Přeposlat Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů

20.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italský malosériový výrobce Pagani představil prozatím svůj poslední hypersport, a to unikátní kousek s označením Huayra Roadster BC. Vznikne ho pouze 40 kusů a každý za vpravdě astronomickou cenu, tak se na tu krásu pojďme podívat trochu podrobněji.

Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů

Pagani je ve světě automobilů opravdu velmi zajímavý úkaz. Spousta lidí tuto malou, soukromou automobilku považuje jako jediného opravdového konkurenta k ikonám Ferrari a Lamborghini a jedná se o jednu z mála firem, která toto drsné prostředí přežila. Automobilky vznikají a zanikají neustále a největší úmrtnost je právě u výrobců supersportů. Co chvíli přijde nějaká nová automobilka (aktuálně to tedy tak divoké není a tohle se dělo nejvíc v nedávné minulosti, před třeba 15 lety) s novým super či hypersportem, aby za se za poměrně krátkou dobu objevily zprávy, že ona automobilka je v krachu a končí. Čest výjimkám typu chorvatské automobilky Rimac (ve které vlastní 10 % německé Porsche) nebo právě Pagani, která vznikla od nuly a vypracovala se ve výrobce fantastických hypersportů. Horacio Pagani, bývalý zaměstnanec konkurenčního Lamborghini, tuto automobilku založil v roce 1994 ve snaze konkurovat právě Lamborghini a Ferrari a jako jednomu z mála se mu to opravdu povedlo. Portfolio tohoto výrobce je samozřejmě podstatně menší a většinou se jedná o recyklaci jednoho modelu a jeho neustále vylepšování, ale o to zajímavější, exotičtější a unikátnější tyto stroje jsou. Nejslavnějším vozem z nabídky Pagani je určitě Zonda, tedy vůz, který vznikl v roce 1999 a existuje celkově v deseti různých specifikacích.

Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportůPagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů

Druhou ikonou Zondy je novější model s jazyk motajícím označením Huayra, který vznikl v roce 2011 jako plánovaný nástupce Zondy a který aktuálně existuje ve čtyřech verzích. Základní model je doplněný o ještě ostřejší verzi BC a otevřený model Roadster, který nově doplnila jeho ostřejší varianta, opět s přídomkem BC. A nutno podotknout, že vypadá opravdu parádně. Co se týče vzhledu, tak ten samozřejmě vychází z otevřené varianty Roadster, ale jeden zásadní rozdíl tu je a ten najdeme v obrovském přítlačném křídlu umístěném vzadu. To umí, spolu s ostatními aerodynamickými prvky, vyvinout na zadní nápravu přítlak o hmotnosti 500 kg při rychlosti 280 km/h. Co do aerodynamiky a přítlaku na tom bude Roadster BC opravu skvěle a zvládne vyprodukovat přetížení větší než drtivá většina aktuálních super či hypersportů. Dle výrobce umí Roadster BC vygenerovat přetížení od 1.9 až 2.2 G, což už je opravdu hodně a pro klidnější povahy tento divočák určitě nebude. Přední části tohoto hypersportu dominují čtyři světlomety, sportovně pojatý nárazník a dalším dominantním prvkem jsou zpětná zrcátka ve tvaru kapky, která jsou ukotvena na opravdu dlouhých ramenech. Zepředu vypadá Roadster BC jako nějaký hmyzí superman, ale to víceméně všechny vozy produkce Pagani a i díky svému neotřelému vzhledu jsou tak unikátní.

Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportůPagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů

Vzadu pak najdeme již zmíněné obří přítlačné křídlo, koncová světla složená ze tří segmentů na každé straně, ohromný difuzor a hned šest koncovek výfuku. Ano,ačkoliv to na první pohled možná tak nevypadá, Roadster BC má opravdu hned šestici koncovek výfuku. Hlavní čtveřice je umístěna klasicky uprostřed zadní části vozu a je stejná, jako u standardního Roadsteru a zbývající dvě koncovky jsou umístěny přímo v difuzoru, jsou podstatně menší, podlouhlé a docela nenápadné. Jejich hlavním úkolem je ještě zvýšit přítlak na zadní nápravu a jedná se podobnou technologii, jakou využívají třeba monoposty Formule 1. Pagani má obrovské zkušenosti s kompozitovými materiály a ty na svých hypersportech do poslední kapky využívá, přičemž to samozřejmě platí i pro Huayru Roadster BC. Všude na tomto vozu najdeme karbon a hlavním prvkem je kompozit s označením Carbotanium (kombinace karbonu a titanu), což je exkluzivní kompozit vyvinutý a patentovaný přímo Pagani. Konstrukce tohoto hypersportu je tak nesmírně tuhá, pevná a zároveň velmi lehká. Ostřejší varianta BC je o 30 kg lehčí než standardní Roadster, o pouhých 32 kg těžší než kupé Huayra BC a váží pouhopouhých 1250 kg. Jen pro doplnění, standardní Huayra váží1350 kg, verze Roadster pak 1280 kg a nejlehčí je kupé BC, které má 1218 kg.

Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportůPagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů

Interiér vypadá jako steampunkové orgie a je plný opravdu originálních a nesmírně stylových věcí. Od fantasticky vypadajícího volantu, přes velmi neortodoxně poskládanou palubní desku až po otevřenou kulisu řazení. Naprosto úžasně pak vypadají sportovní sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a výrazným bočním vedením, které nepřipomínají nic, co ve světě automobilů normálně vídáme. Tenhle nekompromisní hypersport zkrátka nabídne jen to nejlepší a platí to také pro motor. V jeho nitru tepe ušlechtilý dvanáctiválcový motor pocházející, jako již tradičně, od AMG a vlastně se jedná o poslední motor tohoto druhu, který Mercedes-AMG ještě vyrábí. Jeho zdvihový objem je šest litrů, disponuje dvojitým přeplňováním a produkuje drtivých 590 kW (802 koní), přičemž točivý moment dosahuje hodnoty 1050 Nm. Co se týče dynamiky, tak tu výrobce nezmínil, nicméně se dá čekat zrychlení na 100 km/h za méně než 3 sekundy a maximální rychlost by měla přesáhnout 350 km/h. Všechen výše zmíněný výkon proudí výhradně za zadní kola, a to pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky Xtrac. Jak jsme se již zmínili, Pagani tohoto unikátního otevřeného hypersportu vyrobí pouhopouhých 40 kusů a jeden si cení na zhruba 3.5 milionu dolarů, což je po přepočtu okolo 80.6 milionu korun.

Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportůPagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Pagani Huayra Roadster BC: To nejlepší ze světa extrémně drahých hypersportů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.