Přeposlat Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě

09.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford před nedávnem představil nový automobil se starým jménem, a sice novinku s označením Puma. Maličké, mrštné kupé ale tentokrát nečekejte, nová Puma totiž spadá do aktuálně nejdynamičtěji rostoucí kategorie, mezi crossovery.

Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě

Původní Ford Puma, tedy dvoudveřové kompaktní kupé, vzniklo v roce 1997 a vyrábělo se pouhých pět let, do roku 2002. Nebyl to žádný nekompromisní sporťák, v jeho nitru se nacházely tak nějak normálně výkonné čtyřválce o objemech 1.4, 1.6 a 1.7 litru, nicméně 92 kW v nejobjemnějším motoru už jelo velmi hezky. Reinkarnace tohoto sympatického kompaktního kupé, tedy něčeho, co v dnešním automobilovém světě už prakticky neexistuje, do crossoveru, tedy něčeho, co se nachází na každém rohu, sice zamrzí, ale Puma nikdy nebyla tak kultovním vozem, aby to někomu nějak extrémně vadilo. Puma je nyní zkrátka crossover a navíc vypadá poměrně zajímavě, tak si pojďme proklepnout trochu podrobněji. A začneme rozměry, které čítají 4186 x 1805 x 1537 mm, z čehož je evidentní, že máme před sebou opět kompaktní vůz a nejnovější Puma je postavena na platformě pro malé vozy, na které stojí i Fiesta či EcoSport. Oproti nim je ale Puma větší a bude i praktičtější, protože disponuje zavazadlovým prostorem o velmi hezkém objemu 456 litrů, což v této třídě opravdu není běžné a Puma je ve své kategorii v tomto ohledu jasně nejlepší. Jedná se o celkový objem, tedy i s prostorem pod podlahou (ten má objem 80 litrů) a kryt podlahy je navíc možné přichytit k zadním sedadlům, díky čemuž bude možné využít opravdu úplně celý zavazadlový prostor.

Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své tříděPuma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě

Po odklopení spodního víka si pak lze všimnout výpustní zátky, díky čemuž bude možné tuto část kufru klidně vystříkat hadicí a špinavou vodu poté pohodlně vypustit. Ideální prostor pro převážení věcí, které by jinak mohly kufr zašpinit a je tedy vidět, že ve Fordu si na praktické stránce tohoto vozu dali opravdu záležet. A docela zajímavě působí také design, které nese typický rukopis aktuální produkce Fordu a zároveň má svůj vlastní charakter. Vzhledově hraje Puma spíše na sportovní notu a přední části dominuje rozměrná maska chladiče s černým výpletem, která je doplněná o světlomety s výrazným LED podpisem a sportovně pojatý nárazník. Vzadu najdeme atraktivní koncová světla s hezkou grafikou, decentní stříšku nad zadním sklem a zvýrazněnou koncovku výfuku v plastovém difuzoru. Při pohledu z profilu působí Puma docela dynamicky (v rámci kategorie crossover samozřejmě) a celkový design hezky dotváří povedená litá kola, jejichž průměr může být až 19 palců. Nutno ale podotknout, že výrazný, atraktivní exemplář na okolních fotografiích je vybavený sportovním paketem ST Line a je samozřejmě otázkou, jak bude vypadat obyčejnější verze s méně stylovou barvou a na menších kolech.

Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své tříděPuma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě

Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je takřka stejný jako u modelů Fiesta a Focus a oproti předchozím fordům je tedy poměrně uklizený a prostý zbytečné změti tlačítek. Klasické analogové budíky byly nahrazeny displejem, který má úhlopříčku 12.3 palce a tento displej nabídne hned šest různých stylů zobrazení. Středový panel pak obsahuje řadicí páku, jednoduchý ovládací panel klimatizace a na vrcholu umístěný barevný dotykový displej s úhlopříčkou až 8 palců. Tento displej slouží k ovládání palubního multimediálního systému Ford SYNC 3, který nabídne už v základu věci jako Android Auto, Apple CarPlay, připojení k internetu, hotspot nebo třeba bezdrátové nabíjení telefonu. Celkově bude výbava nové Pumy na velmi vysoké úrovni a bude moct obsahovat věci typu prémiového audia Bang & Olufsen s 10 reproduktory a subwooferem a jako vůbec poprvé v této třídě, i masážní sedadla. Ta můžou být zároveň i vyhřívaná a sedadla navíc umožní také sundání potahů, což je nesmírně praktické. Jinak bude výbava obsahovat i hromadu všemožných asistentů typu detekce chodců, hlídání mrtvého úhlu či systému vedení v jízdním pruhu.

Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své tříděPuma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě

Ve třídě malých crossoverů zkrátka nová Puma nabídne nejmodernější výbavu, která se kolikrát nachází až o třídu výš a jako první ve třídě může tato novinka mít také bezdotykové otevírání pátých dveří. Co se týče motorů, tak o pohon tohoto modelu se bude start litrový tříválec EcoBoost v několika variantách. Základní specifikace nabídne poměrně skromných 70 kW (95 koní) a o stupínek výš pak bude stát verze naladěná na 92 kW (125 koní). Litrový tříválec bude k dispozici i jako mild-hybrid, doplněný o 48V startér-generátor, který umí zároveň fungovat také jako elektromotor a pomůže hlavně při rozjezdech. Tento mild-hybridní systém umí přidat až 50 Nm točivého momentu a k dispozici budou dvě výkonnostní verze, jedna o výkonu 92 kW (125 koní) a druhá s výkonem 114 kW (155 koní). Později, pravděpodobně příští rok, se Puma dočká také vznětového motoru, a to s největší pravděpodobností tříválce 1.5 EcoBlue o výkonu 88 kW (120 koní). Ve všech případech budou poháněna pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Nová Puma se začne prodávat koncem tohoto roku a mluví se o tom, že přijde i ostrá verze s typickým označením ST.

Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své tříděPuma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který chce být premiantem ve své třídě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.