Přeposlat Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI

11.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Audi se v posledních měsících opravdu činí a představuje jednu novinku za druhou. Aktuálně poslední přírůstek z Ingolstadtu spadá do té nejvyšší kategorie, byl totiž představen nový model S8, tedy luxusní limuzína s dynamikou supersportu.

Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI

Německé Audi ukázalo v poslední době několik nových modelů spadajících do třídy S, nicméně s moc velkým nadšením se neshledaly. V Evropě totiž dostaly tyto novinky v podobě ostrých vozů S4, S5, S6 a S7 naftové šestiválce, což se u ,,eSkových´´ Audi stalo vůbec poprvé. Jakkoliv jsou tyto naftové třílitrové motory opravdu výkonné (mají 257 kW, tedy 350 koní) a budou mít oproti benzinovým derivátům lepší spotřebu a pocitově hutnější zátah, do tohoto typu vozů se úplně dokonale nehodí. Ano, v ostrých SUV typu SQ5, SQ7 nebo SQ8 je naftový motor víceméně v pořádku, ale v sedanu či kombi bychom přece jenom raději viděli zážehové motory. U výše zmíněných modelů si na to sice musíme nechat zajít chuť (minimálně tedy v Evropě, ve světě se jim benzinu dostane), nicméně nejnovější ostrá limuzína s označením S8 už benzinový motor dostane, a to rovnou osmiválec. Chtělo by se tedy říct, že ve vyšších patrech Audi je svět ještě v pořádku a je dobré, že Audi u své ikonické limuzíny dodržuje tradice, protože nafta se v S8 ještě nikdy neobjevila. První generace vznikla v roce 1996, ta nabízela na svou dobu skvělých 250 kW (340 koní) a suverénně nejslavnější se stala generace druhá vyráběná v letech 2006 – 2010.

Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSIAudi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI

Ta totiž měla ve svých útrobách naprosto famózní, atmosféricky plněný pětilitrový desetiválec, který tato verze sdílela s Lamborghini Gallardem a v S8 tento motor nesmírně milující vysoké otáčky disponoval výkonem 331 kW, tedy 450 koňmi. Ve třetí generaci S8 o dva válce sice přišla, ale výkon narostl na 382 kW (520 koní) a aktuálně si tedy svou premiéru odkroutila generace čtvrtá. Než se ale podíváme na techniku a výkony, v rychlosti si proklepneme také design, který se nese v duchu podobném všem předchozím generacím. Specifikace S8 totiž byla vždycky na první pohled docela umírněná, tak trochu nenápadná a klidně by se dala označit za ,,sleepera´´. Tak tomu je i u nejnovější generace a při letmém pohledu by se ani nemuselo zdát, že tahle ohromná limuzína nabídne dynamiku, za kterou by se nemusely stydět ani supersporty. Oproti standardním modelům se styling změnil, ale nijak dramaticky a hlavní prvek, který S8 odlišuje od běžné produkce, se nachází na zádi. Zde totiž mají své místo hned čtyři koncovky výfuku umístěné po stranách difuzoru, které dávají jasně najevo, že máme tu čest s něčím velmi rychlým. Jinak je ale záď stejná jako o obyčejného modelu.

Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSIAudi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI

Na přední straně najdeme lehce přepracovanou masku chladiče s trochu jinak vypadajícími nárazníky, nicméně nebýt znáčku S8 v masce, nebyla by příslušnost k řadě S snad ani poznat. Kola můžou mít velikost až 21 palců a klasické, ocelové brzdy můžou být nahrazeny karbon-keramickou brzdnou soustavou, která bude sice pořádně drahá, ale zase nabídne vyšší výdrž a mnohem nižší úroveň vadnutí. Ještě bychom měli dodat, že přední kotouče karbon-keramické soustavy mají průměr 420 mm a ty zadní pak 370 mm. Na chvíli nakoukneme také do interiéru, který je vyvedený v aktuálním stylu Audi a obsahuje tedy tři velké displeje. Jeden supluje palubní desku a zbývající dva se nachází na středovém panelu, přičemž spodní slouží k ovládání klimatizace a podobných věcí a horní je displej palubního multimediálního systému. Parádně pak vypadají sportovní sedadla s logem S, integrovanými opěrkami a výrazným bočním vedením, která můžou být samozřejmě masážní, odvětrávaná a dokonce můžou mít dofukovací bočnice. Samozřejmostí jsou pak moderní prvky typu konektivity Apple CarPlay, Android Auto, ovládání hlasem, palubního internetu a Audi S8 nabídne také obrovskou paletu různých jízdních asistentů a hlídačů.

Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSIAudi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI

Před sebou ale máme specifikaci S8 a tak je daleko důležitějším prvkem než nějací asistenti motor, který je v tomto případě zastoupený dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu čtyři litry. Nejvyšší výkon této jednotky je 420 kW, tedy 571 koní a točivý moment se zastavil na hodnotě 800 Nm, z čehož je jasné, že dynamická stránka věci bude dechberoucí. Konkrétní čísla nicméně výrobce nezmiňuje, takže se můžeme jenom domnívat, za kolik se nová S8 rozjede z klidu na 100 km/h. Tipovali bychom si ale okolo 3.5 sekundy a dá se předpokládat, že maximální rychlost bude elektronicky omezená na 250 km/h, nicméně s nějakým tím příplatkovým paketem půjde omezovač určitě vypnout nebo alespoň posunout. Určitě bychom měli dodat, že motor je doplněný o 48V elektrickou síť a jedná se tedy o mild-hybridní pohonnou jednotku. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola, převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem a podvozek je vzduchový, aktivní. V základní výbavě je S8 vybaveno také sportovním diferenciálem a systémem natáčení zadní nápravy, který by měl pomoct s obratností v nižších a stabilitou ve vyšších rychlostech. Prozatím se bohužel neví, kdy se nové Audi S8 dostane na náš trh a nic se neví ani o případných cenách.

Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSIAudi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi představilo novou generaci ostré limuzíny S8. Nafta se tentokrát nekoná a hlavní hvězdou je osmiválec 4.0 TFSI


počet příspěvků: 1

Daniel Tomanec

13.07.2019 v 07:26

Je to pěkný auto, ale starší Audi se mi líbí mnohem víc. Taky jsem jednu kdysi měl a bylo to dobrý auto. Už ani nevím, proč jsem ji prodal. Já auta celkově hodně měním. To co mám teď už mám půl roku a před létem jsem na něj musel koupit nový letní pneumatiky z https://www.pneuok.cz/ , tak si ho budu muset ještě chvíli nechat.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.