Přeposlat Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý

19.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Porsche sice představilo svůj první ryze elektrický automobil s označením Taycan již počátkem tohoto měsíce, ale ve Frankfurtu to byla jedna z hlavních hvězd a bylo by tedy záhodno si ho představit trochu podrobněji. Bude to pro Porsche zlomový model, stejně jako kdysi Cayenne, který tuto automobilku zachránil?

Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý

O prvním, čistě elektrickém automobilu od Porsche se mluví už opravdu dlouho a Taycan, jak se tento kousek jmenuje, se stal jedním z nejvíce očekávaných vozů současnosti. Konečně je oficiálně na světě a jeho specifikace vypadají opravdu skvěle. Má se tedy Tesla se svým modelem S tohoto přímého konkurenta bát? Nový Taycan se v jedné věci tak trochu podobá kontroverznímu SUV Cayenne, které v roce 2002 víceméně zachránilo Porsche před zánikem. Když Porsche model Cayenne představilo, zvedla se vlna nevole, protože to přece nebylo ,,pravé“ a tradiční Porsche a byla to jenom jenom úlitba moderní době, kdy každý potřebuje SUV. Cayenne ale byla naprostá trefa do černého, tento model zachránil Porsche a v historii značky má tedy své neoddiskutovatelné místo. Taycan nemá za úkol zachránit Porsche před krachem, automobilka je aktuálně v naprosto skvělé kondici, ale je to také poměrně velký ústup tradicím a Porsche to ještě podtrhlo tím, že u něj použila název Turbo, což je u elektromobilu samozřejmě minimálně komické. Před sebou tedy máme první ryze elektrický vůz s logem Porsche a jedná se o luxusní čtyřdveřové kupé, které bude loupit hlavně ve vodách Tesly S. Design této novinky je, minimálně v rámci Porsche, vcelku kontroverzní, ačkoliv je na první pohled jasně patrné, že DNA ikonického modelu 911 se v menší míře dostavilo.

Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahýElektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý

Přední části dominuje typický maska, která je doplněna o světlomety nikoliv kruhového, ale obdélníkového tvaru a ve spodní části se nachází sportovně střižený nárazník. Vzadu pak najdeme minimalisticky ztvárněná koncová světla propojená světelnou linkou, přičemž neschází ani difuzor či automaticky se vysunující přítlačné křídlo. Při pohledu z boku vynikne velmi dynamicky střižená karoserie a skvělou úroveň aerodynamiky jen potvrzuje výborný součinitel odporu vzduchu, který čítá 0.22 Cd. Kompletní rozměry této novinky jsou 4963 x 1966 x 1381 mm a hmotnost se pohybuje okolo 2.3 tuny, což určitě není málo, ale baterie zkrátka něco váží. Poměrně slušně pak vypadá praktická stránka věci. Nový Taycan má hned dva kufry, a sice jeden vpředu, ten má objem skromných 81 litrů a druhý vzadu, který už bude s objemem 366 litrů podstatně použitelnější. Než se podíváme na techniku a výkony, zamíříme na chvíli také do interiéru. Ten nevypadá vůbec špatně a je vyvedený ve velmi moderním duchu, což znamená, že obsahuje spoustu displejů. Před řidičem sedí rozměrná digitální palubní deska, na vrcholu středového panelu má své místo barevný dotykový displej s úhlopříčkou 10.9 palce a další displej se nachází hned pod ním. Za příplatek pak bude možné nechat do interiéru umístit ještě čtvrtý displej, a to do prostoru před spolujezdce.

Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahýElektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý

Ten si bude na tomto displeji moct nastavovat pro sebe důležité prvky a nebude tak zasahovat do nastavení na hlavním displeji, který bude v drtivé většině času obsluhovat řidič. Kromě ovládání dotykem pak bude možné palubní systém ovládat i pomocí hlasových příkazů a tento typ ovládání se spustí obligátní hláškou ,,Hey Porsche“. Výrobce je u tohoto elektromobilu velmi pyšný na jeho ,,zelenost“, třeba v interiéru je použita spousta recyklovaného materiálu a za příplatek je možné mít interiér naprosto bez kůže. Ve výbavě nemůže scházet třeba moderní, ambientní osvětlení a pochválit musíme i přítomnost hezkého, analogového budíku na vrcholu středového panelu, což jsou stopky a hodiny v jednom. Srdcem tohoto elektrického čtyřdveřového kupé jsou dva elektromotory a jejich rozmístění je klasické, takže na každé nápravě je umístěný jeden a nový Taycan tedy disponuje pohonem všech kol. Zajímavostí je to, že zadní motor je doplněný o svou vlastní dvourychlostní převodovku, a zatímco první rychlost pomůže s rozjezdem z místa, druhá bude nápomocná ve vyšších rychlostech. Co do výkonů budou k dispozici dvě varianty, a sice základní s označením Turbo a výkonnější Turbo S. Verze Turbo disponuje výkonem 500 kW, tedy 680 koňmi a varianta Turbo S pak nabídne hned 560 kW, což je úctyhodných 761 koní.

Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahýElektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý

Dle očekávání je dynamika obou těchto verzí výtečná a už základní varianta se zvládne rozjez z klidu na 100 km za 3.2 sekundy, přičemž Turbo S potřebuje k dosažení této rychlosti ještě o čtyři desetinky sekundy méně. Na hranici 200 km/h se Taycan dostane za 10.6, respektive 9.8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 260 km/h. Baterie mají kapacitu 93 kWh a dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 412 km u verze Turbo S a 450 km u základního modelu Turbo, což sice není špatné, ale ani to není nic, z čeho by nám padala brada. Daleko zajímavěji vypadá 800 V elektrický palubní systém, Taycan je prvním produkčním vozem, který ho využívá a díky tomuto systému můžou baterie podporovat velmi rychlé nabíjení o výkonu až 270 kW. Při využití tohoto výkonu se zvládne do akumulátorů nabít dostatek energie na ujetí 100 km za 5 minutu a 80 % celkové kapacity umí takto výkonná nabíječka dobít za necelých 23 minut. Podvozek je vzduchový (PASM - Porsche Active Suspension Management) a řidič bude mít k dipozici hned pět jízdních režimů (Normal, Sport, Sport Plus, Range a Individual). Tato novinka je již zalistována na oficiálních českých stránkách výrobce a k dispozici jsou už i české ceny. Základní verze Turbo vyjde na 4 159 530 Kč a za verzi Turbo S si připravte minimálně 5 069 530 Kč, takže elektrifikace u Porsche je pořádně drahá sranda.

Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahýElektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Elektrický Taycan od Porsche je bleskově rychlý, velmi výkonný a také pořádně drahý


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.