BMW


Přeposlat BMW představuje supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představuje supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů

10.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW představilo novou, v pořadí již třetí generaci svých ostrých SUV X5 a X6 s přídomkem M. Kromě standardních verzí se dočkáme i výkonnějších variant Competition a BMW na těchto modelech názorně ukazuje, že i stodola na kolech může nabídnout dynamiku supersportu.

BMW představuje supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů

Oba tyto vozy spadají do kategorie ,,tak nesmyslné, až jsou naprosto skvělé“ a je dobře, že v dnešní, limity svázané době, představí nějaká automobilka čas od času podobný nesmysl. Kdo vlastně potřebuje SUV s hmotností přes dvě tuny, které nabídne dynamiku supersportu? Pravděpodobně nikdo, protože když si chcete užít supersportovní zážitky za volantem, koupíte si právě supersport a určitě ne pojízdný palác na kolech. Ale ta možnost máte a právě o tom to je. BMW samozřejmě není jediné, které nabízí takto nesmyslná SUV s až absurdním výkonem a z konkurence bychom měli zmínit třeba cokoliv AMG od Mercedesu, Jeep Grand Cherokee SRT, Range Rover Sport SVR či Porsche Cayenne Turbo. Dva noví sourozenci od BMW jsou ale co do dynamiky nejlepší a své soupeře v tomto ohledu bezpečně zastíní, nicméně na dynamiku se podíváme až později. Začneme tím, že si tyto novinky rozdělíme podle kategorií. Zatímco model X5 M je tradiční SUV víceméně typických tvarů, X6 M je vůz kategorie SUV-kupé a samo BMW tuto třídu označuje jako SAC, tedy Sports Activity Coupe. Oba tyto ostré modely jsou co do vzhledu pochopitelně postaveny na svých civilnějších sourozencích a kromě techniky se od nich liší také optickými doplňky, které dávají dobře na odiv, že máme tu čest s něčím opravdu rychlým. Tyto úpravy ale nejsou zbytečně přeplácané a to si určitě zaslouží pochvalu, protože není nic horšího než sportovní úprava dohnaná co do vzhledu až k absurdnosti, což vyvolává spíše pocit nevkusného ,,tuzingu“.

BMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportůBMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů

Obrovské přední ledvinky zůstaly a jsou doplněny o lehce přepracovaný, agresivněji působící přední nárazník a pochopitelně neschází ani pro vozy řady M typická zpětná zrcátka. Vzadu pak najdeme rozměrný difuzor doplněný o čtyři koncovky výfuku umístěné po dvou na jeho stranách (jedna koncovka má průměr 100 mm) a výraznou stříšku nad zadním sklem. Výkonnější verze Competition pak disponují několika černými doplňky a v této barvě je vyvedena jak maska chladiče, tak zpětná zrcátka či koncovky výfuku, přičemž modely Competition dostanou už v základu výraznější výfukový systém M Sport, který je u standardních verzí X5 M a X6 M k dispozici za příplatek. Rozdíly najdeme i co do osazených kol, a zatímco standardní modely disponují 21 palcovými koly s pneumatikami o rozměrech 295/35 vpředu a 315/35 vzadu, varianty Competition vsází na kombinaci 21 palcových kol vpředu a 22 palcových kol vzadu. Vpředu se nachází pneumatiky o stejném rozměru, jako u standardních verzí a vzadu použil výrobce gumy o rozměru 315/30, takže celkový průměr kol i s pneumatikou je stejný. Rozdílná kola budou za příplatek k dispozici i pro základní modely a je to vůbec poprvé, co se ve třídě X tento prvek objevuje. Na chvíli nakoukneme i do interiéru, který pochopitelně opět vychází z civilních verzí, ale je doplněný o decentní sportovní doplňky.

BMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportůBMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů

Na první pohled zaujme hlavně skvěle vypadajícími sportovními sedačkami s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy, ve kterých neschází logo divize M. To ostatně najdeme i na trojramenném volantu, středovém panelu či voliči převodovky. Palubní deska je zcela digitální a středový panel obsahuje velký dotykový displej palubního systému, minimalistický ovládací panel klimatizace, audia a v jeho úplně spodní části pak najdeme volič převodovky doplněný o startovací tlačítko, volič jízdních režimů či ovládací kolečko. To slouží k ovládání palubního systému, takže ten jde ovládat jak dotykem na displeji, tak tímto kolečkem, na volantu a pochopitelně i hlasovými příkazy. Majitel se může pochopitelně těšit na prvotřídní zpracování, samé kvalitní materiály typu kůže, karbonu nebo alcantary či hezky vypadající kontrastní prošívání. Nechme ale interiér interiérem a pojďme se podívat na to nejzajímavější, což je pochopitelně motor. V nitru sourozenců X5 M a X6 M tepe dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu 4.4 litru, tedy jednotka s označením M TwinPower Turbo V8. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 441 kW (600 koní) při 6000 ot/min a dosahuje točivého momentu 750 Nm v rozmezí 1800 – 5600 ot/min, přičemž omezovač otáček zasáhne při 7200 ot/min.

BMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportůBMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů

Pokud by se to někomu zdálo snad málo, bude moct sáhnout po již několikrát zmíněné variantě Competition s výkonem 460 kW, tedy 625 koní (točivý moment zůstal stejný). Zatímco základní verze X5 M a X6 M se zvládnou rozjet z klidu na 100 km/h za 3.9 sekundy, silnější Competition modely to umí o jednu desetinku sekundy rychleji a co si budeme povídat, na dvoutunová SUV jsou to vskutku úctyhodná čísla. Maximální rychlost je pokaždé omezená na 250 km/h s tím, že za příplatek bude možné omezovač posunout na 290 km/h. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to prostřednictvím systému M xDrive a osmistupňové převodovky M Steptronic, přičemž pohon všech kol je doplněný o aktivní M diferenciál. Podvozek je adaptivní, má speciální systém odpružení i tlumení a tři režimy nastavení, a sice Comfort, Sport a Sport Plus. Tři režimy pak nabídne i motor (Efficient, Sport a Sport Plus), brzdná soustava má režimy dva (Comfort a Sport) a stejný počet režimů má i pohon všech kol (4WD a 4WD Sport). Vrcholné modely Competition pak nabídnou i režim Track určený hlavně pro jízdu na okruhu. Oficiální představení nových BMW X5 M a X6 M proběhne na autosalonu v Los Angeles, který bude probíhat v listopadu a prodej odstartuje v dubnu 2020. Co se týče cen, tak model X5 M vyjde na 3 320 000 Kč s za X6 M si v BMW řeknou o 3 395 600 Kč.

BMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportůBMW představuje svá supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představuje supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou mít až 625 koní a nabídnou dynamiku z kategorie supersportů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.