Přeposlat Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180

25.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Na náš trh vstupuje nová Mazda CX-30, což je poměrně zajímavé SUV spadající do střední velikostní kategorie. Kromě konvenčních motorů nabídne také zcela nový agregát s označením Skyactiv-X180, který by měl kombinovat výhody zážehových a vznětových motorů.

Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180

Mazda představila své nové střední SUV, model s označením CX-30, na autosalonu v Ženevě a tato novinka aktuálně vstupuje na náš trh. Jedná se o takové doplnění řady CX a velikostně, výbavou i cenově toto SUV (či crossover, ono je to ve finále úplně jedno) stojí mezi menší Mazdou CX-3 a větší CX-5. Původně měl být model CX-30 náhradou za menší CX-3, ale tento kousek je globálně velmi úspěšný a pro Mazdu by bylo úplně zbytečné ho nějak nahrazovat, protože tři SUV se v dnešní době u každé automobilky víceméně bez problémů uživí. Nová CX-30 vychází technicky z poslední generace Mazdy 3 a je to tedy taký její SUV derivát. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4395 x 1795 x 1540 mm, rozvor náprav čítá 2655 mm, objem zavazadlového prostoru dosahuje hodnoty 430 litrů v klasické konfiguraci a 1406 litrů po sklopení zadních sedaček. Co do objemu kufru tedy není Mazda CX-30 žádným velkým rekordmanem, ale jako rodinné auto pro klasickou, čtyřčlennou rodinku určitě poslouží dobře. Design je postavený na aktuální designové filozofii Mazdy s označením Kodo, což znamená minimalistické, elegantní tvary a jasné, přímočaré linie. Přední části dominuje rozměrná maska chladiče s černým výpletem, která je doplněna o úzké světlomety a chromované orámování ve spodní části, které zasahuje až do světlometů. Nárazník je vyvedený ve velmi minimalistickém stylu a na zádi zaujmou hlavně malá koncová světla s výraznou grafikou. Neschází ani decentní stříška nad zadním oknem a dvě koncovky výfuku umístěné po stranách zadního difuzoru.

Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180

Mazda CX-30 na první pohled zaujme také velmi výrazným oplastováním karoserie, které je podstatně výraznější než u většiny hlavních rivalů. To sice nemusí být každému po chuti, ale karoserie bude alespoň dobře chráněna a nebudete se muset zaleknout ani horšího terénu. V interiéru najdeme podobně jednoduché a přímočaré tvary, jako u exteriéru a jeho dominantu tvoří minimalistický trojramenný volant doplněný o částečně digitální palubní desku. Středový panel obsahuje na vrcholu umístěný displej multimediálního systému, ovládací panel klimatizace a řadicí páku (nebo volič převodovky v případě automatu) s kruhovým ovladačem, pomocí kterého se ovládá systém při jízdě. Nová Mazda CX-30 je k dispozici s trojicí motorů, a to s jedním naftovým a dvojicí spalující benzin. Naftová verze se jmenuje Skyactiv-D116 a pod tímto jménem se ukrývá čtyřválec o objemu 1.8 litru, jehož výkony jsou 85 kW (116 koní) a 270 Nm. Verze Skyactiv-G122 značí klasický, atmosféricky plněný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 90 kW (122 koní) a 213 Nm a na vrcholu nabídky pak sedí jednotka s označením Skyactiv-X180. Tento zážehový dvoulitrový čtyřválec je přeplňovaný kompresorem a jeho hlavním prvkem je schopnost zážehu paliva jak pomocí klasické svíčky, tak prostřednictvím stlačení. Díky tomu umí motor Skyactiv-X spalovat i velmi chudou směs benzinu, takže má velmi nízké emise a plní emisní normu Euro 6d. S tímto motorem o výkonech 132 kW (180 koní) a 224 Nm vypadá dynamika CX-30 opravdu dobře a verze s pohonem předních kol a šestirychlostním manuálem umí zrychlit z klidu na 100 km/h za 8.5 sekundy.

Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180

Nyní se můžeme přesunout k výbavě, a jak u Mazdy bývá zvykem, už ta základní je docela slušná. V této výbavě dostanete třeba 16 palcová litá kola, LED přední i zadní světlomety (denní svícení je ale halogenové), vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka v barvě karoserie či skryté stěrače včetně ostřikovačů. V interiéru najdeme head-up displej, barevný displej na vrcholu středového panelu s úhlopříčkou 8.8 palce, palubní počítač, částečně digitální přístrojový štít, elektrickou parkovací brzdu s technologií Auto Hold, startování pomocí tlačítka, kožený volant, okna kompletně v elektrice či výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce. Samozřejmostí je pak hromada airbagů, různí pomocníci (třeba světelný a dešťový senzor) a samozřejmě i bezpečnostní systémy, přičemž už v základu disponuje Mazda CX-30 třeba hlídáním jízdních pruhů a mrtvých úhlů, systémem prevence nárazu, adaptivním tempomatem, parkovacími senzory nebo třeba systémem hlídajícím únavu řidiče. Konektivita zahrnuje Bluetooth, USB porty, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a audio systém je doplněný o 8 reproduktorů. Za příplatek 39 tisíc korun je možné pořídit si balíček Plus, který obsahuje 18 palcová kola, vyhřívaná sedadla i volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací kameru, automatické stmívání zpětného zrcátka či elektrické otevírání i zavírání víka zavazadlového prostoru.

Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180

K dispozici jsou dále pakety s označením Sound (BOSE audio systém), Style (třeba adaptivní LED světlomety, zatmavená skla, designové prvky interiéru), Luxury (kožené čalounění, elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí), Safety (360 stupňů Top View Monitor, systém výstrahy pohybu před vozidlem, asistenční systém pro jízdu v provozu) nebo paket Střešní okno, přičemž tyto prvky lze různě kombinovat. Paket Sound vyjde na 15 000 Kč, paket Style stojí 27 000 Kč a pak už jsou k dispozici kombinace Sound + Style + Safety (+ 66 000 Kč), Sound + Style + Luxury (+ 81 000 Kč) a všechny čtyři pakety za 105 000 Kč. Variací je opravdu hodně a úplně nejlepší je nahlédnout do oficiálního ceníku na stránkách výrobce, kde je vše hezky rozepsáno. Co se týče samotných cen Mazdy CX-30, tak nejlevněji vyjde verze Skyactiv-G122 s pohonem předních kol a manuálem a tato verze stojí od 574 900 Kč s DPH. Varianta Skyactiv-D116 vyjde minimálně na 623 900 Kč a v obou případech platí, že za výbavu Plus se připlácí 39 000 Kč a na tuto výbavu je pak možné naroubovat automatickou převodovku (+ 60 000 Kč), pohon všech kol (+ 60 000 Kč) či obojí (+ 120 000 Kč). Nejzajímavější motorizace Skyactiv-X180 stojí minimálně 650 900 Kč, za paket Plus se připlácí 37 000 Kč a příplatky za automat a pohon všech kol jsou stejné, přičemž opět je možná i kombinace obojího.

Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda CX-30 vstupuje na náš trh, k dispozici je i s motorem Skyactiv-X180


počet příspěvků: 1

Luděk

29.09.2019 v 20:50

Konkrétně tuto Mazdu, o které jste sepsali mimochodem velice čtivý a kvalitní článek, jsem zhruba před měsícem zakoupil a jsem s ním prozatím skutečně moc spokojen! :-) Zrovna zítra nás čeká návštěvy pneuservisu https://www.pneuok.cz/ , protože jsem bohužel píchnul přední levou gumu...

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.