Přeposlat Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní

24.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi tento rok představuje novinku za novinkou, ukázalo také spoustu faceliftů a novinky této automobilky se týkají jak standardních modelových řad, tak ostrých vozů RS. Prozatím poslední přírůstek mezi modely RS se jmenuje RS 7 Sportback a v dnešní novince se na tuto raketu na kolech podíváme trochu podrobněji.

Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní

Sportovní modely RS od Audi mají skvělé jméno a takřka ikonický status blížící se ostrým konkurentům M od BMW. Vozy, které se tímto znáčkem můžou pyšnit, stojí vždy na samotném vrcholu té které modelové řady a nejinak je tomu pochopitelně i u nového RS 7 Sportback. Co do techniky můžeme tuto novinku klidně označit jako o trochu méně praktického, ale mnohem dynamičtěji působícího bratra před nedávnem představeného ostrého kombíku RS 6 Avant. Nové Audi RS 7 Sportback samozřejmě vychází z aktuální, druhé generace modelu A7 Sportback a druhá generace je to také pro RS 7, protože tuto ostrou verzi měla i první A7. Pořád se můžeme těšit na dech beroucí dynamiku a až absurdní výkony, které zprostředkovává přeplňovaný vidlicový osmiválec. Určitě je dobré vidět, že v řadě RS je, na rozdíl od nižší řady S, která nově dostala naftové motory (alespoň v Evropě), svět ještě v pořádku a že se pořád vsází na pořádné, benzinové motory. Než se ale podíváme na techniku a dynamiku, proklepneme si design, který je vyvedený ve velmi agresivním duchu a nová generace RS 7 Sportback je podstatně výraznější než generace předchozí. I když nové RS 7 křičí svůj ohromný výkon do světa na první pohled mnohem víc než předchozí model, pořád je ještě vcelku umírněný a není zbytečně přeplácaný.

Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koníAudi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní

Oproti standardním modelům si lze všimnout jiné masky chladiče s černým výpletem, přepracovaného nárazníku s mohutnějšími průduchy a neschází ani tenký otvor nad maskou chladiče, který odkazuje na legendární Audi Quattro Sport. Čtyři kruhy na masce, tedy znak ingolstadtské automobilky, jsou u RS verze vyvedené v černé barvě, a to platí také pro logo vzadu. Dominantním prvkem zadní části jsou pak zcela jistě dvě oválné koncovky výfuku vskutku úctyhodného průměru, které jsou usazeny po stranách robustního difuzoru a koncová světla jsou pak, stejně jako u standardního modelu, propojena červenou linkou. Na délku toto čtyřdveřové sportovní kupé měří 5009 mm a s šířkou 1950 mm je o celých 20 mm širší než standardní model. Oproti němu je RS verze také o 10 mm snížená, přičemž podvozek umí při jízdě nad rychlostí 120 km/h snížit světlou výšku o dalších 10 mm a naopak, když pojedete pomalu, umí se zvýšit až o 20 mm. V základu je tento model osazený 21 palcovými litými koly, která můžou být za příplatek o palec větší a za příplatek půjde vyměnit i brzdná soustava. Základní brzdy s ocelovými kotouči o průměru 420 mm vpředu a 370 mm vzadu bude možné nahradit výkonnější a odolnější soustavou s karbon-keramickými kotouči o průměrech 440 mm vpředu a 370 mm vzadu.

Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koníAudi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní

Tyto příplatkové brzdy jsou navíc o značných 34 kg lehčí, takže zároveň sníží hmotnost neodpružené hmoty. Interiér je vyvedený v aktuálním stylu Audi, takže obsahuje hned tři dotykové displeje a jeho design je přísně technokratický. Před řidičem umístěná palubní deska je vlastně 12.3 palcový displej a další displej, tentokrát s úhlopříčkou 10.1 palce, se nachází na vrcholu středového panelu a ten slouží k ovládání palubního multimediálního systému MMI. O kousek níž je pak umístěný 8.6 palcový displej, pomocí kterého se ovládá klimatizace, vyhřívání všeho možného a podobné věci. Středový panel je natočený lehce směrem k řidiči a tomu dělá společnost krásně vypadající trojramenný volant s lehce zploštěnou spodní částí a zvýrazněnými úchyty. Parádně pak vypadají i sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, které jsou v základu čalouněny kombinací kůže Nappa s alcantarou, přičemž za příplatek můžou dostat perforovanou kůži Valcona, což umožnilo odvětrávání. Samozřejmě neschází hromada různých asistentů či pomocníků a přímo výrobce uvádí, že jich má nové Audi RS 7 Sportback na 30. Jmenovat je ale samozřejmě nebudeme a raději se přesuneme k motoru, který je podstatně zajímavější.

Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koníAudi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní

O pohon této novinky se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry, tedy jednotka s označením 4.0 TFSI. Maximální výkon této jednotky je 441 kW, tedy rovných 600 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 800 Nm mezi 2050 – 4500 ot/min. Výkon proudí na všechna čtyři kola, o což se stará systém quattro a v základu je tento systém nastavený na poměr 40:60 ve prospěch zadní nápravy. V případě potřeby ale umí poslat až 70 % výkonu dopředu nebo 85 % dozadu. Převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem Tiptronic a umožňuje i řízený rozjezd pomocí technologie Launch Control, díky čemuž bude možné dosáhnout zrychlení z klidu na 100 km/h za 3.6 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, nicméně pomocí paketů Dynamic a Dynamic Plus bude možné posunout omezovač až na 280 či 305 km/h. Už v základu je nové Audi RS 7 Sportback vybaveno adaptivním vzduchovým podvozkem a za příplatek bude k dispozici ještě modernější, sportovní podvozek Dynamic Ride Control s ocelovými tlumiči, které umožní nastavení ve třech stupních. Do prodeje se tato novinka dostane někdy v první polovině následujícího roku a cena pro náš trh prozatím bohužel stanovena nebyla.

Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koníAudi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi představuje RS 7 Sportback, osmiválcovou raketu se šesti stovkami koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.