Přeposlat Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.

06.08.2019 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

I v dnešní novince zavítáme k automobilce Audi, která dopřála facelift nejrychlejší verzi svého velkého SUV Q7. Modernizace ostré verze SQ7 se nese v duchu standardního modelu a to nejdůležitější, tedy ohromný osmiválcový vznětový motor s trojitým přeplňováním, zůstal beze změn.

Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.

Audi Q7 platí mezi velkými, luxusními SUV za zaběhlou stálici a tento obr na kolech brázdí silnice už od roku 2006, kdy vznikla první generace. Druhá generace spatřila světlo světa v roce 2015 a o rok později přišla řada i na očekávanou ostrou verzi s označením SQ7, což byla pro řadu Q7 premiéra. První generace ostrou verzi s typickým znáčkem S neměla, ačkoliv existovaly verze, které se tímto přídomkem pyšnit mohly. Třeba osmiválce 4.2 FSI či 4.2 TDI nebo legendární naftový bolid 6.0 TDI, tedy dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, který je naprosto neuvěřitelnou strojovnou. Neuvěřitelně výkonnou, neuvěřitelně náročnou na údržbu a také je to samozřejmě neskutečná černá díra na peníze. Zpět ale ke generaci druhé, která se v květnu tohoto roku dočkala faceliftu a ten nyní doputoval také k ostré verzi SQ7. Ten jde ve šlépějích modernizace standardního modelu a dominantním prvkem nové SQ7 je tedy přední část s obrovskou, osmiúhelníkovou maskou chladiče s označením Singleframe. Ta je doplněna o šestici svislých lamel, které jsou u SQ7, na rozdíl od lamel u obyčejné verze, dvojité a v masce si pak lze všimnout také nezbytného znáčku ostré řady S. Světlomety s výrazným LED podpisem jsou v základu typu Matix LED, nicméně za příplatek Audi nabídne i světla HD Matrix LED či plně laserové světlomety.

Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.

Oproti standardním verzím dostala ostrá SQ7 po faceliftu zpětná zrcátka vyvedená v hliníkovém vzhledu a hned čtyři koncovky výfuku umístěné po stranách robustního difuzoru. Koncová světla jsou propojena stříbrnou dekorační linkou a nad zadním sklem se nachází decentní stříška. Změny jsou oproti civilnějším verzím ne až tak dramatické, moc jich není a SQ7 je takovým méně nápadným sleeperem, který ale v případě potřeby zvládne pořádně zatnout drápky. Skvěle pak vypadají krásná litá kola, která mají už v základu průměr 20 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměru 285/45. Ve standardu je Audi SQ7 vybaveno brzdnou soustavou s ocelovými kotouči a tato soustava se skládá z kotoučů o průměru 400 mm vpředu a 370 mm vzadu. Za příplatek ale budou k dispozici výkonnější a odolnější karbon keramické brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm (průměr zadních kotoučů zůstane stejný). Facelift se pochopitelně týká také interiéru a ten je, až na několik znaků řady S a trochu jiné dekory, úplně stejný jako u civilních modelů. Jeho dominantu tvoří soustava tří displejů, ze kterých jeden supluje palubní desku, druhý slouží k ovládání palubního systému a prostřednictvím třetího se zase ovládá klimatizace.

Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.

Ve standardu je interiér čalouněný kombinací kůže s alcantarou a před řidičem umístěný sportovní volant nabídne lehce seříznutou spodní část s logem S, několik ovládacích prvků a zvýrazněné úchyty. Sedačky disponují výrazným bočním vedením, takže by měly podržet tělo i při ostřejší jízdě a displej před řidičem je digitální palubní deska s označením Audi Virtual Cockpit s několika možnostmi zobrazení (včetně speciálního režimu S). V základní výbavě neschází třeba ambientní osvětlení s možností nastavení 30 barev, osvětlené prahové lišty či dekorační doplňky z hliníku a karbonu. Za příplatek pak Audi SQ7 nabídne například prémiový audio systém od Bang & Olufsen, automatickou čtyřzónovou klimatizaci, ionizátor vzduchu nebo automatické dovírání dveří. Jak je u Audi (i u ostatních členů D3) zvykem, list příplatkové výbavy je zdánlivě nekončený a může vyhnat koncovou cenu až do absurdních výšin, což platí i pro vrcholnou verzi SQ7, která je skvěle vybavena už v základu. U sportovně orientovaného modelu je ale samozřejmě nejdůležitější motor a v tomto ohledu máme dobrou zprávu. Facelift se skvělého, třikrát přeplňovaného naftového osmiválce o objemu 4 litry nijak netýká a tato skvělá strojovna je tedy pořád přítomná.

Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.

Tento osmiválec je přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jedním elektrickým kompresorem a samozřejmě je doplněný o 48V elektrickou síť (ta pohání právě kompresor), takže je to mild-hybrid. Motor produkuje nejvyšší výkon 320 kW (435 koní) a disponuje mamutím točivým momentem 900 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1250 – 3250 ot/min. Z klidu na 100 km/h se Audi SQ7 rozletí za 4.8 sekundy a může upalovat až k hranici 250 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač rychlosti a jedná se o nachlup stejné hodnoty jako u verze před faceliftem. Kombinovaná spotřeba byla spočítána na 7.4 – 7.6 litru nafty na 100 km, poháněna jsou všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem tiptronic. Už v základu bude SQ7 vybavena sportovním podvozkem se vzduchovým odpružením, sportovním diferenciálem a za příplatek bude k dispozici systém natáčení zadních kol, který umí natáčet kola v závislosti na rychlosti po nebo do protisměru jízdy pro co nejlepší jízdní projev. V nižších rychlost se kola budou natáčet do protisměru, což zlepší manévrovatelnost a ve vyšších zase po směru, což zase zvýší stabilitu. Na náš trh vstoupí zmodernizované Audi SQ7 v průběhu tohoto léta, a to za prozatím nespecifikovanou cenu (verze před faceliftem se u nás prodává od 2.6 milionu Kč).

Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Po standardní Q7 prošla modernizací i ostrá verze SQ7. Třikrát přeplňovaný naftový osmiválec zůstal.


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.