Přeposlat Honda E je nový městský elektromobil, který překypuje stylem a roztomilostí
Honda E je nový městský elektromobil, který překypuje stylem a roztomilostí
Autosalon ve Frankfurtu je už sice dlouho za námi, ale dnes se na něj v rychlosti vrátíme a podíváme se na automobil, který platil za jeho největší hvězdu. A nejednalo se o žádný brutálně výkonný hypersport, nýbrž o maličké, roztomilé a plně elektrické městské autíčko od Hondy.
Autosalon ve Frankfurtu se nesl v duchu dnešní doby, takže elektrifikace na něm měla obrovský prostor a se svou troškou do mlýna elektromobilů přinesl skoro každý. A nejvíc pozornosti na sebe přitahovala Honda E, tedy malý, velmi roztomilý a zcela elektrický městský hatchback, který nabídne jak solidní výkony, tak několik zajímavých prvků. I když se stal Frankfurt místem světové premiéry tohoto vozu, úplně z čistého nebe Honda E nespadla a její koncept se objevil už před dvěma lety, a to opět na autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy se tato elektrická Honda jmenovala Urban EV a produkční model se od tohoto konceptu sice trochu změnil, ale designový styl postavený na jednoduchých liniích a retro stylingu zůstal zachovaný. Sériová Honda E je oproti konceptu pětidveřová, má jiná kola a trochu se změnila i grafika předních a zadních světel, nicméně to je víceméně všechno. Ani interiér se moc nezměnil a Honda i u sériové verze vsadila na výraznou digitalizaci, což znamená, že displeje jsou všude, kam jen oko dohlédne. Do interiéru se ale podíváme až později a začneme exteriérem, který se Hondě nesmírně povedl. Kdyby se rozdávaly ceny za roztomilost, model E by byl jeden z hlavních kandidátů na její získání a tento maličký městský hatchback je jeden z nejmileji působících vozů poslední doby. Jako kdyby snad přijel z nějakého animáku od Pixaru.
Přední části dominují LED kruhové světlomety s hezkou grafikou, které jsou umístěny po stranách černé masky a zadní část je řešena víceméně na chlup stejně. Koncová světla mají stejnou grafiku, jako ta přední, jen svítí červeně a opět jsou usazena po stranách černého panelu s logem Hondy uprostřed. Nárazníky jsou stejné vpředu i vzadu, nad zadním sklem se nachází decentní stříška a dobře vypadají i speciální kola vyvedená v kombinaci černé a bílé barvy. Honda E je velmi uhlazená, vsází na elegantní linie a je vidět, že se výrobce zaměřil na co možná nejlepší aerodynamiku. Třeba přední kliky jsou zapuštěny do dveří, takže vyjíždí jen v případě potřeby a kliky zadních dveří jsou zase zapuštěny do C sloupku. Na dobré aerodynamice se kladně podepsala také absence klasických zpětných zrcátek, která Honda nahradila moderními kamerami podstatně menších proporcí. Vypadá to sice lehce netradičně a tento prvek tak trochu připomíná maličké ručičky T-Rexe, ale budeme se s ním určitě setkávat čím dál častěji. Na délku tato elektrická, městská Honda měří něco málo pod čtyři metry, interiér je klasicky čtyřmístný a onen černý kryt na kapotě, který evokuje průduch přívodu vzduchu k motoru, je kryt nabíjecího konektoru.
Co se týče interiéru, tak ten je vyvedený ve velmi moderním duchu a není ani zdaleka tak retro, jako exteriér. Před řidičem je umístěna soustava pěti displejů, přičemž vpravo a vlevo se nachází dva šestipalcové displeje, do kterých se přenáší obraz z kamer suplujících zpětná zrcátka. Za volantem je umístěný displej, který supluje palubní desku a po jeho pravici sedí dva dotykové panely s úhlopříčkou 12.3 palce každý, které slouží k ovládání palubního systému a podobných věcí. Jediným tradičním prvkem je tak jednoduchý ovládací panel klimatizace umístěný pod prostředním displejem. Volant je dvouramenný, také obsahuje několik ovládacích prvků a interiér Hondy E je sice moderní, ale zároveň působí velmi uklizeným a čistým dojmem. Palubní systém je možné ovládat jak dotykem, tak hlasovými příkazy, podporuje připojení telefonů přes Android Auto i Apple CarPlay a ve výbavě neschází ani asistent Honda Personal Assistant. Zajímavostí je přítomnost HDMI konektoru, takže do palubního systému půjde zapojit třeba herní konzole, notebook či nějaký externí přehrávač a při nabíjení někde na veřejné nabíječce si tak bude možné trochu zpříjemnit čekání. Tato novinka bude k dispozici ve dvou stupních výbav, které se pojí také s rozdílnými výkony.
Základem je verze s elektromotorem o výkonu 100 kW (136 koní), která je vybavena LED světlomety, adaptivním tempomatem, parkovacími senzory i kamerou, asistentem pro jízdu v pruzích, automatickou klimatizací či 4 USB porty. Výše postavená varianta má navíc třeba funkci hlídání mrtvého úhlu, vyhřívaný volant, systém automatického parkování, jiná kola a motor o výkonu 113 kW, tedy 154 koní. Točivý moment čítá v obou případech 315 Nm a z klidu na 100 km/h by se měla Honda E zvládnout rozjet za zhruba 8 sekund. Poháněna jsou pouze zadní kola a baterie disponuje kapacitou 35.5 kWh, díky čemuž by se měl dojezd na jedno nabití pohybovat okolo 220 km, což je pro městské vozítko dostatečné. Co se týče nabíjení, tak přes rychlonabíječku by mělo být možné dostat kapacitu baterie na 80 % za 30 minut, nicméně to ještě nebylo oficiálně potvrzeno a bude zajímavé dozvědět se také to, jak dlouho se bude Honda E nabíjet z klasické, domácí zásuvky pomocí standardního kabelu. Ceny této novinky jsou prozatím neznámé a na náš trh by se měla Honda E dostat za zhruba dva roky, přičemž třeba ve Velké Británii, Norsku nebo Německu je již možné tuto novinku předobjednat.
Zdroj: YouTube
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k…
- Článek: Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez…
- Článek: Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní…
- Článek: Honda Jazz si prošla decentní modernizací a dostala…
- Článek: Honda představila CR-V páté generace
- Článek: Honda Civic desáté generace dostala karosářskou verzi…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Honda E je nový městský elektromobil, který překypuje stylem a roztomilostí
počet příspěvků: 0