BMW


Přeposlat BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče

16.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Milované i nenáviděné SUV-kupé BMW X6 vstupuje do světa ve své nejnovější, v pořadí již třetí generaci. Novinka se nese v duchu aktuální produkce značky, takže je až po strop nacpaná nejmodernějšími technologiemi a zároveň je ještě více opulentní než kdy dřív.

BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče

První generace BMW X6 vznikla v roce 2008 a definovala zcela novou třídu automobilů s označením SUV-kupé. Tento luxusní, prémiový vůz sice nepřišel v dobrý čas, protože v době jeho představení propukla celosvětová finanční krize, ale i tak X6 uspěla a v roce 2014 se dočkala své druhé generace. Po pěti letech služby přichází BMW s nejnovější, třetí generací a ta opět posunuje tuto milovanou i nenáviděnou třídu vozů o kus dál. Moc konkurentů BMW X6 nemá a přímo proti ní stojí vlastně pouze dva hráči, a sice nové Audi Q8 a Mercedes Benz GLE kupé, přičemž BMW má výhodu v tom, že tuto kategorii vozů založilo a má tak delší tradici. Nejnovější generace je oproti té druhé zase o kousek modernější, luxusnější, ještě více opulentní a je naprosto evidentní, že BMW tímto modelem cílí čím dál víc na asijské trhy. Co se týče designu, tak už asi ani nemá smysl zmiňovat, že celému vozu dominují obří ledviny na přídi, tedy maska chladiče, kterou v BMW dělají větší a větší. U X6 je obrovská, ale pořád není tak enormní jako u X7 a s přivřením očí se dá říct, že rozměrově k velikosti karoserie X6 tak nějak sedne. Pořádně velké jsou také přední světlomety, které jsou ve standardu postaveny na LED technologii a vrcholné verze pak budou vybaveny prémiovými světly Laserlight s dosvitem až 500 metrů. Pod maskou a světlomety se pak nachází sportovně střižený nárazník.

BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladičeBMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče

Největším úletem nového BMW X6 je určitě možnost mít přední masku podsvícenou. Ano, čtete správně, ty dvě obří ledviny na přídi budou za příplatek svítit a tímto prvkem volitelné výbavy dává BMW jasně najevo, že hlavním cílem nové X6 budou asijské trhy, kde si na podobné věci potrpí. Na zádi najdeme podlouhlá koncová světla s atraktivní grafikou, poměrně výrazné vertikální průduchy po bocích nárazníku (dva další průduchy se nachází za předními koly) a neschází ani difuzor či zvýrazněné koncovky výfuku. Při pohledu z profilu pak vynikne dynamicky střižená karoserie s výrazně se svažující zádí, což je pro X6 samozřejmě typický a stěžejní prvek. Kola mají v základu průměr 19 palců, ale za příplatek budou k dispozici až 22 palcová kola a co se týče rozměrů, tak nová generace se oproti té předchozí takřka ve všech směrech zvětšila. Kompletní rozměry nové X6 jsou 4935 x 2004 x 1696 mm a rozvor kol čítá 2975 mm, takže je o 26 mm delší, o 15 mm širší a 6 mm nižší než generace druhá a zvětšil se i rozvor kol, a to o 44 mm. Můžeme tedy očekávat lepší prostor pro posádku a určitě bychom měli zmínit také zavazadlový prostor, který v základním uspořádáním nabídne objem 580 litrů, přičemž po sklopení zadních sedaček naroste na 1530 litrů. Na okamžik zamíříme i do interiéru, který je, jak je dnešním zvykem, z velké části digitální a jeho dominantu tvoří dva displeje s úhlopříčkou 12.3 palce.

BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladičeBMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče

Ten před řidičem supluje palubní desku a druhý displej umístěný na vrcholu středového panelu slouží k ovládání palubního multimediálního systému. Pod tímto displejem se nachází ovládací panel klimatizace, audia a samozřejmě i volič převodovky s kruhovým ovladačem palubního systému. Kromě dotykového displeje a tohoto ovladače bude možné palubní systém iDrive ovládat také gesty či hlasem a toto hlasové ovládání v BMW pojmenovali Intelligent Personal Assistant. Stačí BMW oslovit hláškou ,,Hey BMW“ (či nějakou jinou, jakou si uživatel nastaví) a hlasový asistent se spustí. K dispozici pak budou luxusní prvky výbavy typu ambientního osvětlení, systému vůní Ambient Air, prémiové audio Bowers & Wilkins Diamond + 3D Surround nebo masážní a odvětrávaná sedadla. Výrobce samozřejmě nezapomněl ani na bezpečnostní systémy a různé asistenty, přičemž už v základu se může majitel těšit třeba na systém automatického udržování rychlosti s brzdnou funkcí a schopností rozpoznat cyklisty. Pod kapotou nového BMW X6 nic menšího než šestiválec nenajdeme a základem je verze X6 xDrive30d, což značí naftový šestiválec o objemu 3 litry s výkony 195 kW (265 koní) a 620 Nm. Vrcholný naftový model se jmenuje X6 M50d a v jeho útrobách najdeme šestiválec dopovaný hned čtyřmi turbodmychadly, což vyústilo ve výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 760 Nm.

BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladičeBMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče

Milovníci benzinu budou moct sáhnout po modelech X6 xDrive 40i nebo X6 M50i, přičemž první jmenovaný je osazený třílitrovým šestiválcem o výkonech 250 kW (340 koní) a 450 Nm. Vrcholný ,,eMkový“ model disponuje novým osmiválcem o objem 4.4 litru, jehož nejvyšší výkon čítá 390 kW (530 koní) a točivý moment se zastavil na hodnotě 750 Nm, což jsou parametry stačící ke sprintu z 0 na 100 km/h za 4.3 sekundy. Základní benzinová verze se na tuto metu dostane za 5.5 sekundy, základní naftová za 6.5 sekundy a vrcholná nafta M50d ke stejnému úkonu potřebuje 5.2 sekundy. Ještě bychom měli zmínit, že všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a ve standardu bude nové BMW X6 vybaveno také aktivními tlumiči DDC (Dynamic Damper Control). Za příplatek pak bude k dispozici vzduchové odpružení na obou nápravách s technologií automatického udržování světlé výšky nebo paket xOffroad určený pro častou jízdu mimo silnice. Tento paket nebude dostupný pro ostré M verze a bude obsahovat výše zmíněné vzduchové odpružení, elektronický závěr zadního diferenciálu a čtyři jízdní režimy pro konkrétní typy povrchů. Třetí generace BMW X6 se oficiálně představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu a v listopadu tohoto roku odstartují prodeje. Ceny prozatím zůstávají neznámé.

BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladičeBMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco luxusnější a může mít podsvícenou masku chladiče


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.