Přeposlat Mitsubishi L200 nové generace vstupuje na náš trh
Mitsubishi L200 nové generace vstupuje na náš trh
Na náš trh zamířila prozatím poslední, v pořadí již šestá generace populárního pick-upu L200 od japonského Mitsubishi. K dispozici je jak v základním, dvoudveřovém provedení tak civilnější verzi se čtyřmi dveřmi. Pojďme se tedy podívat, na kolik tento pracant na našem trhu vlastně vyjde.
Mitsubishi L200 patří mezi velmi populární pracovní pick-upy a první generace tohoto modelu spatřila světlo světa již v roce 1993. Pro tohoto japonského výrobce se jedná o nesmírně důležitý model, protože se velmi dobře prodává a celkově se L200 prodalo již na 4.7 milionu kusů, přičemž v nabídce Mitsubishi se aktuálně jedná o druhý nejprodávanější model. Prozatím poslední, v pořadí již šestou generaci tohoto pick-upu, představila automobilka v listopadu loňského roku a nejnovější L200 se tedy konečně dostává na náš trh. Co se týče designu, tak ten je vyvedený v poměrně moderním duchu a nese se ve stylu aktuální produkce Mitsubishi. Přední části tedy dominuje maska chladiče doplněná o jakési dekorační chromované ,,kly“, které najdeme v podobné formě i u ASX či Outlanderu. Na masku plynule navazují ostře řezané světlomety, které můžou být v nejvyšší výbavě plně LED a ve spodní části se pak nachází stříbrný ochranný plast. Přední část tohoto pick-upu je opravdu hojně zdobená, docela robustní a na první pohled zaujmou také integrovaná mlhová světla. Styl denního svícení se liší podle stupně výbavy, a zatímco první a druhý výbavový stupeň mají denní svícení integrovaný do nárazníku, třetí stupeň má toto svícení integrované v mlhových světlech a nejvyšší stupeň výbavy pak dostal do vínku LED denní svícení, které je přímo součástí hlavních světlometů.
Výbavové stupně jsou tedy čtyři a jmenují se Invite, Invite+, Intense a Instyle, přičemž dvoudveřové provedení s označením Club Cab je dostupné pouze s prvním výbavovým stupněm Invite. Verze se čtyřmi dveřmi se jmenuje Double Cab a kromě počtu dveří se od sebe tyto dvě varianty liší také rozměry a ložnou plochou. Zatímco základní, dvoudveřová verze měří na délku 5215 mm, model Double Cab má na délku 5225 mm a je tedy nepatrně delší. Větší kabina pak pochopitelně zabírá o něco víc z ložné plochy než ta menší a v tomto ohledu je na tom tedy lépe dvoudveřový model, který nabídne ložnou plochu o délce 1850 mm (čtyřdveřové provedení má korbu o délce 1520 mm). Šířka nákladového prostoru je pak pro obě verze stejná (1470 mm), což platí také pro výšku karoserie (1780 mm) či rozvor kol čítající rovných 3000 mm. Na chvíli nakoukneme také do interiéru, který je vyvedený v poměrně jednoduchém a účelném duchu, což se samozřejmě v této třídě počítá. Středový panel obsahuje barevný dotykový displej palubního multimediálního systému, jednoduchý ovládací panel klimatizace a také palubní deska je poměrně přímočará a nekomplikovaná. Co se týče motoru, tak nové Mitsubishi L200 je k dispozici pouze s jednou jednotkou, a to s naftovým čtyřválce o zdvihovém objemu 2.2 litru (DI-D).
Tento motor dosahuje výkonů 110 kW (150 koní) a 400 Nm (1750 – 2200 ot/min), přičemž je pokaždé spojený výhradně s pohonem všech kol a převodovka může být buď šestistupňová manuální, nebo automatická se stejným počtem rychlostí. Jak jsme se již zmínili, provedení Club Cab je k dispozici pouze se základní výbavou Invite a ta zahrnuje třeba systémy ABS, EBA (brzdný asistent), ACS (řízení stability), TCL (řízení trakce), ESS (signalizace nouzového brzdění), EBD (rozdělení brzdného účinku), HSA (rozjezd do kopce) či TSA, neboli systém stabilizace přívěsu. Kola mají průměr 16 palců, klimatizace je manuální a světlomety jsou halogenové. Ani u této základní výbavy neschází třeba boční stupačky, ochranný kryt nárazníku i motoru, redukční převodovka k pohonu všech kol či kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky (základní ani druhý stupeň výbavy nemůže mít automat). Airbagů je 7 a všechny stupně výbav je možné rozšířit pouze o metalický nebo perleťový lak za 16 000 Kč či speciální metalický lak za 24 000 Kč. Provedení se čtyřmi dveřmi je k dispozici se všemi čtyřmi stupni výbav a Invite+ má navíc pouze 18 palcová litá kola namísto standardních disků o průměru 16 palců.
Intense už navíc přináší systémy FCM (předcházení a zmírňování následků čelního nárazu s detekcí chodců), LDW (monitorování a podpory udržování jízdního pruhu), dešťový a světelný senzor, audiosystém s dotykovým LCD, parkovací kameru vzadu a automatickou klimatizaci. Nejvyšší stupeň výbavy Instyle pak navíc nabídne systém HDC (asistent pro sjíždění strmých svahů), LED světlomety s LED denním svícením, kameru s technologií Multi Around Monitor 360°, kožená a vyhřívaná sedadla, bezklíčové startování, automatickou dvouzónovou klimatizaci a systém kontroly trakce v terénu OFF-ROAD. Dá se předpokládat, že v terénu si L200 povede skvěle a na závěr bychom měli zmínit také důležité úhly. Maximální boční náklon je 45 stupňů, přední nájezdový úhel činí 30 stupňů, zadní pak 22 stupňů a přejezdový úhel je 24 stupňů. Co se týče cen, tak základní Club Cub se u nás aktuálně prodává za akční cenu 698 350 Kč s DPH a čtyřdveřový Double Cab startuje na částce 735 250 Kč s DPH. Za stupeň Invite+ se připlácí 14 000 Kč a vyšší stupeň Intense stojí od 814 650 Kč s tím, že za automat se připlácí 40 000 Kč. Nejvyšší výbavový stupeň Instyle je k dispozici pouze s automatem a v této výbavě stojí Mitsubishi L200 minimálně 935 650 Kč s DPH.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Novinky Mitsubishi na autosalonu v Ženevě
- Článek: Mitsubishi v Ženevě - evropská premiéra
- Článek: Mitsubishi v Ženevě - světová premiéra
- Článek: Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero
- Článek: Mitsubishi Lancer Evo X FQ-440 MR: speciální edice…
- Článek: Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Mitsubishi L200 nové generace vstupuje na náš trh
počet příspěvků: 0