Přeposlat Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím

30.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americká automobilka Chevrolet představila dlouho očekávanou novou generaci svého ikonického supersportu Corvette. Ta dostala přídomek C8, jedná se v pořadí o již osmou generaci a právě tato poslední se nese na vlně zásadních změn a modifikací.

Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím

Chevrolet Corvette je jeden z nejslavnějších amerických supersportů vůbec a tato ikona existuje již od roku 1953, kdy přišla na svět první generace. Zadání pro vznik Corvette bylo jasné, a to nabídnout skvěle jezdící a výkonný vůz za rozumnou cenu, která bude oproti například italským supersportům zlomková. To se beze zbytku povedlo a i dnes platí Corvette za jeden z nejdostupnějších vozů s ohledem na výkony a vlastnosti. Občas je jí přezdívá také ,,dělnický supersport“, ale ne ve špatném, ale v tom dobrém slova smyslu s ohledem na cenu. Nejúspěšnější Vette byla ta ze třetí generace, která se prodávala v letech 1968 – 1982 a sedmá generace s označením Stingray nabídla zase nejvýkonnější verzi všech dob. Ta se jmenuje ZR1 a nabídla fantastických 563 kW, tedy 765 koní. Nejnovější, osmá generace (opět se jmenuje Stingray) to se svým vrcholným modelem pravděpodobně překoná, ale prozatím byla představena pouze základní specifikace, nicméně i ta vypadá parádně a co do dynamiky nesmírně schopně. U osmé generace nezůstal co do vzhledu a koncepce takřka kámen na kameni a nová Vette dostala úplně jiné uložení motoru. Zatímco až doposud se motor nacházel vždy vpředu, u osmé generace se posunul doprostřed šasi a jedná se tak o supersport s motorem uprostřed, což používá třeba italské Ferrari.

Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtímChevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím

Prakticky ihned po představení se nové Corvette začalo říkat ,,americké Ferrari“, a to nejenom kvůli podobné koncepci, ale i kvůli trochu podobnému designu. Pryč je sáhodlouhá kapota s kabinou umístěnou až někde vzadu, před zadními koly, nyní má Corvette kabinu posunutou mnohem víc vpředu a její silueta opravdu připomíná spíše klasické evropské supersporty. Samotná kabina se posunula o celých 420 mm směrem vpřed, takže je takřka uprostřed karoserie a tato změna koncepce je víceméně logická. Kombinaci motoru umístěného vpředu a kabiny vzadu byla dle automobilky co do schopností už vyždímána na maximum a dosáhla hranice svých možností, takže pokud chtěla Corvette i s novou generací konkurovat evropským supersportům, musela se prostě změnit. Je to změna k lepšímu, a i když možná nová Vette ztratí trochu své autentičnosti, výkonnostně, vzhledově i schopnostmi se posune o hodně vpřed. Kombinace motoru uprostřed a kabiny umístěné více vpředu znamená lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a kapota je nově nižší, což pomůže zase výhledu. Design je tedy docela ,,poevropštěný“  a moc stejných prvků jako u předchozích generací tu nenajdeme, ale i tak vypadá Corvette opravdu k světu a působí velmi dynamickým, sportovním dojmem. Oproti předchozím verzím působí subtilněji a jakoby lehkonohým dojmem, za což může právě radikální změna koncepce.

Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtímChevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím

Přední části dominují uzoučké světlomety doplněné o atraktivní LED podpis, nárazník s mohutnými nasávacími otvory a na první pohled si lze všimnout rozměrných průduchů před zadními koly, které se starají o přívod vzduchu k brzdám. Vzadu najdeme přítlačné křídlo umístěné nad koncovým světly, robustní difuzor a hned čtyři koncovky výfuku umístěné po jeho stranách. Na délku měří nová generace Corvette 4630 mm, je 1934 mm široká a 1234 mm vysoká a její suchá hmotnost čítá velmi příznivých 1530 kg. Výhoda koncepce s motorem uprostřed je ta, že řidič má k dispozici hned dva zavazadlové prostory a tak je tomu i u nové Vette. Jejich celkový objem je 357 litrů, což samozřejmě není žádná velká sláva, ale nějaké to zavazadlo či odnímatelný střešní panel se tam vejde. Poměrně výrazně se změnil také interiér, ve kterém je prostor pro řidiče a spolujezdce opravdu nekompromisně rozdělený (ještě víc než u minulé generace) a co do ovladačů je u nové generace takový více učesaný. Drtivou většinu úkonů totiž budete provádět přes obrovský dotykový displej umístěný na středovém panelu, který je natočený výrazně směrem k řidiči a jakoby přímo navazuje na digitální palubní desku. Volant je seříznutý nahoře i dole, má zvýrazněný vrchol a za ním se nachází pádla pro manuální řazení.

Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtímChevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím

Interiér vypadá celkově hezky moderně a připomíná spíše kokpit letadla, nicméně u supersportu je samozřejmě nejdůležitější motor, který je v nové generaci Vetty opravdu zajímavý. Jedná se totiž o jeden z posledních supersportů, který má pod kapotou motor klasické koncepce, takže s atmosférickým plněním a nepomáhá si žádnými turbodmychadly či kompresory. Chevrolet použil osmiválec Small Block LT2 o zdvihovém objemu 6.2 litru, který disponuje krásným výkonem 369 kW (502 koní) a točivým momentem o hodnotě 637 Nm. Poháněna jsou pořád pouze zadní kola a dvouspojková osmistupňová převodovka vyvinuta s firmou Tremec je úplně nová. Určitě bychom měli dodat, že výše zmíněná čísla platí pro specifikaci s příplatkovým sportovním výfukem, který je součástí balíčku Z51 obsahujícího mimo jiné třeba výkonnější brzdy nebo lepší chlazení. Bez tohoto balíčku, tedy úplně v základu, bude mít Vette výkon pořád velmi hezkých 365 kW (496 koní) a 630 Nm. Přesná čísla co do dynamiky prozatím známá nejsou, ale dle prvních indicií by mělo zrychlení z klidu na 100 km/h trvat okolo 3 sekund (s balíčkem Z51), což je skvělý výsledek. Výroba nové Corvette začne ještě před koncem tohoto roku a cena sice oficiálně oznámena nebyla, ale měla by se pohybovat okolo 60 000 dolarů (cca 1,37 milionu Kč).

Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtímChevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Chevrolet představil novou Corvette C8. Osmá generace prošla radikální změnou koncepce i designu a je lepší než kdy předtím


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.