Přeposlat Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává

15.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ostré kombi Audi RS 4 Avant prošlo decentním faceliftem a ingolstadtská automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku pokračuje v ofenzívě svých sportovně laděných vozů z řady RS. Co všechno toto po čertech rychlé kombi po modernizaci nabídne?

Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává

Pokud má někdo patent na opravdu rychlé a ostré kombíky, je to bezesporu německé Audi. Dvojice RS 4 a RS 6 Avant má až kultovní status, a když někdo řekne rychlé kombi, většina lidí si vybaví právě některého z této dvojice. Větší RS 6 Avant je slavnější, ale i menší RS 4 umí nabídnout opravdu zajímavé zážitky za volantem a drtivou dynamiku zabalenou do hábitu rodinného vozu. První generace tohoto modelu spojujícího skvělé jízdní výkony s vysokou úrovní praktičnosti vznikla v roce 1999 a byla poháněna šestiválcem o objemu 2.7 litru, který dával velmi hezkých 280 kW (380 koní). U druhé generace, která se vyráběla v letech 2005 – 2009, sáhl výrobce po osmiválci o objemu 4.2 litru a výkon povyskočil na 309 kW, tedy na 420 koní. Generace třetí byla v prodeji v letech 2012 až 2015 a motor V8 4.2 zůstal, ale jeho výkon byl navýšený na 331 kW (450 koní) a model RS 4 Avant se tohoto výkonu drží až doposud, ačkoliv k němu potřebuje o dva válce méně. Aktuální generace byla představena v roce 2017 a modernizace tedy přichází po dvou letech služby, takže poměrně brzy a facelift se týká hlavně designu exteriéru a interiéru. Vzhled karoserie byl přepracovaný nejvíc v přední části, která si vzala inspiraci u většího modelu RS 6 Avant.

Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstáváAudi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává

Mohutná maska chladiče označovaná Singleframe je nově bez rámečku, takže vypadá ještě větší než u verze před faceliftem  a je vyvedena v lesklé černé barvě. Výplet je ve tvaru včelích pláství, takže voštinový a také čtyři kroužky na masce jsou černé, což ostatně platí i pro průduchy v nárazníku. Ten byl oproti modelu před faceliftem přepracovaný a jiné jsou i přední světlomety, které mají jak jiný tvar, tak jinou grafiku a LED denní svícení v horní části, přičemž za příplatek je možné dopřát si moderní Matrix LED světla. Novým prvkem je i podlouhlá škvíra na kapotě, mezi předními světlomety, čímž Audi odkazuje na svůj legendární model Quattro Sport a tuto mezírku lze najít již na několika vozech značky. Vzadu pak najdeme opět dvě koncovky výfuku velikosti protiletadlového děla, které jsou vsazeny po stranách černého difuzoru a koncová světla s černým podkladem mají novou grafiku. Audi, jako již tradičně, nabídne hodně doplňkových prvků na úpravu vzhledu, třeba ozdobné prvky na prazích, zpětných zrcátkách a předním i zadním nárazníku, přičemž tyto prvky můžou být leskle černé, hliníkové nebo karbonové.

Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstáváAudi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává

Loga RS můžou být na přání vyvedena v černé barvě a případně si je majitel může nechat také úplně odstranit. V základu má Audi RS 4 Avant kola o průměru 19 palců, nicméně za příplatek budou k dispozici kola o palec větší a na výběr bude i co se týče brzdné soustavy. Základ je jasný, ocelová klasika s odvětrávanými kotouči o průměrech 375 mm vpředu a 340 mm vzadu, přičemž za příplatek budou k dispozici karbon-keramické kotouče na přední nápravu, jejichž průměr je 400 mm. Facelift se týká také interiéru, kde je největší změnou přítomnost nejnovější verze multimediálního systému MMI s barevným dotykovým displejem o úhlopříčce 10.1 palce. Ten je umístěný na vrcholu středového panelu a je natočený mírně směrem k řidiči, takže jeho ovládání bude určitě velmi pohodlné. Kvůli tomuto novému rozhraní zmizelo otočné ovládací kolečko ve spodní části středového panelu, který dále obsahuje ovládací panel klimatizace a volič převodovky ve spodní části. Interiér je hodně černý, působí podstatně tmavším dojmem než u verze před faceliftem a kombinuje v sobě sportovní, luxusní a stylové prvky. Třeba kontury ve výplních dveří a středový panel jsou zvýrazněny pomocí LED pásů, které můžou svítit jednou ze třiceti barev a neschází ani osvětlené prahy s nápisem RS 4.

Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstáváAudi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává

Volant, volič převodovky a kolenní opěrky jsou obšité alcantarou s červeným kontrastním prošíváním, což vypadá opravdu výborně a povedly se i sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy. Než se přesuneme k motoru, zmíníme i objem zavazadlového prostoru, který čítá 495 litrů v základu a 1495 litrů po sklopení zadních sedaček, takže co do praktičnosti a prostornosti není tomuto modelu moc co vytknout. Všechna čtyři kola tohoto ostrého kombi pohání dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2.9 litru (celé jméno motoru je 2.9 TFSI V6 Biturbo), kterým výrobce navazuje na původní vidlicový šestiválec o objemu 2.7 litru z první generace RS 4. Jak jsme se již zmínili, výkon nejnovější generace RS 4 Avant je 331 kW, tedy 450 koní a točivý moment pak čítá 600 Nm, přičemž ten je k dispozici v rozmezí 1900 – 5000 ot/min. Z klidu na 100 km/h se tento model rozjede za 4.1 sekundy a maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h, nicméně za příplatek bude možné posunout omezovač až na 280 km/h. V základu je Audi RS 4 Avant vybaveno sportovním podvozkem a na přání může mít podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC). Do prodeje se tato novinka dostane ještě v průběhu prosince tohoto roku a oficiální česká cena prozatím zůstává neznámá.

Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstáváAudi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi RS 4 Avant prošlo modernizací. Design je nový, technika v čele s motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo zůstává


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.