Přeposlat Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45

18.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ostré hatchbacky mají svého nového krále. Představila ho automobilka Mercedes-Benz a jedná se o novou generaci třídy A. Novinka se jmenuje Mercedes-AMG A 45 a kromě klasického hatchbacku jsme se dočkali také elegantního sedanu / kupé s označením CLA 45, tak se pojďme podívat, co všechno tato dvojka nabídne.

Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45

Tato nová ostrá dvojka (vlastně tedy výkonnější specifikace S, kterou Mercedes ukázal také) se ihned po představení posunula na vrchol třídy A, kde vystřídala aktuální top modely s označením A35 a CLA 35. Nový vrchol v podobě výše zmíněných verzí A 45 a CLA 45 platí za to nejvýkonnější, co třída ostrých hatchbacků může nabídnout a konkurence na tyto novinky aktuálně nemá víceméně žádnou přímou odpověď. Mercedes osazuje AMG verze od první generace znovuzrozené třídy A, která se v roce 2012  změnila z malého rodinného vozu na klasický hatchback nižší střední třídy, dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, který nabízí s každým faceliftem vyšší výkon. Tento motor začínal na výkonu 265 kW (360 koní), který byl po faceliftu navýšený na 280 kW (380 koní) a jeho nejnovější reinkarnace nabídne výkony ještě vyšší. Tak vysokíé že mu nestačí ani aktuální pětiválec 2.5 TFSI z Audi RS3, nicméně na výkony a dynamické schopnosti tohoto krále ostrých hatchbacků se podíváme až později. Začneme jako vždy designem, který sice vychází z aktuální generace třídy A, ale už při letmém pohledu je jasně patrné, že sériové provedení s nějakým naftovým čtyřválcem před sebou určitě nemáme. Modely od AMG jsou z trojice AMG, Audi RS a BMW M ty nejagresivněji stylizované a platí to také pro nejnovější verze A 45 / CLA 45.

Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45

Jejich dominantu tvoří široká přední maska s vertikálními lamelami a velkou hvězdou uprostřed. Přední světlomety jsou ostře řezané, disponují výrazným LED podpisem a agresivní, možná až výhružný výraz dotváří sportovně střižený přední nárazník. Obě novinky zaujmou také vytaženými blatníky, a zatímco zepředu jsou si A 45 a CLA 45 hodně podobné (CLA 45 má pouze trochu jinak tvarovaná světla), pojetím zadní části už se od sebe liší. Je to samozřejmě dáno rozdílnými typy karoserie, a zatímco A 45 je klasický, pětidveřový hatchback s takřka kolmou zádi, model CLA  spadá do kategorie čtyřdveřovéch kupé a má tedy pozvolna klesající zadní okno, na které navazuje zavazadlový prostor. Co se týče nějakých sportovnějších prvků, tak hatchback dostal opravdu výrazné přítlačné křídlo nad páté dveře a elegantnější CLA je v tomto směru s decentním křidélkem na víku kufru podstatně umírněnější. Co ale mají oba tito sourozenci stejné, je robustní, černý difuzor doplněný o čtyři koncovky výfuku po jeho stranách. Kola mají u základních verzí průměr 18 palců, u ještě ostřejších modelů S jsou pak o palec větší a tyto dvě specifikace se od sebe liší také co se týče brzd. Zatímco méně výkonné modely mají šedé třmeny, specifikace S dostaly výraznější, červené třmeny s černým nápisem AMG, většími kotouči a silnějšími třmeny.

Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45

Co do interiéru se od sebe tito sourozenci neliší ani trochu a jejich dominantu tvoří dva podlouhlé displeje umístěné vedle sebe, které vytváří dojem jednoho velkého displeje. Zatímco ten vlevo, umístěný před řidičem, je palubní deska, displej usazený vpravo na vrcholu středového panelu slouží k ovládání palubního multimediálního systému. Na středovém panelu se nachází tři výdechy klimatizace, minimalistický ovládací panel klimatizace a v úplně spodní části je volič převodovky s touchpadem, který slouží k obsluze palubního systému. Ten se dá samozřejmě ovládat i dotykem přímo přes displej, hlasem nebo gesty. Parádně vypadají sportovní sedačky s integrovanými opěrkami i alcantarou čalouněný volant s lehce zploštěnou spodní části, zvýrazněnými úchyty a označeným vrcholem. Precizní dílenské zpracování, samé kvalitní materiály i hromada všemožných pomocníků či asistentů je pak samozřejmostí. Nejdůležitější na této dvojici je ale samozřejmě motor, který je nesmírně zajímavý a v současné době platí zde používaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec za nejvýkonnější sériově vyráběný motor své kategorie. Není to sice nejvýkonnější čtyřválcový dvoulitr všech dob (stačí si vzpomenout na Mitsubishi Lancer Evo FQ-440 s výkonem 446 koní), ale v kategorii sériově vyráběných motorů v tomto objemu aktuálně nic výkonnějšího nenajdete.

Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45

V základních specifikacích A 45 a CLA 45 tato jednotka produkuje úctyhodných 285 kW (388 koní) a 480 Nm točivého momentu, přičemž v ostřejších verzích S je motor naladěný na 310 kW (422 koní) a 500 Nm. To už je na dvoulitrový čtyřválec opravdu něco a asi nikoho moc nepřekvapí, že s těmito parametry útočí nové ,,AMG áčka“ v oblasti dynamiky do kategorie supersportů. Úplně nejrychlejší je model A 45 S, který se umí z klidu na 100 km/h rozjet za 3.9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 270 km/h, která je elektronicky omezená. Rozměrnější CLA 45 S je na hranici 100 km/h o jednu desetinku sekundy pomaleji, takže za rovné 4 sekundy a naprosto stejný čas k tomuto úkonu potřebuje i méně výkonný základní model A 45. Základní CLA 45 je pak opět o desetinku sekundy pomalejší a tyto méně výkonné modely mají omezovač maximální rychlosti nastavený na 250 km/h. Všechny verze disponují osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic+, což sice nevypadá jako nějaká extra velká zábava, ale Mercedes je vybavil jízdním režimem Drift Mode (u základních modelů bude za příplatek, u specifikací S v základní výbavě), takže na své by si měli přijít i milovníci jízdy dveřmi napřed. Obě novinky budou oficiálně představeny veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu a prodej by měl odstartovat ještě před koncem tohoto roku. Ceny prozatím zůstávají neznámé.

Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ostré hatchbacky mají nové krále. Přivítejme Mercedes-AMG A 45 a jeho čtyřdveřového bratra CLA 45


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.