BMW


Přeposlat BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé

22.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW rozšiřuje nabídku ve své modelové řadě 8, a to o ostré provedení čtyřdveřového kupé s označením Gran Coupé. Novinka se jmenuje M8 Gran Coupé a jak už bývá ve třídě M zvykem, k dispozici bude i vrcholná verze s přídomkem Competition.

BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé

Když BMW představilo novou řadu 8, byla to velká událost, protože původní BMW řady 8 byly vpravdě kultovní vozy patřící mezi to nejlepší a nejluxusnější, co bylo v té době k mání. Znovuzrozená řada 8 byla oficiálně představena loni v létě, a to ve formě klasického dvoudveřového kupé a to následovala otevřená verze, se kterou se BMW vrátilo do třídy velkých, luxusních kabrioletů. Poté přišlo na řadu ostré provedení vyladěné divizí M a předposlední příspěvek BMW do této, dnes již poměrně rozsáhlé, řady bylo čtyřdveřové kupé s označením Gran Coupé. A to právě dostalo sportovní verzi s označením M8 Gran Coupé, takže tato řada aktuálně čítá na 6 samostatných verzí, a to ani nepočítáme vrcholné varianty s přídomkem Competition. Prozatím posledním přírůstkem do řady 8 je čtyřdveřové kupé se znáčkem M, takže máme před sebou vlastně úplný vrchol této řady a luxusní GT, které nabídne naprosto dechberoucí dynamiku srovnatelnou s těmi nejlepšími supersporty. Tohle auto bude na jednu stranu naprosto dokonalý dálniční křižník a polykač kilometrů a na druhou velmi schopný sportovní vůz, který se neztratí ani na okruhu. Před sebou máme ohromné, přes pět metrů dlouhé čtyřdveřové kupé (na délku má 5098 mm), které disponuje velmi dynamickou, až sportovní siluetou a je to právě plynule se svažující zadní část, která navozuje pocit karoserie kupé se čtyřmi dveřmi.

BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran CoupéBMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé

Verze M8 pochopitelně vychází ze standardní varianty, oproti které se na první pohled liší agresivnějším stylingem, nicméně optický bodykit karoserie není zbytečně přeplácaný a i tato vrcholná verze působí velmi vkusným dojmem. Přední části dominují podlouhlé a poměrně kompaktní (na dnešní poměry v BMW) ledvinky, na které navazují protažené světlomety a příď obsahuje také sportovně střižený nárazník se splitterem. Na zádi pak najdeme hned čtyři koncovky výfuku, které jsou umístěny po dvou po stranách difuzoru a pochopitelně neschází ani decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru. Samozřejmě nechybí ani velká kola, rozměrné průduchy za předními koly či zpětná zrcátka vyvedená v typickém M designu. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 5098 x 1943 x 1423 mm, takže se jedná o největšího zástupce řady 8 a rozvor kol se zastavil na hodnotě 3022 mm. Rozchod předních kol je 1626 mm, těch zadních pak 1660 mm a jak standardní M8, tak ostřejší Competition mají klasický, pětimístný interiér, takže praktická stránka věci bude bez připomínek. Zmínit bychom měli také zavazadlový prostor o slušném objemu 440 litrů. Interiér v sobě kombinuje sportovní a luxusní prvky a na první pohled zaujme hlavně parádně vypadajícími sportovními sedačkami s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami.

BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran CoupéBMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé

Rozvržení interiéru je v rámci BMW víceméně klasické, takže před řidičem sedí kompletně digitální palubní deska a po jeho pravici pak poměrně široký středový panel, který je lehce natočený směrem k němu. Tento panel má na vrcholu barevný dotykový displej palubního systému, ovládací panel klimatizace, audia, několik doprovodných ovládacích prvků a neschází ani stylový volič předovky doplněný o kruhový ovladač. Ten poslouží k ovládání palubního systému, který se tedy dá ovládat pomocí dotykového displeej, přes kruhový ovladač, pomocí gest, na volantu či pomocí hlasových příkazů, takže možností je opravdu hodně. Standardní výbava modelu M8 Gran Coupé a verze Competition obsahuje třeba LED světlomety s laserovými dálkovými světly, head-up displej, sportovní sedadla, parkovacího asistenta či pomocníka Driving Assistant. K dispozici bude také speciální edice čítající pouhých 400 kusů, která se jmenuje First Edition a ta nabídne unikátní zelené lakování BMW Individual Aurora Diamond Green s bronzovými doplňky, černou masku chladiče v lesklé úpravě nebo kovaná M kola z lehké slitiny, přičemž v interiéru této edice najdeme kožené čalounění Merino v hnědé barvě Taruma Brown. Nyní se můžeme přesunout k tomu nejdůležitějšímu, což je samozřejmě motor zastoupený dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4.4 litru.

BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran CoupéBMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé

Ve standardním provedení M8 Gran Coupé dává tato jednotka 441 kW, tedy kulatých 600 koní při 6000 ot/min a točivý moment o hodnotě 750 Nm, který je k dispozici v širokém spektru 1800 – 5600 ot/min. Varianta Competition má točivý moment sice stejný, ale výkon narostl na 460 kW (625 koní) a s tímto stádem pod kapotou se Gran Coupé rozjede na 100 km/h za 3.2 sekundy, za což by se nemusely stydět ani ryzí supersporty. Standardní provedení potřebuje ke stejnému sprintu o jednu desetinku sekundy víc a decentní rozdíly panují i ve zrychlení 0-200 km/h, které zvládá Competition za 11 sekund a standardní provedení za 11.2 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h a omezovač bude možné za příplatek posunout až na 305 km/h. Předovka je zastoupena osmistupňovým automatem M Steptronic a poháněna jsou všechna čtyři kola, a to pomocí systému M xDrive. Ten má tři režimy, a sice klasickou čtyřkolku, čtyřkolku s preferencí zadní nápravy a režim 2WD, ve kterém pohání pouze zadní kola, přičemž pro aktivaci tohoto režimu bude nutná kompletní deaktivace stabilizačního systému DSC. Podvozek je vybavený aktivním M diferenciálem na zadní nápravě či elektronicky řízenými tlumiči. Nové BMW M8 Gran Coupé bude mít svou oficiální premiéru v listopadu, a to na autosalonu v Los Angeles a prodej začne v dubnu 2020.

BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran CoupéBMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8 Gran Coupé


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.