BMW


Přeposlat BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition

13.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW představilo nejnovější generaci svého kupé řady 8 před zhruba rokem a nyní přišla řada na úplný vrchol nabídky. Nejostřejší verze samozřejmě nese znáček divize M a nabídne vpravdě dech beroucí výkony a drtivou dynamiku.

BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition

Původní řada 8 je (nejenom) pro BMW jednou z největších ikon a dvanáctiválcová verze 850i má v dnešní době status legendy. Nejnovější generaci představilo BMW v roce 2018, později přišel na řadu otevřený kabriolet a nyní tedy máme tu čest podívat se na to úplně nejvýkonnější, co v rámci řady 8 vznikne. Nejnovější ostrá osmička se jmenuje jednoduše M8 a k dispozici bude jak s karoserií kupé, tak v otevřené verzi s plátěnou skládací střechou a to není všechno, BMW pro obě karosářské verze nabídne také ještě výkonnější verzi Competition. To znamená, že M8 bude existovat hned ve čtyřech provedeních, takže si vybere opravdu každý. Verze M8 se od svých civilnějších sourozenců samozřejmě na první pohled liší, a to díky povedenému bodykitu. Ten hezky zvýrazňuje sportovní naturel tohoto ostrého modelu, ale zároveň není nějak extrémně přehnaný a působí relativně vkusně, ačkoliv je na první pohled jasně patrné, že tento automobil vyjel z továrny ze dveří s logem M. Přední části dominují úzké a široké ledvinky, což je po v poslední době až obludných a obřích ledvinách u větších modelů BMW docela radost vidět a na tyto ledvinky plynule navazují podlouhlé světlomety s hezkým LED podpisem. Nárazník je vyvedený ve sportovním duchu, obsahuje rozměrné nasávací otvory a neschází ani přední splitter.

BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi CompetitionBMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition

Na zádi pak najdeme rozměrný difuzor, po jehož bocích jsou umístěny hned čtyři koncovky výfuku (po dvou na každé straně) o průměru 100 mm a neschází ani přepracovaný nárazník a decentní spoiler integrovaný do víku zavazadlového prostoru. Varianta s označením Competition pak nabídne, kromě vyššího výkonu, také sportovní výfukový systém, lehce přepracované uložení motoru, trochu jinak naladěný podvozek a režim Track, který je určený výhradně pro jízdu na okruhu (o něm ale až později). Celkově hodnotíme design BMW M8 jako velmi zdařilý, dobře vypadají i stylová litá kola a nejdůležitější je, že vzhledově není M8 oproti klasickým verzím zbytečně přeplácaná či přehnaně nabubřelá. Interiér je vyvedený ve stylu aktuálních BMW, takže se skládá ze středového panelu natočeného lehce směrem k řidiči a kompletně digitální palubní desky. Samotný středový panel obsahuje volič převodovky s kruhovým ovladačem palubního multimediálního systému, ovládací panel rádia, klimatizace a na vrcholu pak sedí barevný displej. Trojramenný sportovní volant je obsypaný tlačítky, neschází ani pádla řazení umístěná za ním a palubní deska je dle aktuálních tradic BMW zcela digitální. Sedadla mají samozřejmě dostatečné boční vedení, aby dobře podržela tělo i při ostřejší jízdě a v interiéru najdeme i nezbytná loga divize M.

BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi CompetitionBMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition

Ve výbavě pak neschází ani moderní head-up displej a verze M nabídne oproti standardním modelům ještě rozsáhlejší možnosti v oblasti nastavení. Bude možné upravit si asistenční systémy a to, jak budou do jízdy zasahovat a řidič bude mít k dispozici dva jízdní režimy s označením Road a Sport, přičemž model Competition dostal navíc již zmíněný režim Track. Tento mód nastaví všechny možné prvky do nejostřejšího módu, vypne bezpečnostní asistenty, rádio a také multimediální systém, to aby řidiče při jízdě po okruhu nic zbytečně nerušilo a mohl se soustředit výhradně na jízdu. Nyní se můžeme přesunout k pohonu, což je pochopitelně alfa a omega tohoto stroje a nutno podotknout, že v tomto ohledu nenechali mnichovští nic náhodě a osadili BMW M8 prakticky tím nejlepším, co mají k dispozici. Ano, vrcholná verze už sice nemá dvanáctiválec jako dřív, ale dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4.4 litru je pro toto ostré kupé / kabriolet určitě důstojná strojovna. V základní specifikaci je tento motor naladěný na 441 kW (600 koní) při 6000 ot/min a jeho točivý moment čítá 750 Nm v rozmezí 1800 – 5600 ot/min. Jedná se pochopitelně o stejný motor, jaký najdeme v útrobách supersedanu M5 a jediný rozdíl je v tom, že u modelu M8 je maximum výkonu posunuto o 400 ot/min výš.

BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi CompetitionBMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition

Kupé se s tímto motorem rozjede z klidu na 100 km/h za 3.3 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h, přičemž bez omezovače bude moct M8 upalovat rychlostí až 305 km/h. Kabriolet je nepatrně těžší a ke sprintu na 100 km/h tak potřebuje o jednu desetinku sekundy víc, nicméně maximální rychlost je stejná a to ostatně platí pro úplně všechny verze. Varianta Competition nabídne sice stejný motor, ale jeho výkon byl navýšený na 460 kW (625 koní) při 6000 ot/min. Točivý moment zůstal stejný, 750 Nm a k dispozici je v rozmezí od 1800 do 5800 ot/min. Díky vyššímu výkonu se povedlo ukrojit z času nutného ke sprintu z klidu na 100 km/h další jednu desetinku sekundy pro obě karosářské verze (3.2 sekundy platí kupé a 3.3 sekundy pro kabriolet) a všechny modely jsou samozřejmě osazeny pohonem všech kol xDrive, který preferuje zadní nápravu. Ve výbavě najdeme také aktivní M diferenciál s možností nastavení ve třech režimech (4WD, 4WD Sport a 2WD) a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem M Steptronic. Oficiální představení nového BMW M8 proběhne koncem tohoto měsíce na akci přímo v Mnichově, v BMW a na trh se tato novinka dostane v průběhu září tohoto roku. Ceny jsou prozatím neznámé, ale verze M850i u nás startuje na částce 3.3 milónu korun a plnohodnotné eMko bude ještě dražší.

BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi CompetitionBMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo ostrý model M8, k dispozici bude i ve verzi Competition


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.