Přeposlat Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant

29.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Audi představilo nejnovější generaci svého ostrého kombi RS 6 Avant, které patří mezi zakladatele kategorie ,,hot kombi“. V pořadí již čtvrtá generace tohoto rodinného bolidu nabídne jak opravdu dechberoucí výkony a drtivou dynamiku, tak skvělou praktičnost.

Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant

Když se řekne extrémně rychlé rodinné kombi, drtivá většina lidí si vybaví model RS 6 Avant od Audi, což je takový archetyp opravdu rychlých kombíků. Kombinace až absurdních výkonů a dynamických schopností supersportu s vysokou úrovní praktičnosti a schopnosti odvést celou rodinu pohodlně na týdenní dovolenou má zkrátka něco do sebe a Audi RS 6 Avant do dokazuje již od roku 2002. Právě v tomto roce totiž vznikla první generace tohoto extrémně rychlého stěhováku, která byla postavená na Audi A6 s kódovým označením C5. Už před nějakými 17 lety nabízelo RS 6 Avant výkon 331 kW (450 koní) a zrychlení na 100 km/h za 4.6 sekundy, což bylo v té době opravdu něco. Druhá generace vyráběná v letech 2008 – 2010 přišla s motorem V10 5.0 TFSI o výkonu 426 kW (579 koní) a tato verze měla v celé historii řady RS 6 motor s největším počtem válců. Třetí generace se vrátila k osmiválci a měla sice nižší výkon než generace předtím, ale díky nižší hmotnosti byla co do dynamiky lepší. A osmiválcem je osazena i čtvrtá, nejvýkonnější generace Audi RS 6 Avant, na kterou se dnes podíváme trochu podrobněji. Nejnovější reinkarnace tohoto modelu je pochopitelně postavena na klasické, civilní verzi kombi Audi A6 Avant, ale už na první pohled je patrné, že máme co dělat s opravdu divokou a ostrou verzí.

Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 AvantAudi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant

Řada RS platila vždy za poměrně nenápadnou, s pouze decentními úpravami oproti standardním modelům a právě v tom byla její největší síla. Částečně to platí i pro nejnovější generaci, ale ta je od ,,normální“ Audi A6 odlišena poměrně výrazněji než v minulosti a agresivita z tohoto modelu jenom čiší. Na přídi najdeme sportovně pojatý nárazník s opravdu mohutnými průduchy po bocích, černě stylizovanou masku chladiče a oproti standardním verzím lehce přepracované světlomety s jiným tvarem. Zadní část se zvýrazněným difuzorem a dvojicí obrovských, ale opravdu obrovských koncovek výfuku pak vyloženě křičí do světa, že koní pod kapotou je vskutku enormně velké množství. Koncová světla jsou propojena stříbrnou dekorační linkou a nad zadním sklem se nachází decentní stříška. Při pohledu z profilu pak vyniknou krásná litá kola a díky všem různým doplňkům velmi dynamicky pojatá karoserie. Zepředu vypadá nové Audi RS 6 Avant nesmírně agresivně, výhružně a působí tak nějak zlým dojmem. Čas od času se říká, že nové Mercedesy v úpravě AMG jsou auta s vyloženě zlým výrazem, no toto nové Audi RS 6 Avant jim může svým výrazem zdatně sekundovat a je jasné, že pozornost bude mít zaručenou všude, kde se ukáže. Již zmíněná kola mají v základní výbavě průměr 21 palců, nicméně k dispozici budou i 22 palcové kola s pneumatikami o průměru 285/35.

Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 AvantAudi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant

Brzdný systém se v základu skládá z ocelových kotoučů o průměrech 420 mm vpředu a 370 mm vzadu, nicméně jak už bývá v této třídě zvykem, tuto soustavu bude možné nahradit za výkonnější a odolnější karbon-keramické brzdy s kotouči o průměrech 440 a 370 mm. U brzd si bude moct případný majitel vybrat také barvu lakování třmenů, a to mezi šedou, červenou a trochu netradiční modrou barvou. Interiér je postavený na aktuální generaci Audi A6 a je tedy z velké části digitalizovaný, takže nabídne displej namísto palubní desky (12.3 palce), klasický displej palubního systému na středovém panelu (10.1 palce) a třetí displej (8.6 palce), který poslouží k ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel a podobných věcí. Sportovní volant má poměrně výrazně zploštěnou spodní část, zvýrazněné úchyty a skvěle vypadají i sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy. V interiéru pochopitelně neschází znaky řady RS, pedály mají protiskluzovou povrchovou úpravu a už standardní výbava bude obsahovat spoustu všemožných asistentů a bezpečnostních systémů. Již několikrát zmíněná praktická stránka věci se pak dá vyjádřit zavazadlovým prostorem o objemu 565 litrů, který je možné sklopením zadních sedaček zvětšit až na 1680 litrů.

Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 AvantAudi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant

Hybnou silou tohoto ostrého kombi je dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu čtyři litry, který je doplněný o 48 voltovou palubní síť a nejnovější RS 6 Avant je tedy mild-hybrid. Nejvyšší výkon této soustavy čítá 441 kW (600 koní) a točivý moment se zastavil na hodnotě 800 Nm v rozmezí 2100 – 4500 ot/min. Dynamika vypadá vskutku parádně, z klidu na 100 km/h se RS 6 Avant rozjede za 3.6 sekundy a hranici 200 km/h protne za 12 sekund, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Audi ale bude nabízet pakety s označením Dynamic a Dynamic Plus, které posunou omezovač na 280, respektive na 305 km/h. Za zmínku stojí také fakt, že motor umí v případě potřeby vypnout až polovinu válců a v rychlostech 55 až 160 km/h zvládá Audi RS 6 Avant plachtit s vypnutým motorem. Už v základu je tato novinka vybavena adaptivním vzduchovým podvozkem, který po překročení 120 km/h sníží výšku vozu o 10 mm, ale když bude třeba, umí světlou výšku i navýšit (až o 20 mm). Řidič bude mít k dispozici hned šest jízdních režimů, a jak už bývá u této řady zvykem, poháněna jsou všechna čtyři kola. Převodovka je pak zastoupena osmistupňovým automatem Tiptronic. Nové Audi RS 6 Avant si svou oficiální premiéru odbude na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku.

Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 AvantAudi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi představilo novou generaci ikonického ostrého kombi RS 6 Avant


počet příspěvků: 1

Honza Hmítal

21.10.2019 v 22:33

Tento automobil jsem si prostě a jednoduše zamiloval, vídal jsem ho na všech možných webech, které sleduji a musel jsem si ho koupit! Teď mě čeká návštěva pneuservisu https://www.pneuok.cz/ a nákup nových zimních pneumatik :-)

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.