Přeposlat Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky

04.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Také dnes zavítáme do světa vozů se čtyřmi kruhy ve znaku, takže k automobilce Audi, která po představení ostrého SUV SQ8 lehce zmodernizovala model Q7. Ten se dočkal přepracovaného designu, modernější techniky a také nového interiéru.

Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky

Audi Q7, tedy jedno z nejpopulárnějších velkých SUV a jedno z nejprodávanějších Audi poslední doby, je s námi již od roku 2006. V tomto roce, na Los Angeles Auto Show, představilo Audi první generaci tohoto modelu a druhá generace přišla na svět v roce 2015. Tato aktuální generace se právě dočkala poměrně výrazné modernizace, což značí, že je zhruba v polovině svého životního cyklu a za zhruba čtyři-pět let můžeme očekávat generaci třetí. Kromě designu se změn dočkala také technika, ale začneme jako pokaždé vzhledem, který se změnil poměrně výrazně. Facelift je opravdu velmi dobře patrný už na první pohled a dominantním prvkem faceliftovaného modelu je nová maska chladiče Singleframe vyvedená ve tvaru osmiúhelníku, která je skoro stejná jako u modelu Q8. Tato maska nahradila původní, šestiúhelníkovou masku a změny se dotkly také lamel, které jsou nyní vertikální a ne horizontální (lamel je šest, takže jedna ubyla). Světlomety mají přepracovaný tvar a jiný je také přední nárazník. Světlomety jsou už v základu LED a vrcholné modely pak nabídnou high-end světla HD Matrix LED v kombinaci s laserovými dálkovými světly. Poměrně hodně se změnila také záď a najdeme na ní nové, užší světlomety spojené stříbrnou dekorační linkou a lehkého re-designu se dočkal také nárazník s difuzorem a dvojicí rozměrných koncovek výfuku.

Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i technikyAudi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky

Celkově hodnotíme modernizaci jako zdařilou, Q7 je s faceliftem nepatrně ostřejší, stylovější a působí mnohem modernějším dojmem. Teď jsou s modelem Q8 opravdu plnohodnotní sourozenci, protože facelift si z tohoto SUV-kupé hodně prvků vypůjčil. Modernizace se podepsala také na venkovních rozměrech, které čítají 5063 x 1970 x 1741 mm a nová Q7 je tak nepatrně delší. Rozvor náprav 2994 mm zůstal stejný a zavazadlový prostor se svým objemem pohybuje od 865 po 2050 litrů, přičemž stejně jako v minulosti, i nyní bude Q7 dostupná s pěti i sedmimístným interiérem. Ve standardní výbavě bude nové Audi Q7 vyjíždět na 18 palcových litých kolech, nicméně k dispozici budou i kola větší a maximem bude průměr 22 palců. Pojďme v rychlosti nakouknout i do interiéru, který se také dočkal poměrně rozsáhlé modernizace. Ta se nese opět v duchu novějšího modelu Q8 (i ostatních novějších Audi) a interiér byl tedy výrazně ,,digitalizován“. Nově obsahuje hned tři displeje v klasickém uspořádání, takže jeden je umístěný před řidičem a supluje palubní desku (v základu ale může mít Q7 pořád analog), druhý je po jeho pravici, zakomponovaný do středového panelu (až 10.1 palce) a třetí, který se stará o nastavení klimatizace a podobných věcí, sedí o kousek níž.

Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i technikyAudi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky

Rozvržení je tedy mírně přepracováno (verze před faceliftem má displej multimediálního systému umístěný podstatně výš, až na vrcholu středového panelu) a celkově působí interiér mnohem modernějším a hodnotnějším dojmem. Ve vrcholném provedení nabídne Audi Q7 víceméně všechno, co lze od prémiového SUV očekávat a těšit se můžeme na dobrou konektivitu (Apple CarPlay, Android Auto), navigaci v podobě map Here s aktualizací v reálném čase, bezdrátové nabíjení telefonu nebo hlasovou asistentku. Samozřejmě neschází ani různí pomocníci a jízdní asistenti, kteří jsou rozděleni do paketů s označením Tour a City. Tyto pakety obsahují třeba asistenta pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v koloně, parkovací kamery, systém rozpoznání dopravních značek, asistenta pro průjezd křižovatkou a dalších asi milion různých pomocníků, kteří pomůžou už i s vystupováním z vozu. Nyní se můžeme přesunout k motorům, kde většina lidí určitě ocení fakt, že méně než šest válců se v Q7 nenachází. Základním modelem je verze s označením 45 TDI a pod tímto číslem najdeme třílitrový šestiválcový diesel naladěný na 170 kW (231 koní) a 500 Nm, což mohutné Q7 stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 7.1 sekundy a maximální rychlost 229 km/h.

Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i technikyAudi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky

O stupínek výš pak sedí varianta 50 TDI, což opět značí třílitrový naftový šestiválec, ale tentokrát naladěný na 210 kW (286 koní) a 600 Nm a tento nárůst výkonu se samozřejmě projevil i na dynamice. Audi Q7 50 TDI se zvládne rozjet z 0-100 km/h za 6.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hranici 241 km/h. Milovníci benzinu budou moct sáhnout po modelu 55 TFSI se zážehovým třílitrovým šestiválcem o výkonech 250 kW (340 koní) a 500 Nm a později do nabídky dorazí také hybridní provedení 55 TFSIe. Ostrá verze je zastoupena modelem SQ7, který obsahuje dvakrát přeplňovaný naftový osmiválec o objemu 4 litry o výkonech 320 kW (435 koní) a 900 Nm, přičemž s tímto přídělem se SQ7 umí rozletět na 100 km/h za 4.8 sekundy. Všechny verze disponují 48V elektrickou sítí, takže jsou to vlastně mild hybridy a podvozek může být za příplatek vzduchový (sedmimístné provedení ho má v základu). Za příplatek může být Q7 vybavena také systémem řízení všech kol, který umí v nízkých rychlostech natočit zadní kola až o 5 stupňů do protipohybu těch předních, což zlepšuje agilitu. Pohon všech kol quattro je standardem, stejně tak jako osmistupňová automatická převodovka. Modernizované Audi Q7 by se mělo do prodeje dostat po letních prázdninách a oficiální ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé.

Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i technikyAudi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi Q7 prošlo výraznou modernizací vzhledu, interiéru i techniky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.