Přeposlat Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce exteriéru, ale velké změny v interiéru

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce exteriéru, ale velké změny v interiéru

05.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejočekávanějších vozů poslední doby je konečně oficiálně venku a na mysli máme pochopitelně Golf osmé generace. Není sice revoluční, ale vůbec nepochybujeme o tom, že mezi kompaktními hatchbacky nižší střední třídy bude opět patřit k těm úplně nejlepším.

Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce exteriéru, ale velké změny v interiéru

Volkswagen Golf je právem jeden z nejslavnějších a nejpopulárnějších vozů všech dob, přičemž ve své kategorii, tedy nižší střední třídě, patří odjakživa mezi ty nejlepší. Vzhledově sice trochu strohý, ale zpracováním skvělý a výbavově moderní vůz je víceméně ztělesněním kompaktního hatchbacku a je to možná i jeho konzervativnost a nenápadnost, která ho dělá tak oblíbeným. Ne každý chce zkrátka nějak zvlášť vyčnívat a raději zvolí konzervativní klasiku namísto něčeho výraznějšího. Historie modelu Golf je opravdu bohatá, takže se jí moc zabývat nebudete a snad jenom zmíníme, že tato ikona započala svou pouť v roce 1974, kdy vznikla první generace. Aktuálně tedy Golf přichází s osmou generací, a i pro ni platí to, že liché generace přináší mnohem větší a radikálnější změny než ty sudé. Zatímco druhá generace byla vlastně jen modernizací té první, třetí už byla kompletně novým vozem a tak bychom mohli pokračovat. Čtvrtá byla modernizací té třetí a opravdový přelom pak přišel s generací pátou, na kterou navázala lehce vylepšená generace šestá. Sedmá pak opět přinesla mnohem více změn jak co do designu, tak techniky a aktuální novinka v podobě osmé generace je, tedy alespoň co do designu exteriéru, jen lehčí evolucí sedmičky. Změny jsou opravdu velmi malé a ta nejvýraznější se nachází na přídi v podobě jinak tvarovaných světlometů (v základu budou LED, za příplatek LED Matrix), které jsou nepatrně užší a jsou více členité.

Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéruVolkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéru

Denní svícení plynule navazuje na linku masky chladiče (horní linka může svítí také) a s maskou hezky ladí přední nárazník s horizontálně orientovanými linkami. Celkově působí přední část osmého Golfu tak nějak učesaněji a uhlazeněji, ale pořád je na první pohled jasně patrné, že je to Golf. Lehkým re-designem si prošla také koncová světla, která mají přepracovaný tvar i grafiku, jsou užší a novinkou je pak také označení vozu umístěné uprostřed pátých dveří, pod novým logem VW. Jako celek působí nový Golf osmé generace jako takový starý známý, kterého znáte dlouho, ale teď je na něm něco trochu jinak a není to špatně. Kompletní rozměry osmého Golfu jsou 4284 x 1789 x 1456 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2636 mm, takže je na tom rozměrově skoro stejně jako generace předchozí. V celkovém pohledu přerostla novinka svého předchůdce o 26 mm na délku, ale zároveň je o 1 mm užší a o 36 mm nižší, takže proporčně bude působit lehce dynamičtějším dojmem a nižší karoserie pomohla zlepšit také aerodynamiku, protože se snížil součinitel odporu vzduchu. Rozvor náprav narostl o 16 mm, takže interiér by měl být prostornější a vzdušnější. Objem zavazadlového prostoru výrobce prozatím bohužel nezveřejnil, ale v tomto ohledu očekáváme mírné zvětšení. Exteriér tedy nějak zásadními změnami neprošel, no o interiéru už to neplatí a zde jsme se dočkali poměrně hodně výrazných novinek.

Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéruVolkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéru

Nový Golf si, dle očekávání, prošel výraznou digitalizací, takže v interiéru ubylo klasických ovládacích prvků a vzhledově tedy působí tak nějak čistějším a více uspořádaným dojmem. Je opět typicky strohý a nejvíc to platí pro středový panel, kde se nachází barevný dotykový displej s úhlopříčkou 8.25 palce (za příplatek může mít až 10 palců), který zobrazuje také nastavení klimatizace nebo asistentů. Klasický ovládací panel klimatizace je pryč a místo něho se uprostřed středového panelu nachází jen maličká oblast s dotykovými tlačítky, pomocí kterých si řidič na hlavním displeji vyvolá právě nastavení klimatizace nebo třeba asistenčních systémů. Teplota se ale nenastavuje přímo na displeji, nýbrž pomocí dotykových tlačítek umístěných před ním a stejně se upravuje i hlasitost audia. V koncepci ovládání je to celkem velká změna, ale pravděpodobně nebude moc dlouho trvat si na to zvyknout. Před řidičem je umístěna zcela digitální palubní deska s úhlopříčkou 10.25 palce a vlevo se pak nachází panel s nastavením vyhřívání skel a ovládáním světlometů, který nahradil dříve používaný otočný ovladač. Samozřejmostí jsou pak moderní prvky výbavy jako USB porty, připojení k internetu, podpora technologií Apple CarPlay a Android Auto nebo různí asistenti a pomocníci. Zmínit bychom měli také možnost dopřát si head-up displej, tedy promítání údajů přímo na přední sklo.

Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéruVolkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéru

Paleta pohonných jednotek je velmi bohatá a zahrnuje jak klasické benzinové, tak naftové motory, jednotky spalující CNG a také mild a plug-in hybridní verze. Základem je tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonnostních verzích s výkony 66 a 81 kW (90 a 110 koní) a nad ním je umístěný čtyřválec 1.5 TSI, který může být naladěný na 96 nebo 110 kW (130 nebo 150 koní). Modely s označením eTSI značí mild-hybridní pohon, což znamená 48V palubní síť spojenou s motory 1.0 TSI (81 kW) či 1.5 TSI v obou výkonnostních verzích. Milovníci nafty budou mít k dispozici dva čtyřválce 2.0 TDI o výkonech 85 nebo 110 kW (115 či 150 koní) a pochopitelně se počítá i s ostrými verzemi GTI a R, které dostanou do vínku benzinový čtyřválec 2.0 TSI. Osmý Golf bude k dispozici i jako plug-in hybrid, a to ve dvou verzích s označením eHybrid a GTE, přičemž v obou případech najdeme pod kapotou čtyřválec 1.4 TSI doplněný o elektromotor. Rozdíl je hlavně ve výkonech, a zatímco varianta eHybrid nabídne 150 kW (204 koní), model GTE podstatně zajímavějších 180 kW (245 koní). Co se týče převodovek, tak VW dá na výběr mezi šestistupňovým manuálem, dvouspojkou DSG se šesti nebo sedmi stupni a silnější motorizace pak nabídnou také pohon všech kol 4Motion. Jak už tedy bývá u Golfu zvykem, bude z čeho vybírat a na své si přijdou takřka všichni. Výroba osmé generace této ikony již probíhá a prodej by měl na hlavních evropských trzích odstartovat koncem února příštího roku.

Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéruVolkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce v exteriéru, velké změny v interiéru

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Golf 8 je konečně tu. Evoluce exteriéru, ale velké změny v interiéru


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.