný.

Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korunPeugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun

S tímto výbavovým stupněm dostanete také 16 palcová ocelová kola, modernější rádio Connect s USB portem, čalounění s oranžovým prošíváním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a LED denní svícení. Specifikace Allure už má plně digitální palubní desku, tedy i-Cockpit 3D, přední LED světlomety s LED denním svícením, litá kola o průměru 16 palců, automatickou klimatizaci, automatické stěrače, elektrickou parkovací brzdu, couvací kameru s předním i zadním parkovacím asistentem, startování tlačítkem, okna kompletně v elektrice či rádio s dvojicí USB portů. Nejlépe je na tom co do základní výbavy pochopitelně verze GT Line, která je vybavena hliníkovými koly o průměru 17 palců, kompletním LED osvětlením, chromovanými koncovkami výfuku, tmavým čalouněním stropu, zatmavenými skly vzadu, sportovními sedačkami s výrazným bočním vedením či hliníkovými pedály. Co se týče barev, tak kromě nemetalické bílé jsou k dispozici tři speciální perleťové (+ 17 000 Kč) a čtyři metalické barvy (+ 13 000 Kč), přičemž u litých kol je na výběr z šesti typů a tří velikostí (15, 16 a 17 palců). Jednotlivé výbavové stupně je možné kombinovat s různými pakety a těch má Peugeot v nabídce opravdu hodně, přičemž ty hlavní se jmenují Security, Safety, Safety Plus, Drive Assist a Drive Assist Plus.

Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korunPeugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun

Motory jsou v nabídce čtyři, a sice tři benzinové a jeden naftový. Všechny benzinové motory jsou tříválce 1.2 PureTech a základní model nese označení PureTech 75, což značí atmosférické plnění a výkon 55 kW (75 koní). Verze PureTech 100 už je přeplňovaná, má 74 kW (100 koní) a vrcholným benzinovým motorem je PureTech 130 o výkonu 96 kW, tedy 130 koní. Naftu spaluje jednotka 1.5 BlueHDi 100 o výkonu 75 kW (102 koní, ačkoliv číselné označení motoru hovoří o rovné stovce) a později přijde také plně elektrická varianta, jejíž cena je ale prozatím bohužel neznámá. Co se týče známých cen, tak úplný základ, tedy motorizace PureTech 75 s pětistupňovým manuálem a výbavou Like startuje na částce 295 000 Kč (se základním stupněm nelze kombinovat žádný jiný motor). Stupeň Active se stejnou motorizací stojí od 315 000 Kč a za silnější provedení se šestirychlostním manuálem se připlácí 30 000 Kč. Naftová patnáctistovka startuje s výbavou Active na částce 385 000 Kč a za přechod na stupeň Allure se ve všech případech připlácí 58 000 Kč. Z Allure na GT Line je příplatek 55 000 Kč a motorizace PureTech 130 je dostupná pouze s touto výbavou a osmistupňovým automatem, za což si připravte 538 000 Kč. Jednotka PureTech 100 může být spojena se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, přičemž příplatek za automat čítá rovných 50 000 Kč.

Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korunPeugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 208 vstupuje na náš trh, v základu se dá pořídit pod hranicí 300 tisíc korun


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.