BMW


Přeposlat Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec

04.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW představilo novou, v pořadí již třetí generaci svého kompaktního modelu 1. Jak už bylo několikrát předpokládáno, nové BMW 1 dostalo zcela novou platformu a ta přináší pohon předních kol, tedy něco u BMW krajně nezvyklé.

Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec

BMW řady 1 je lehce netypickým zástupcem nižší střední třídy a první generace spatřila světlo světa již v roce 2004, přičemž kombinace kompaktních rozměrů s pohonem zadních kol bylo něco, co budilo pozornost. V první generaci existoval klasický hatchback, třídveřový hatchback, kupé a nescházel ani kabriolet, takže kromě kombi pokrývalo BMW s první generací všechny karosářské varianty. Druhá generace vznikla v roce 2011 a pořád nabízela pohon zadních kol, nicméně pod označením 1 už se nacházel pouze klasický hatchback a kupé se posunulo pod řadu 2. Nejnovější, tedy v pořadí třetí generace kompaktního bavoráku přichází opět jako pětidveřový hatchback a jeden z jeho nejzajímavějších prvků, tedy pohon zadních kol, je ta tam. Je samozřejmě otázka, jak moc to bude potencionálním zákazníkům vadit a troufáme si tvrdit, že drtivá většina to vůbec řešit nebude a nespokojeni budou jenom skalní nadšenci do BMW. Hlavní konkurent řady 1, tedy Mercedes třídy A, má také pohon předních kol a u BMW stejně v poslední době vede pohon všech kol xDrive, který nová řada 1 nabízet bude. Pojďme se ale trochu podrobněji podívat na design, který byl kvůli nové platformě poměrně výrazně přepracovaný a hlavním prvkem nového BMW 1 (F40) jsou, stejně jako u většiny ostatních vozů této mnichovské automobilky, rozměrné ledvinky ve formě přední masky.

Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválecTřetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec

BMW tento prvek neustále zvětšuje a je to dobře vidět už na první pohled. Kvůli tomu působí předek nového BMW 1 tak trochu těžkopádně a na první pohled zaujme i to, že ledvinky jsou uprostřed propojené. Přední světlomety jsou poměrně rozměrné, už v základu nabídnou LED denní svícení a za příplatek můžou být i Full LED. Nárazník je vyvedený v poměrně sportovním duchu a vzadu pak najdeme úzká a široká koncová světla, decentní stříšku nad zadním sklem, difuzor a neschází ani zvýrazněná koncovka výfuku. Vzhled lze samozřejmě různě upravovat a vylepšovat pomocí všelijakých paketů a třeba s paketem M Sport vypadá nové BMW 1 podstatně zajímavěji a dramatičtěji než standardní verze. Celkově hodnotíme vzhled jako takový normální, možná až unifikovaný a oproti předchozím generacím ztratila ta nová trochu z původní osobitosti. Ano, první dvě generace BMW řady 1 nebyly moc hezké vozy, ale byly své a působily zajímavě, což se u třetí generace tak trochu vytratilo a na první pohled je sice podstatně vyváženější a hezčí, ale je až moc uniformní. Co se týče rozměrů, tak třetí generace BMW 1 oproti té předchozí lehce narostla, ale ne v úplně všech ohledech. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4319 x 1799 x 1434 mm a je tak o 5 mm kratší než generace druhá, ale je o 34 mm širší a o 13 mm vyšší.

Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválecTřetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec

Rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2670 mm a v tomto důležitém ohledu tedy třetí generace na tu druhou ztrácí rovných 20 mm. I tak by ale měl být prostor v interiéru lepší a zvětšil se i zavazadlový prostor, a to o 20 litrů na výsledných 380 litrů. Zmínit bychom měli takéi to, že třetí generace shodila na váze a nabídne tužší karoserii, což se samozřejmě počítá. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je vyvedený v aktuálním stylu automobilky BMW a je potěšující, že v základu bude mít interiér klasickou, analogovou palubní desku. Ne každému totiž plně digitální palubní deska vyhovuje a ta tedy bude k dispozici za příplatek, přičemž velkost tohoto displeje je 10.25 palce. Stejně velký displej pak najdeme také na vrcholu středového panelu a ten samozřejmě slouží k zobrazení informací a nastavení přes palubní systém. Tento displej je umístěný více vlevo, jen těsně vedle palubní desky a v BMW se v tomto ohledu inspirovali u Mercedesu, který systém dvou displejů vedle sebe používá už nějaký ten pátek. Nové BMW 1 může samozřejmě nést spoustu moderních prvků, třeba velký head-up displej, adaptivní tempomat, různé kamery nebo pomocníky pro jízdu. Co se týče motorů, tak tato novinka bude ze začátku prodeje k dispozici s pěti motorizacemi, a sice s dvojicí benzinových a trojicí naftových jednotek.

Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválecTřetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec

Základem je model 118i a pod tímto označením se ukrývá přeplňovaný tříválec o objemu 1.5 litru, jehož výkony jsou 103 kW (140 koní) a 220 Nm. Ze základu přeskočíme rovnou na vrchol v podobě modelu M135i xDrive, který je osazený dvoulitrovým čtyřválcem o výkonech 225 kW (306 koní) a 450 Nm, přičemž jak je již z jeho označení patrné, poháněna jsou všechna čtyři kola. Dynamika této verze vypadá skvěle a z klidu na 100 km/h se eMko rozjede za 4.8 sekundy. Postupem času se pravděpodobně dočkáme ještě nějaké střední verze, která bude stát mezi základním tříválcem a vrcholným eMkem. Základní nafta se jmenuje 116d a toto označení ukrývá tříválcovou patnáctistovku o výkonech 85 kW (116 koní) a 270 Nm. Verze 118d, stejně jako 120d xDrive, značí klasický dvoulitrový čtyřválec o výkonech 110 / 140 kW (150 / 190 koní) a 350 / 400 Nm. Výkonnější verze je spárována s pohonem všech kol a standardně i s osmistupňovým automatem. Ten má ve standardu i nejvýkonnější M135i a u modelu 118d je možné mít tento automat za příplatek (v základu má šestistupňový manuál). Modely 118i a 116d jsou v základu vybaveny šestirychlostním manuálem a za příplatek je možné dopřát si sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, který bude probíhat v září a v tomto měsíci se nové BMW řady 1 začne také prodávat.

Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválecTřetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Třetí generace BMW 1 je oficiální. Má novou platformu, pohon předních kol a v základu tříválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.