Přeposlat Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?

17.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Volkswagen představil na autosalonu ve Frankfurtu jeden z nejvíce očekávaných vozů posledních několika let. Přivítejme tedy plně elektrický model s označením ID.3, kterým chce tento německý gigant přinést revoluci do světa elektrických vozů.

Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?

Asi všichni víme, že Volkswagen znamená lidový vůz a Volkswagen s ideou vozu, který by byl dostupný většině populace, přišel již v roce 1938, kdy spatřil světlo světa legendární Beetle, neboli brouk. Požadavek na auto pro masy přišel od samotného vůdce tehdejšího Německa, v té době ještě kancléře, Adolfa Hitlera, a to v roce 1933. Jméno ,,brouk“ se proslavilo až po druhé světlové válce a silnou stopu na tomto legendárním modelu, kterého se vyrobilo více než 21 milionů kusů, zanechala i naše Tatra. Prostě a jednoduše, malý, lehký a levný brouk byl bezesporu revolucí v automobilizmu a Volkswagenu se povedlo přijít s relativně dostupným vozem, který si mohli dovolit i lidé, kteří si v té době o vlastnictví vozu nechávali jenom zdát. Nyní se Volkswagen snaží o něco podobného, ale namísto dostupného vozu se spalovacím modelem přichází s dostupným elektromobilem, kterým by chtěl tento typ pohonu více rozšířit mezi lidi. Bude to opět revoluce, nebo jenom evoluce? Prozatím to vypadá spíše na to druhé a Volkswagen sice představil velmi zajímavý vůz se slušnými parametry a obstojnou cenou, ale prozatím to nevypadá, že bychom všichni zahodili své benzinové, naftové či hybridní vozy a šli nakupovat elektřinu k VW. A co že je model ID.3 vlastně zač? Není to první čistě elektrický automobil od Volkswagenu, v jeho portfoliu najdeme třeba plně elektrický Golf nebo minivůz e-up!, ale je to ale první model výrobce, který je jako elektromobil koncipovaný od samého začátku.

Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?

Zatímco elektrický Golf nebo up! jsou původem klasické automobily, do kterých VW narouboval elektrický pohon, což je z velké části omezení, ID.3 byl už na rýsovacích prknech plánovaný jako elektromobil a VW se tak mohl soustředit na co nejlepší vlastnosti. Tato novinka je postavena na platformě MEB pro elektrické vozy a co do karoserie je to takový mix hatchbacku nižší střední třídy a malého rodinného MPV. Je to zkrátka kompaktní vůz či elektrický ekvivalent ke Golfu, chcete-li, a kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4261 x 1809 x 1552 mm. Rozvor náprav čítá 2765 mm a zavazadlový prostor zvládne pojmout solidních 385 litrů, takže jako rodinné auto pro menší rodinku bude ID.3 určitě fungovat velmi dobře. Elektromobily trpí na vyšší hmotnost, protože s sebou musí tahat těžké baterie a VW ID.3 samozřejmě není výjimka, tento kompaktní hatchback / MPV disponuje pohotovostní hmotností 1719 kg a je to tedy docela cvalík. Na chvíli se zastavíme i u designu, který je vyvedený v poměrně zajímavém duchu a ID.3 je něco mezi konvenčním vozem a futuristickým elektromobilem. Design je postavený na poměrně minimalistické notě a přední části dominují jednoduchá světla s LED technologií, která jsou propojena dekoračním páskem a doplněna o zcela nové logo koncernu VW.

Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?

To je nově vyvedeno ve velmi jednoduchém, 2D designu a postupem času ho dostanou všechny vozy značky. Na zádi pak najdeme ostře řezaná koncová světla, poměrně výrazně tvarovaný nárazník a neschází ani decentní stříška nad zadním sklem. Při pohledu z profilu vynikne lehce se svažující střecha, díky čemuž působí ID.3 poměrně dynamickým dojmem a zajímavě vypadají také speciální kola. Interiér je vyvedený v docela strohém duchu a vypadá to, jako kdyby výrobce vsadil do kabiny dva tablety různé velikosti, sedačky a volant,. A tak tomu vlastně i je, palubní deska před řidičem je plně digitální a druhý displej se pak nachází na vrcholu středového panelu, ten má úhlopříčku 10 palců a slouží k ovládání palubního multimediálního systému. Docela originálně pak vypadají pedály, na kterých najdeme piktogramy ,,pause“ a ,,play“, které znázorňují brzdu a plyn (možná nápověda pro mileniály, kdo ví). Ve výbavě samozřejmě nebude scházet armáda všemožných pomocníků či asistentů, nicméně daleko důležitější je pohon, ke kterému se teď přesuneme. Nový VW ID.3 je co do uložení motoru velmi podobný původnímu broukovi, takže má motor umístěný u zadních kol a zadní kola jsou také poháněna. Jen ten motor je na elektřinu a co se týče výkonu, tak k dispozici budou dvě verze nabízející výkony 110 a 150 kW, tedy 150 a 204 koní a točivý moment bude v obou případech dosahovat hodnoty 310 Nm.

Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?

Můžeme očekávat velmi dobrou dynamiku, protože elektromobily nabízejí víceméně všechnu svou sílu už od nulových otáček a určitě bychom měli zmínit, že maximální rychlost bude omezená na 160 km/h. Baterie jsou umístěny mezi nápravami, v podlaze, takže VW ID.3 bude mít velmi nízké těžiště a zároveň ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy, což se určitě kladně podepíše na jízdních vlastnostech. Do prodeje se dostanou tři varianty s kapacitami akumulátorů 45, 58 a 77 kWh a dle kapacity baterií se pochopitelně liší i dojezdem. Verze s nejmenší kapacitou nabídne dojezd okolo 330 km, prostřední pak zhruba 420 km a model s nejvyšší kapacitou by měl být schopný na jedno nabití ujet až 550 km, přičemž všechna tato čísla byla spočítána metodikou WLTP. Co se týče nabíjení, tak pomocí rychlonabíječky o výkonu 100 kW by mělo být možné nabít baterie na dojezd 290 km za půl hodinky, což není špatné a jsme velmi zvědaví na nabíjení pomocí nabíječek s nižším výkonem. A také jsme zvědaví na dojezd v reálném světě a na to, jestli zvládne VW ID.3 opravdu nabídnout v nejnižší konfiguraci alespoň těch 300 a něco kilometrů na jedno nabití. Prodej tohoto nového elektromobilu začne zhruba v první polovině roku 2020 a základní cena by se měla pohybovat okolo 30 000 euro, což je po přepočtu zhruba 775 000 Kč.

Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen ID.3 přichází. Stane se z něj elektromobil pro masy?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.