Přeposlat Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky

10.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Peugeot představila nový přírůstek do modelové řady 3008, a to model s označením 3008 GT HYBRID4. Toto rodinné SUV je aktuálně nejvýkonnější vůz nesoucí logo Peugeotu a vypadá opravdu zajímavě, tak si ho pojďme trochu podrobněji představit.

Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky

Peugeot představil model 3008 již v roce 2008 a před těmi 11 lety se jednalo o rodinné MPV, což byla v té době poměrně populární kategorie. Jak ale známo, rodinná MPV jsou na pokraji vyhynutí a za tím stojí v první řadě všudypřítomné SUV a crossovery. V roce 2016 se tedy z původního rodinného MPV stalo SUV a nutno podotknout, že Peugeotu se tato změna povedla na výbornou. Jedná se o velmi populární kousek, a to nejenom v rámci nabídky automobilky, ale i v rámci tříd SUV jako takové a popularita tohoto vozu je ostatně vidět i na našich silnicích. Peugeotů 3008 jezdí zkrátka hodně a je to dáno hlavně kombinací atraktivního designu, solidní prostornosti a povedených motorů. Aktuálně je 3008 k dispozici s benzinovými motory PureTech 130 a 180 a naftovými 1.5 BlueHDi 130 a 2.0 BlueHDi 180. Poměrně brzy k těmto motorizacím přibude vrcholná, hybridní verze s označením GT HYBRID4, což je zároveň to nejvýkonnější, co může Peugeot v současnosti vůbec nabídnout. Co do dynamiky nabídne toto rodinné, hybridní SUV lepší výkony než povedený hothatch 308 GTi, nicméně srovnávat tyto vozy samozřejmě nemá žádný smysl. Na techniku, specifikace a dynamikou stránku věci se ale podíváme až později a začneme jako pokaždé designem, který je vyvedený v klasickém duchu této modelové řady.

Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky

Na první pohled vlastně ani není znatelné, že máme před sebou vůz s výkonem 300 koní. Pouze nápis HYBRID4 na zádi dává jasně najevo, s jakou že verzí vlastně máme tu čest. Přední části dominují poměrně členité, ostře řezané světlomety, které jsou protaženy až takřka k čelnímu sklu a dobře vypadá i sportovně pojatý nárazník s integrovanými mlhovkami. Maska chladiče obsahuje velké logo Peugeotu, hodně chromovaného dekoru a vzadu najdeme minimalisticky podaná koncová světla se třemi segmenty, které připomínají lví drápy. Ve spodní části se pak nachází rozměrný difuzor a dvě úzké, podlouhlé koncovky výfuku umístěné pod ním. Nad zadním sklem je umístěna decentní stříška a nejvíce to tomuto SUV sluší při pohledu zboku, kdy vynikne dynamicky střižený profil a elegantní spodní linka dveří. Na chvíli zavítáme také do interiéru, který je opět vyvedený ve stejném stylu, jako u ,,obyčejných“ motorizací  a hybridní model vypadá skoro stejně, jako specifikace GT. Je to dáno i tím, že toto pohonné ústrojí bude k dispozici právě pouze pro vrcholný výbavový stupeň GT. Interiér je tedy postavený na milovaném i nenáviděném řešení s označením i-Cockpit, které se vyznačuje hlavně maličkým, ve spodní i horní části zploštěným volantem a otáčkoměrem s protichůdným chodem.

Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky

U první generace tohoto interiéru mířily výtky hlavně k ergonomii a celkové použitelnosti, kdy byl docela problém najít si ideální polohu za volantem v kombinaci s dobrým výhledem na palubní desku. To už se u nejnovější reinkarnace naštěstí změnilo, ergonomie je teď podstatně lepší a svým moderním, minimalistickým pojetím vypadá i-Cockpit opravdu skvěle. Středový panel je natočený lehce směrem k řidiči a obsahuje na vrcholu umístěný barevný dotykový displej palubního systému, výdechy klimatizace, několik doprovodných ovládacích prvků a originálně pojatý volič převodovky. Uvnitř bude řidiče hýčkat čalounění alcantarou a neschází ani pravé dubové dřevo vyvedené v šedém odstínu či krásné kontrastní prošívání na volantu, sedadlech či madlech dveří. Výbava pak pochopitelně obsahuje hromadu všemožných asistentů a pomocníků, jak se na správné a moderní SUV sluší a patří a zmínit bychom měli hlavně adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go. Neschází ani systém hlídání mrtvého úhlu či udržování v jízdním pruhu. Nyní se přesuneme k tomu nejdůležitějšímu, tedy k pohonu. Ten obstarává pohonná jednotka složená ze čtyřválcového motoru PureTech o výkonu 147 kW (200 koní) a dvou elektromotorů.

Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky

Zatímco první je umístěný vpředu a je spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou, druhý se nachází u zadní nápravy. Výkon prvního motoru je 81 kW (110 koní), druhý generuje 83 kW (112 koní) a celkový výkon této soustavy byl vypočítaný na 220 kW, tedy na rovných 300 koní. Dynamická stránka věci vypadá opravdu výborně a Peugeot 3008 GT HYBRID4 se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 5.9 sekundy, což z něj dělá jedno z nejrychlejších SUV ve své třídě. Maximální rychlost je bohužel neznámá, ale ví se, kolik zvládne tento model ujet čistě na elektřinu a ono číslo je 59 km. Poháněna jsou všechna čtyři kola a jedná se tak o první 3008, která umí nabídnout pohon 4x4, přičemž klasický, spalovací motor se stará o pohon předních kol a zadek pohání druhý elektromotor. Co se týče nabíjení, tak pomocí technologie rychlonabíjení a wallboxu (1F 32A 7,4 kW) by mělo být možné nabít baterii o kapacitě 13,2 kWh za 1 hodinu a 45 minut. Aktuálně se dá nový Peugeot 3008 GT HYBRID4 již objednat v domovské Francii a počátkem roku 2020 bude toto hybridní SUV k dispozici i na našem trhu. Později se pak dočkáme také méně výkonné varianty s jedním elektromotorem a pohonem pouze předních kol, která nabídne 165 kW (225 koní).

Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 3008 GT HYBRID4: První 3008 s pohonem všech kol a nejvýkonnější vůz značky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.