BMW


Přeposlat BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1

06.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Minule jsme si představili novou generaci kompaktního hatchbacku BMW řady 1 a k mnichovské automobilce zamíříme i dnes. Nejmenší SUV / crossover značky, model X1, totiž prodělal modernizaci, která přináší jak změny v designu, tak v technice.

BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1

Ačkoliv na to BMW X1, stojící tak trochu ve stínu větších modelů, hlavně X3 a X5, nevypadá, pro BMW se jedná o nesmírně důležitý vůz. Tento kompaktní crossover či SUV, chcete-li, je totiž celkově nejprodávanější model řady X, která obsahuje modely X1, X2, X3, X4, X5, X6 a X7. Tento kousek tedy nese na svých bedrech celou řadu X a aktuálně se na trhu nachází druhá generace s označením F48. Ta vznikla v roce 2015 a navázala na generaci první, která přišla na svět v roce 2009. BMW se zkrátka s tímto maličkým crossoverem přesně trefilo do vkusu zákazníků a vůbec nevadí, že základní verze mají pouze pohon předních kol, tedy věc u BMW dříve nevídanou. Malé crossovery jsou aktuálně nejvíce rostoucí třídou vozů a je to zkrátka vidět na všech frontách. Modernizace se u BMW X1 týká jak designu, tak techniky a ze začátku si probereme design, který se točí okolo hlavního a nejvíc diskutovaného prvku BMW poslední doby. Tím samozřejmě myslíme přední masku chladiče ve tvaru ledvinek, které se rok od roku zvětšují a u některých modelů (třeba X7 nebo řady 7) narostly snad až do obludných rozměrů. U modelu X1 se ledvinky také zvětšily, ale není to až tak moc markantní a dá se říct, že jejich rozměry se pohybují pořád ještě v rozumných mezích.

BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1

Daleko výraznější je změna pojetí jejich designu, kdy se lehce změnil jejich tvar a ledvinky jsou nově uprostřed spojené. Přední světlomety mají lehce přepracovanou grafiku a mírným re-designem si prošel i přední nárazník. Úprav si lze všimnout také na zádi, kde mají své místo přepracovaná koncová světla s novou grafikou, trochu jiný nárazník a samozřejmě neschází ani decentní stříška nad zadním sklem a zvýrazněné koncovky výfuku s o něco málo větším průměrem. V rámci faceliftu budou na výběr také nové designy litých kol či tři nové barvy karoserie. Jako celek působí X1 po modernizaci podstatně agresivnějším, dramatičtějším dojmem a pocitově je také nepatrně robustnější. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, kterého se facelift také v decentní míře týká, ale změny jsou opravdu minimální a základní uspořádání i hlavní prvky jsou pořád stejné. Na vrcholu středového panelu, který je dle tradic BMW natočený lehce směrem k řidiči, sedí pořád displej s úhlopříčkou 8.8 palce (za příplatek až 10.25 palce) a palubní deska může být digitální (v základu je analogová). Středový panel dále obsahuje ovládací panel klimatizace, audia a úplně ve spodní části se nachází volič převodovky a doprovodné ovládací prvky.

BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1

BMW X1 dostalo s modernizací nejnovější, v pořadí již šestou generaci palubního multimediálního systému iDrive a facelift přinesl i několik nových materiálů v nabídce. Co se týče motorů, tak všechny agregáty plní aktuální emisní normu Euro 6d-TEMP, tedy normu, která dala hodně automobilkám pořádně zabrat. Jedna z hlavních výhod BMW X1 je široká paleta motorizací a k dispozici bude hned deset verzí. Základem je tříválcová patnáctistovka s pohonem předních kol, kterou výrobce označuje jako sDrive18i. Tento motor disponuje výkonem 103 kW (140 koní) a 220 Nm. O stupínek výš stojí verze sDrive20i, což značí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný na 141 kW (192 koní) a 280 Nm, přičemž poháněna jsou opět pouze přední kola a pohon všech kol bude v tomto případě k dispozici za příplatek. Vrcholnou benzinovou verzí je model xDrive25i, což je opět přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, ale tentokrát naladěný na 170 kW (231 koní) a 350 Nm. Jak už označení této varianty napovídá, poháněna jsou všechna čtyři kola a ještě bychom měli dodat, že převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem. Stejnou převodovku má i verze xDrive20i, varianta sDrive20i má automat se sedmi stupni a základní motorizace si musí vystačit se šestirychlostním manuálem.

BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1

Za příplatek ale nabídne i sedmistupňový automat. Naftových verzí je k dispozici pět a základ v podobě modelu sDrive16d má opět tři válce, objem 1.5 litru a pohon pouze předních kol. Tato motorizace disponuje výkonem 85 kW (116 koní) a 270 Nm, přičemž k dispozici bude se šestirychlostním manuálem nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. Model sDrive18d už značí dvoulitrový čtyřválec o výkonech 110 kW (150 koní) a 350 Nm a tento motor bude k dispozici i ve verzi xDrive. Převodovka může být buď šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat a právě osmistupňový automat bude jedinou volbou pro vrcholnou naftovou verzi 20d. Ta může být s pohonem předních nebo všech kol a nejvyšší výkony této motorizace jsou 140 kW (190 koní) a 400 Nm. V roce 2020 pak přijde novinka v podobě plug-in hybridní verze s označením xDrive25e. Ta nabídne klasický, spalovací motor o výkonech 92 kW (125 koní) a 220 Nm a elektromotor s parametry 70 kW (95 koní) a 165 Nm. Baterie mají kapacitu 9.7 kWh a toto BMW X1 zvládne i čistě elektrický provoz, přičemž v tomto režimu urazí až 50 km. Zmodernizované BMW X1 se na trh dostane v průběhu léta tohoto roku a jak jsme se již zmínili, hybrid dorazí o rok později, a to konkrétně v březnu 2020.

BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW omlazuje svůj nejprodávanější vůz řady X, crossover X1


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.