Přeposlat Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon

08.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární městský crossover C-HR od Toyoty prodělal poměrně výraznou modernizaci, která se dotkla jak designu, tak techniky. Konečně jsme se dočkali výkonnějšího hybridního ústrojí, které doplní stávající dvě motorizace.

Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon

Toyota C-HR spatřila světlo světa v roce 2016 a tento městský crossover si velmi rychle vydobyl poměrně vysokou popularitu, a to nejenom na našem trhu. Toyoty byly vždy vnímány jako jedny z nejspolehlivějších vozů, nicméně jejich design je od nepaměti spíše konzervativní a v posledních několika letech Toyota co do vzhledu svých vozů poměrně dost tápala. Model C-HR byl jedním z prvních vozů značky, který přišel s novým, hodně odvážným a mladistvě pojatým designem, který je všechno možné, jen ne konzervativní a usedlý. Nejnovější počiny tohoto tradičního japonského výrobce jsou co do vzhledu, možná i díky C-HR, podstatně odvážnější a třeba nová Corolla je opravdu hezky dynamicky střižený hatchback, který je oproti předchozí generaci o parník pohlednější. První generace modelu C-HR je tedy s námi již tři roky, takže modernizace přichází po poměrně klasické době a značí, že je tento městský crossover v polovině svého životního cyklu. Jak jsme se již zmínili, ve své kategorii platí za jeden z nejpopulárnějších vozů a dá se předpokládat, že po faceliftu jeho popularita ještě naroste, protože nové hybridní ústrojí nabídne tomuto modelu už vskutku důstojnou dynamiku, která odpovídá jeho dynamicky pojatém designu.

Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon

Kromě techniky se ale facelift dotýká i designu, nicméně změny to nejsou nijak zvlášť zásadní a víceméně mají za úkol pouze vzhled tohoto stylového modelu lehce osvěžit. Maska je pořád stejná, nicméně přední světlomety byly kompletně přepracovány, jsou postaveny na LED technologii a denní svícení bylo spolu s blinkry sloučeno do jednoho prvku, kterým myslíme linku nad hlavními světly. Lehce přepracovaný byl také nárazník a mlhovky se přesunuly z jeho spodní části po jeho boky. Na zádi jsou změny o něco málo výraznější a dobře vypadají hlavně nová koncová světla (opět jsou postavena na LED technologii), která jsou nově propojena černou linkou a působí tedy jako jeden celek. U verze před faceliftem sice koncová světla také navazovala na zadní spoiler, ale propojená nebyla. Zadní difuzor byl také lehce pozměněn a věci typu výrazné stříšky nad zadním oknem či klik zadních dveří integrovaných v C sloupku zůstaly zachovány. Zůstala i výrazná linka, která se táhne od předních světlometů, přes kapotu, přední i zadní blatníky až k zadním světlům a je to právě tato linie, která dělá vzhled tohoto crossoveru tak dynamickým. Nyní se můžeme v rychlosti podívat na interiér, kterého se změny také dotkly, ale opravdu jenom lehce.

Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon

Koncepčně je interiér pořád stejný, takže před řidičem má své místo trojramenný volant s ovládacími prvky, palubní deska s displejem palubního počítače mezi budíky a středový panel má na svém vrcholu barevný dotykový displej multimediálního systému. Tento displej je ale nový, obsahuje i klasická, hardwarová tlačítka a dva kruhové ovladače. Hlavní je ale podpora technologií Apple CarPlay a Android Auto, takže spárování s mobilním telefonem bude hračka a systém nově podporuje také aktualizaci map na dálku, tedy funkci OTA (Over the Air). Ve výbavě se samozřejmě nachází spousta různých asistentů a pod audio systémem je opět podepsána známá společnost JBL. Když už jsme nakousli ty asistenty, tak balíček bezpečnostních systémů se jmenuje Toyota Safety Sense a tento systém se skládá z kamery monitorující vzdálenost před autem, laserového senzoru a radaru měřícího vzdálenost a rychlost objektů na silnici. Z hlavních prvků bezpečnostní výbavy bychom měli zmínit hlavně asistenta pro jízdu v pruzích s aktivními zásahy do řízení, předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a systém rozpoznávání dopravních značek. Je toho opravdu hodně a C-HR je co do těchto bezpečnostních prvků jedním z nejmoderněji vybavených vozů ve své kategorii.

Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon

Co se týče motorizací, tak k dispozici je nově trojice jednotek, takže o jednu víc než u verze před faceliftem a jediný motor, který zůstává úplně stejný, je základní benzinový čtyřválec 1.2 Turbo. Tato přeplňovaná dvanáctistovka disponuje nejvyšším výkonem 84 kW (116 koní) a točivým momentem 185 Nm, přičemž co do dynamiky není úplně špatná a v tomto ohledu je lepší než základní hybridní provedení. To kombinuje atmosférickou osmnáctistovku s elektromotorem a celkový výkon této soustavy čítá 90 kW, tedy 122 koní a tento hybridní systém byl lehce zmodernizovaný, přičemž měl by produkovat pouze 109 gramů CO2 na 1 km jízdy. Zdaleka nejzajímavějším pohonem pro nové C-HR bude zcela jistě nový dvoulitrový hybrid s označením Hybrid Dynamic Force, který Toyota používá například u nové Corolly. Tato soustava skládající se ze čtyřválcového atmosférického motoru o objemu 2 litry a elektromotoru dává velmi hezkých 135 kW (184 koní) a dá se očekávat, že dynamika C-HR s tímto motorem bude velmi příjemná a předpokládáme zrychlení na 100 km/h za něco málo přes 8 sekund. Tato varianta dostane také lehce přepracovaný podvozek pro co nejlepší jízdní vlastnosti a asi nikoho nepřekvapí, že obě hybridní varianty budou spojené s převodovkou e-CVT. Kolik bude zmodernizovaná Toyota C-HR stát se prozatím neví a neznámou bohužel zůstává i to, kdy se dostane na náš trh.

Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota C-HR má po faceliftu a konečně dostala dvoulitrový hybridní pohon


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.