BMW


Přeposlat BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol

29.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé BMW představilo svůj nejnovější přírůstek do kategorie čtyřdveřových kupé, a to model řady 2 s přídomkem Gran Coupé. Pokud jste se ale těšili na další kompaktní kupé z Mnichova se zadním pohonem, tak vás asi zklameme, protože BMW použilo platformu s pohonem přední nápravy.

BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol

Nové BMW 2 Gran Coupé je logickým doplněním řady Gran Coupé, která aktuálně čítá modely 4 Gran Coupé a 6 Gran Turismo a nejnovější 8 Gran Coupé. BMW má tedy tuto poměrně specifickou karoserii hrající si na kupé pokrytou ve všech velikostních třídách a nejnovější model 2 Gran Coupé je z této čtveřice pochopitelně nejmenší. Na první pohled by se sice mohlo zdát, že se bude o přízeň a své místo na slunci prát s klasickým kupé řady 2, ale to tak úplně pravda není, protože koncepčně se jedná o úplně jiné vozy. Zatímco dvojkové Coupé je klasické, dvoudveřové kupé s pohonem zadní nápravy, nové Gran Coupé má již zmíněný pohon předních (či všech, záleží na výbavě a verzi) kol a díky čtveřici dveří bude hrát spíše na praktickou notu. Zatímco o dvoudveřovém kupé řady 2 by jako o rodinném vozu asi nikdo nepřemýšlel, s tímto čtyřdveřovým kupé už by čtyřčlenná rodinka určitě žít dokázala, protože je větší a má větší zavazadlový prostor, o lepším přístupu na zadní sedačky ani nemluvě. Doba takovým vozům docela přeje a BMW víceméně jen reaguje na konkurenčního soka ze Stuttgartu (Mercedes), který nabízí velmi populární model CLA a tyto dva modely jsou tedy přímými soupeři.

BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kolBMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol

Kompletní rozměry této novinky jsou 4526 x 1800 x 1420 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2670 mm, takže sice spadá do kompaktní třídy, ale úplně malé toto čtyřdveřové kupé není a dá se očekávat, že vnitřní prostornost bude velmi slušná. Ani objem zavazadlového prostoru čítající 430 litrů není nejmenší, přičemž pomocí sklopení zadních sedaček, které jsou dělené v poměru 40:20:40, se prostor pro zavazadla bude dát ještě zvětšit (BMW ale prozatím objem kufru po sklopení sedaček nezveřejnilo). Praktická stránka věci tedy vypadá docela obstojně a určitým omezením bude pouze horší vstup do kufru, což ale pochopitelně platí pro všechny vozy s tímto typem karoserie. Co se týče designu, tak ten je vyvedený v aktuálním stylu BMW, takže dominantním prvkem tohoto vozu je maska chladiče v podobě rozměrných ledvin na přídi doplněná o velká světla a neschází ani sportovně pojatý nárazník s výraznými průduchy. Na zádi pak sedí vcelku tenká koncová světla s hezkou grafikou, difuzor s dvojicí koncovek výfuku a na víku zavazadlového prostoru se nachází decentní spoiler. BMW tuto novinku představilo ve verzi M235i xDrive a dá se tedy předpokládat, že základní specifikace takto výrazné sportovní doplňky mít pravděpodobně nebudou.

BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kolBMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol

Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je, stejně jako celý tento model, postavený na řadě 1 a je vyvedený v aktuálním stylu značky. To znamená, že středobodem všechno je multimediální systém BMW Operating System 7 s barevným dotykovým displejem o úhlopříčce 10.25 palce umístěným na vrcholu středového panelu, který je natočený lehce směrem k řidiči. Pod ním má své místo ovládací panel klimatizace, audia a v úplně spodní části panelu se nachází volič převodovky, několik dalších ovládacích prvků a otočný ovladač, pomocí kterého bude možné palubní systém ovládat také. Kromě tohoto kolečka a dotykové obrazovky je systém možné ovládat i na volantu, gesty a dokonce také hlasem, takže možnosti jsou v tomto ohledu opravdu značné. Palubní deska je kompletně digitální a za příplatek bude k dispozici třeba velký, 9.2 palcový head-up displej umístěný v horní části palubní desky. Interiér je tedy na poměry BMW taková ta klasika, není ještě přehnaně předigitalizovaný, je poměrně střídmý a nesnaží se být na všech okolností ,,cool“, jako třeba interiér u konkurenčního Mercedesu CLA (který ho má ale jinak výborný). Co se týče motorů, tak ze začátku prodeje budou k dispozici tři verze s označením 218i, M235i xDrive a 220d.

BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kolBMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol

Základní model 218i značí přeplňovaný tříválec o objemu 1.5 litru, který disponuje nejvyšším výkonem 103 kW (140 koní) a model 220d je zase čtyřválcový dvoulitrový diesel naladěný na hezkých 140 kW (190 koní). Oba tyto motory budou mít v základu pohon předních kol, ale bude možné spojit je také s pohonem všech kol xDrive a na výběr bude i co se týče převodovek, a to mezi šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem Steptronic. To verze M235i xDrive s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 225 kW (306 koní) bude už v základu vybavena pohonem všech kol a automatickou převodovkou Steptronic Sport, přičemž tento sportovně laděný model se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h. Za zmínku pak určitě stojí také fakt, že všechny motorizace plní emisní normu Euro 6d-TEMP. Kromě standardního podvozku pak bude pro všechny verze k dispozici také sportovní M podvozek se světlou výškou sníženou o 10 mm či adaptivní podvozek s aktivním řízením tlumičů. Oficiální představení této novinky veřejnosti proběhne na listopadovém autosalonu v Los Angeles a výroba odstartuje v lednu roku 2020, přičemž na našem trhu by mělo být BMW 2 Gran Coupé dostupné od jara 2020.

BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kolBMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má čtyři dveře, v základu tříválec a pohon předních kol


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.