Přeposlat Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h

13.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Lotus představila nejnovější přírůstek do modelové řady Evora, a to model s označením Evora GT. Ten bude plnit vrchol této řady a nabídne, jak už bývá z této automobilky zvykem, velmi nízkou hmotnost, puristickou povadu a příkladnou agilitu.

Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h

Vozy britské značky Lotus platí za jedny z nejvíce řidičských supersportů, protože nabízí to, co k této třídě patří. Nízkou hmotnost v kombinaci s vysokým výkonem, parádní agilitou a motor umístěný uprostřed karoserie, což znamená ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy. A to samé platí také pro model s označením Evora GT. Tato novinka je přímým nástupcem modelů Evora 400 a Evora 410 a kromě vyššího výkonu nabídne také přepracovaný design a možnost dodatečného odlehčení. Alfou a omegou vozů Lotus je nízká hmotnost a právě na tom si supersporty tohoto britského výrobce zakládají úplně nejvíc. Vysoký výkon umí dnes kde kdo, ale na agilitě se nejvíc podepisuje právě nízká hmotnost a v tomto ohledu jsou v Lotusu odborníci na slovo vzatí. Jen málokoho napadne při vyslovení jména této automobilky něco jiného, než rychlé, obratné a tak trochu ultimativní supersporty. Oproti třeba Porsche 911 nejsou Lotusy zrovna dvakrát ideální pro každodenní používání, protože je v nich většinou málo místa, jsou hlučné a v drtivé většině případů i velmi tvrdé. Nová Evora GT sice bude k dispozici i s interiérem pro čtyři lidi, takže by mohla evokovat takový ten každodenní supersport, ale klidně se vsadíme, že prostor na zadních sedadlech bude tak malý, že bude sloužit spíše jako takový další úložný prostor. Určitě je ale dobře, že dá Lotus potencionálnímu majiteli v této oblasti na výběr.

Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/hLotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h

Jak jsme již uvedli, Lotusy jsou synonymem pro velmi lehké vozy a nová Evora GT bude v základní konfiguraci vážit pouhých 1408 kg, takže jako takový lépe vybavený hatchback nižší střední třídy. Tato novinka je tedy o značných 32 kg lehčí než její předchůdce a to není všechno, výrobce umožní pomocí příplatkových prvků ještě dodatečné snížení hmotnosti. K dispozici bude třeba titanový výfukový systém, který sníží hmotnost o dalších 10 kg či různé karbonové nebo keramické doplňky. Kompletní rozměry tohoto supersportu jsou 4394 x 1972 x 1223 mm, takže je to vcelku kompaktní kousek a na chvíli se zastavíme i u designu. Ten je vyvedený v typickém duchu značky Lotus a hned na první pohled je tedy jasné, s kým že máme tu čest. Přední části tedy dominují kapkovité, ostře řezané světlomety s LEDkami doplněné o sportovní nárazník s mohutnými průduchy a kapotu s výraznými prolisy v horní části. Zadní části dominují minimalistická koncová světla, nárazník s dvojicí velkých průduchů po stranách a samozřejmě nesmí scházet ani robustní difuzor, v jehož středu je umístěna rozměrná koncovka výfuku. Nad světlomety je umístěno decentní přítlačné křídlo a nejvíce to tomuto Lotusu sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne nízká a dynamicky tvarovaná karoserie.

Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/hLotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h

Aerodynamika by měla být skvělá a při maximální rychlosti bude na vůz působit síla o hmotnosti 64 kg. Rychlý a agilní supersport samozřejmě potřebuje výkonnou brzdou soustavu a na tu výrobce nezapomněl. Brzdy pochází od společnosti AP Racing, kotouče jsou vrtané a ventilované, a zatímco na přední nápravě najdeme kotouče o průměru 370 mm, vzadu jsou kotouče o 20 mm menší. Kola nejsou kvůli úspoře hmotnosti litá, nýbrž kovaná a Evora GT dostala do vínku krásná, černá kola s deseti paprsky o průměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Výrobce vsadil na pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 XL o rozměrech 245/35 vpředu a 295/30 vzadu. Na chvíli nakoukneme také do interiéru, který nevypadá vůbec špatně a je vyvedený v poměrně přímočarém a puristickém duchu, což u takového sporťáku samozřejmě oceňujeme. Zde není místo na zbytečnosti a je důležité mí dokonalý volant, přehlednou palubní desku a přesnou řadicí páku. Nic víc člověk nepotřebuje, možná ještě sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, což jsou všechno prvky, které Evora GT má. Volant vypadá opravdu skvěle, je obšitý alcantarou, má lehce zploštěnou spodní část a zvýrazněné úchyty i vrchol. Palubní deska umístěná za volantem je vyvedena v tradičním stylu a parádně vypadají i sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy.

Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/hLotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h

Středový panel obsahuje barevný dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců, pod ním se nachází několik ovládacích prvků a dle zvoleného řazení klasická řadicí páka nebo volič automatické převodovky. V základní výbavě tohoto modelu pak najdeme vcelku moderní věci typu rozhraní Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, satelitní navigaci či parkovací kameru. O pohon zadních kol se pak stará šestiválec o zdvihovém objemu 3.5 litru, který disponuje výkonem 310 kW (422 koní) a točivým momentem 430 Nm. Hodnota točivého momentu platí pro standardní verzi se šestistupňovým manuálem a varianta s automatem o stejném počtu rychlostí nabídne točivý moment 450 Nm, nicméně dynamické schopnosti obou verzí jsou stejné. Z klidu na 96 km/h (0-60 mph) se Evora GT rozjede za 3.8 sekundy a může pokračovat k maximální rychlosti až 303 km/h v případ manuálu a 280 km/h v případě automatu. Podvozek je v základu postavený na tlumičích Bilstein s pružinami Eibach, nicméně k dispozici budou i tlumiče Ohlins TTX, které jsou nepatrně lehčí. Cena této novinky bude startovat na nějakých 97 tisících dolarech, což je po přepočtu zhruba 2.2 milionu korun a první zákazníci se svého nového lehkého sporťáku dočkají koncem tohoto nebo počátkem příštího roku. Prozatím to ale bohužel vypadá, že Evora GT bude k dispozici pouze ve Spojených státech a v Kanadě.

Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/hLotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lotus představil novou Evoru GT. Je lehká, rychlá a jede přes 300 km/h


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.