Přeposlat Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí

02.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi představilo vrcholnou verzi svého luxusního SUV-kupé Q8, která dostala označení SQ8 a je to opravdu zajímavý kousek auta. Nebo spíš kus, protože v nitru tohoto obřího stroje bije objemná naftová strojovna, která mu propůjčuje drtivou dynamiku.

Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí

Audi představilo model Q8 před více než rokem a většina veřejnosti se divila, proč Audi vstoupilo do boje v kategorii SUV-kupé tak pozdě, až dlouho po BMW a Mercedesu. Model Q8 je v kategorii SUV vrcholným modelem značky a jedná o konkurenta X6 od BMW a modelu GLE kupé od Mercedesu. Za nás je Q8 z této trojice nejpovedenější, není tak nabubřelé jako X6, což je zakladatel této zvláštní kategorie vozů a vypadá mnohem zajímavěji než GLE kupé. Hranatý, technokraticky pojatý design na tento typ karoserie sedí zdaleka nejlépe a jak BMW X6, tak GLE kupé mají karoserii mnohem kulatější, takže působí tak nějak zavalitě a možná až neohrabaně. To Q8 působí mnohem agresivněji, je ostřeji řezané a je to prostě vůz, který je na silnici těžce dominantní. Ostrá verze s označením SQ8 je v tomto ohledu ještě o kus dál a její dominantu tvoří příď s obrovskou, hrozivě vyhlížející lichoběžníkovitou maskou chladiče s označením Singleframe. Ta je sice stejně velká, jako u standardního modelu, ale má robustnější, dvojité vertikální lamely a je doplněna o stříbrný rám, který ji opticky zvětšuje. Na tento stříbrný rám navazují úzká, ostře řezaná světla a při pohledu zepředu vypadá SQ8 opravdu drsně, možná až trochu zlověstně a je jasné, že v jakémkoliv hollywoodském filmu by jako auto hlavního záporáka tato novinka uspěla na jedničku.

Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždíOsmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí

Na zádi pak najdeme rozměrný difuzor, po jehož stranách jsou umístěny hned čtyři koncovky výfuku (dva na každém boku), stříšku nad zadním sklem a koncová světla propojena elegantní dekorační linkou. Při pohledu z profilu pak vynikne poměrně výrazně se svažující střecha (i když ne tak výrazně jako u BMW nebo Mercedesu), mírně vytažené blatníky či zajímavá linka táhnoucí se od koncových světel do poloviny zadních dveří. Jak jsme se již zmínili, maska chladiče je doplněna o stříbrný dekor a ten najdeme také na zadním difuzoru, zpětných zrcátkách a střešních ližinách. Podběhy do posledního kousku místa vyplňují kola, která mají v základu průměr 21 palců a za příplatek můžou být dokonce ještě o palec větší. Základní brzdy jsou klasicky ocelové, ale výrobce umožní připlatit si za karbon-keramické brzdy, které nabídnou jak vyšší výkon, tak lepší výdrž. Již zmíněné světlomety jsou v základní výbavě Full LED, nicméně k dispozici jsou i modernější HD Matrix LED světlomety a co do praktičnosti je na tom SQ8 stejně jako ostatní, ne tak výkonné verze. Kufr tedy v základu nabídne objem 605 litrů a po sklopení sedaček bude mít majitel k dispozici až 1755 litrů. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který vychází z civilních verzí a až na pár detailů se od nich nijak zvlášť neliší. Třeba volant má ve spodní části logo řady S a tyto znáčky najdeme také na předních sportovních sedačkách.

Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždíOsmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí

Za příplatek budou k dispozici sedadla S plus, které se pyšní integrovanými hlavovými opěrkami a ještě výraznějším bočním vedením. Tato sedadla navíc můžou být také masážní či odvětrávaná. Rozdělení ovládacích prvků je vyvedeno v aktuálním duchu Audi, takže dominantním prvkem interiéru jsou hned tři rozměrné displeje. Před řidičem sedí digitální palubní deska (Audi virtual cockpit), druhý displej se nachází po jeho pravici, ten slouží k ovládání palubního multimediálního systému a další displej je umístěný hned pod ním. Pomocí třetího displeje se ovládá klimatizace, vyhřívání sedaček a další věci a určitě bychom měli zmínit, že oba dotykové displeje na středovém panelu disponují haptickou odezvou. Displej multimediálního systému se navíc umí ve vypnutém stavu ukrýt do palubní desky. O bezpečnostních systémem a různých asistentech se ani rozepisovat nebudeme, to by vydalo na další článek a přesuneme se raději k motoru. V útrobách tohoto stroje totiž buší opravdu mohutná strojovna, která se každému, kdo tvrdí, že jsou diesely po smrti, hlasitě vysmívá. Audi SQ8 uvádí do pohybu hned třikrát přeplňovaný naftový vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry, který dosahuje nejvyššího výkonu 320 kW (435 koní) a jeho točivý moment čítá mohutných 900 Nm.

Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždíOsmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí

Hlavní přeplňování mají na starosti dvě klasická turbodmychadla umístěná uvnitř motoru, která pracují sekvenčně (nejprve se zapojí první a po překročení 2200 ot/min i druhé) a díky tomu tak motor nabídne plynulý zátah a naprosto minimální ,,turbo díru“, což je prodleva mezi stisknutím plynového pedálu a reakcí turba. Jedná se o stejný motor, jaký najdeme v modelu SQ7 a dynamické schopnosti tohoto mastodonta jsou vskutku impozantní. Z klidu na 100 km/h se zvládne rozjet za 4.8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Součástí vozu je elektrická síť s napětím 48 voltů, takže máme před sebou mild-hybridní pohon, který umožňuje vozu mezi rychlostmi 55 až 160 km/h rekuperovat energii nebo jízdu setrvačností, což bude mít kladný vliv na spotřebu. Výkon proudí pomocí systému quattro na všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem tiptronic, přičemž za příplatek je možné doplnit podvozek o sportovní diferenciál na zadní nápravě. Nové Audi SQ8 se na našem trhu začne prodávat ještě v průběhu léta tohoto roku a cena prozatím zůstává neznámá. Technicky spřízněný model SQ7 se na našem trhu prodává od 2.6 mil. korun a dá se čekat, že SQ8 bude ještě dražší.

Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Osmiválcová naftová bestie Audi SQ8 přijíždí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.