Přeposlat Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní

11.06.2019 | Ondřej Koníček | Auto technika | Komentářů: 0 |

Když Ferrari před zhruba třemi měsíci představilo model F8 Tributo, bylo řečeno, že se jedná o poslední Ferrari s konvenčním pohonem. To bylo splněno, protože novinka v podobě modelu SF90 Stradale už kombinuje spalovací motor s elektromotorem, podobně jako ikonické LaFerrari.

Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní

Když bylo v roce 2013 představeno Ferrari LaFerrari, automobilový svět byl u vytržení. První plug-in hybrid od Ferrari způsobil mnoha lidem šok, ale ukázalo se, že Ferrari používá hybridní soustavu hlavně k tomu, aby dosáhlo co nejvyšších výkonů. Spolu s Ferrari představily své hybridní hypersporty také Porsche a McLaren a vznikla tak slavná trojice LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Všechny tyto tři vozy tak trochu naznačily, kudy se tyto slavné automobilky vydají a ve Ferrari jsou v tomto ohledu zřejmě nejdál. Jejich nejnovější počin s označením SF90 Stradale je totiž prvním vozem nové, hybridní epochy této italské automobilky a od nynějška už budou mít všechny vozy se vzpínajícím se ořem ve znaku nějakou tu hybridní soustavu. I když je SF90 Stradale modernější, výkonnější a lehčí než LaFerrari, nejedná se o přímého nástupce této legendy a na toho si budeme muset ještě chvíli počkat. V hierarchii Ferrari sedí Stradale o stupínek níž, nehledě na to, že se aktuálně jedná o nejvýkonnější silniční Ferrari současnosti. LaFerrari totiž byla limitovaná edice, stejně jako ostatní vlajkové modely výrobce a Stradale je ,,obyčejný“ model, který omezenou produkci mít nebude.

Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koníFerrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní

Tato novinka je postavena na nové platformě, která byla už od počátku vyvíjena k zástavbě hybridního ústrojí a co se týče materiálů, tak výrobce vsadil hlavně na karbon a hliník. Také karoserie je vyrobena z velké části z karbonu a výsledkem je, že Ferrari SF90 Stradale váží 1570 kg (suchá hmotnost), tedy o rovných 15 kg méně než LaFerrari. To ale není všechno, karoserie je zároveň o celých 20 % tužší a to krásně ukazuje, že směrem vpřed se dá posunout i od tak extrémního hypersportu, jakým LaFerrari bez debat je. Italští inženýři zkrátka umí takřka zázraky. Pojďme se na chvíli zastavit u designu, který je také poměrně zajímavý. Nové Ferrari SF90 Stradale působí velmi uhlazeným, možná až trochu futuristickým dojmem a je to pravý opak ostře řezaného a nesmírně živočišného LaFerrari. Přední části dominují zajímavě zalomené světlomety s LED podpisem, sportovně pojatý nárazník s masivními průduchy a kapota s prolisem. Další dva mohutné nasávací otvory se nachází před zadními koly a vzadu dále najdeme čtyři minimalistická koncová světla, dvě poměrně vysoko uložené koncovky výfuku a neschází ani obrovský difuzor. Motor je uložený vzadu a za prosklenou zadní částí je hezky na odiv, přičemž pochvalu si zaslouží také nádherná kola s pneumatikami Pirelli P Zero.

Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koníFerrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní

Kromě základního modelu bude k dispozici také specifikace s označenímAssetto Fiorano, která dostane větší zadní spoiler, osekaný interiér, ještě víc karbonových prvků a pneumatiky Michelin Cup 2. Interiér je pojatý v úplně novém stylu a vypadá opravdu velmi zajímavě. Jeho dominantu tvoří trojramenný sportovní volant s decentně zploštěnou spodní části a zvýrazněnými úchyty. Volant je doslova obsypaný tlačítky a údajně až 80 % věcí je možné ovládat právě přes volant. Za ním má své místo kompletně digitální palubní štít s displejem o úhlopříčce úctyhodných 16 palců a středový panel pak obsahuje ovládací panely audia a klimatizace. U Ferrari ale samozřejmě hraje prim motor a ty jsou zde hned čtyři, a to jeden spalovací a tři elektrické. Hlavní spalovací motor je dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry, jehož výkony jsou 574 kW (781 koní) a 800 Nm. Ten výrobce doplnil hned o tři elektromotory, ze kterých se dva nachází vpředu a jeden sedí vzadu, mezi spalovacím motorem a převodovkou. Celkový výkon této soustavy je úctyhodných a strach nahánějících 735 kW, tedy rovných 1000 koní. Výkon proudí na všechna čtyři kola, protože dva elektromotory jsou vpředu a dynamické schopnosti této novinky od Ferrari jsou výtečné.

Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní

Co výtečné, jsou přímo dechberoucí a z klidu na 100 km/h se hybridní Stradale rozjede za 2.5 sekund, metu 200 km/h protne po 6.7 sekundách a maximální rychlost se může vyšplhat až na 341 km/h. Vskutku krásná čísla. Elektromotory čerpají energii z akumulátoru o kapacitě 7.9 kWh a převodovka je zastoupena osmistupňovým dvouspojkovým automatem. Hybridní ústrojí samozřejmě umožňuje i provoz čistě na elektřinu, nicméně dojezd na plně nabitou baterii bude jen okolo 26 kilometrů, což opravdu není žádná sláva. Je zkrátka vidět, že elektromotory jsou zde kvůli výkonu a ne kvůli ekologii. Brzdná soustava umožňuje rekuperaci energie při brzdění a ve výbavě tohoto hypersportu se nachází také čtyři jízdní režimy, které si bude řidič přepínat pomocí speciálního ovladače. Jízdní režimy se jmenují Hybrid, eDrive, Performance a Qualify, přičemž poslední nabídne úplně maximální možný výkon z celé soustavy. Jak jsme se již zmínili, model SF90 Stradale nebude žádnou limitovanou edici a bude to tedy ,,normálně“ dostupný model. Na představení pozvalo Ferrari zhruba dva tisíce svých klientů a dle prvních zpráv si takřka všichni jeden kousek závazně objednali, přičemž první majitelé se ho dočkají počátkem roku 2020. O ceně se prozatím mlčí, ale první informace mluví o částce okolo 15 milionů Kč.

Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari představilo hypersport SF90 Stradale s hybridním pohonem a výkonem 1000 koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.