Přeposlat Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie

24.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toyota představila novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého malého městského vozu Yaris, který patří mezi leadery svého segmentu. Nejnovější model nabídne přepracovaný design, moderní interiér a také zajímavé technologie v čele s novým hybridním pohonem.

Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie

Toyota Yaris patří mezi nejpopulárnější a nejlépe prodávané vozy v segmentu mini automobilů a není se čemu divit. Vždy nabídla kvalitní zpracování, vysokou spolehlivost, nízké provozní náklady a v neposlední řadě i solidní prostornost, přičemž to jsou věci, na které se můžeme těšit i u prozatím poslední, čtvrté generace. Určitě bychom ale měli na chvíli zabrousit i do historie tohoto modelu, která odstartovala před 20 lety, v roce 1999. V tomto roce vznikla první generace a jednalo se o náhradu modelů Starlet a Tercel. První generace se vyráběla do roku 2005, druhá pak mezi léty 2005 a 2013 a třetí existuje od roku 2013 k dnešnímu datu. Za těch 20 let vznikla spousta různých verzí a kromě klasického hatbacku byly na různých trzích dostupné i jiné karosářské varianty, třeba čtyřdveřový sedan, třídveřový hatchback nebo dvoudveřové kupé. V prvních dvou generacích nescházely ani ostré verze v podobě modelů TS, přičemž ty ve třetí generaci nahradila nekompromisní verze GRMN s kompresorem přeplňovanou osmnáctistovkou a opravdu divokou povahou. Toliko v rychlosti k historii tohoto modelu a nyní se tedy můžeme přesunout k nejnovější, čtvrté generaci. V dnešní době bývá takovým pravidlem, že každá nová generace je oproti té předchozí větší, těžší a po všech stránkách rozměrnější. Auta zkrátka rostou, bobtnají a tak to bohužel, až na výjimky, je.

Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologieToyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie

A právě nejnovější Yaris je onou výjimkou potvrzující pravidlo, protože se oproti předchozí generaci zmenšil a působí opravdu kompaktním dojmem. Čtvrtá generace disponuje rozměry 3940 x 1745 x 1470 mm, takže je o 5 mm kratší, o 50 mm širší a zároveň o 40 mm nižší než trojkový Yaris. Rozvor kol se ale zvětšil, a to z původních 2510 mm na aktuálních 2560 mm, takže i přes kompaktnější rozměry bude nejnovější generace uvnitř minimálně stejně prostorná. Nový Yaris je postavený na modulární platformě GA-B, která byla vyvinuta speciálně pro malé vozy a zcela nový je i design, který se oproti předchozí, lehce kontroverzní verzi, poměrně hodně změnil. Dominantním prvkem přední části je určitě široká maska chladiče, která je doplněna o poměrně rozměrné LED světlomety s denním svícením a sportovně pojatý nárazník s integrovanými mlhovkami. Nový Yaris působí oproti svým předchůdcům dospělejším, agresivnějším dojmem a už to není to roztomile se tvářící autíčko, které vypadá tak trochu jako hračka. Yaris zkrátka dospěl, chce být i trochu sportovní a to se mu určitě daří. Na zádi pak najdeme koncová světla, která jsou propojena pomocí poměrně široké linky a neschází ani robustní nárazník. Karoserie je pětidveřová a při bočním pohledu vynikne jak dynamicky střižený profil, tak lehce vytažené blatníky, díky kterým působí Yaris vcelku svalnatým dojmem.

Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologieToyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie

Z exteriéru se nyní přesuneme do interiéru, který je pochopitelně také kompletně nový a je vyvedený v opravdu moderním duchu. Jeho hlavním prvkem je kompletně digitální palubní deska, nicméně to není tak, že Toyota před řidiče plácla obdélníkový displej a tím to končí. Výrobce vsadil na dva kulaté displeje umístěné v samostatných tubusech, což evokuje klasickou, analogovou palubní desku a mezi nimi sedí displej palubního počítače. Je to přehledné a vypadá to opravdu moc dobře. Středový panel obsahuje velký barevný dotykový displej na vrcholu, pomocí kterého se ovládá palubní multimediální systém a pod ním se nachází jednoduchý ovládací panel klimatizace. V úplně spodní části je pak umístěný volič převodovky, takže středový panel je rozvržený poměrně klasicky a chválíme ho za jeho nekomplikované pojetí. Ve výbavě pak může být třeba head-up displej, tedy promítání údajů přímo na čelní sklo, což je v tomto segmentu opravdu velmi ojedinělé a to ostatně platí i pro vyhřívaný volant, příjemnou to věc hlavně v zimních měsících. Zmínit bychom pak měli také ambientní osvětlení nebo bezdrátové nabíjení. Další specialitou této novinky je středový airbag, který je umístěný mezi předními sedadly a v segmentu B je Yaris prvním vozem, který s tímto prvkem přijíždí.

Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologieToyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie

Co se týče pohonu, tak Toyota vsází výhradně na benzinové či hybridní jednotky a naftu v útrobách nového Yarisu již nenajdeme, ačkoliv všechny tři předcházející generace mohly být osazeny naftovou jednotkou 1.4 D-4D. Základním motorem bude litrový tříválec, nad ním bude stát opět tříválec, ale s vyšším objemem 1.5 litru a vrcholnou motorizací bude hybridní ústrojí s označením 1.5 Dynamic Force. To se skládá z výše zmíněného tříválec o objemu 1.5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu, je vybavený variabilním časováním ventilů a doplněný o elektromotor s lithium-iontovými bateriemi. Tato hybridní soustava je odvozena od větších hybridů s motory o objemu 2 a 2.5 litru, které Toyota používá třeba u nové Corolly, SUV RAV4 nebo Camry. O výkonech prozatím bohužel nepadlo ani slovo a na tyto informace si bohužel budeme muset ještě počkat. Toyota předpokládá, že hybridní motorizace bude u nové generace Yarisu tou nejžádanější, protože už u předchozí tvořila na 60 % prodejů a trend je v ohledu hybridů stoupající. Tato novinka se dostane na trh v průběhu příštího roku, a to zhruba v jeho polovině a ceny prozatím zůstávají neznámé. Jsme velmi zvědaví hlavně na nový hybrid, protože vypadá opravdu lákavě a také na to, jestli Toyota přijde i s nějakou ostrou verzí, třeba po vzoru loňského provedení GRMN. 

Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologieToyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota představila čtvrtou generaci modelu Yaris. Je menší, působí sportovnějším dojmem a nabídne moderní technologie


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.