Přeposlat Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout

30.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Na nedávno skončeném hokejovém mistrovství světa, která probíhalo v Bratislavě a Košících, představila Škoda, jako jeden z hlavních sponzorů šampionátu, modernizovaný model Superb. Co všechno přináší?

Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout

O faceliftu vlajkového vozu automobilky Škoda, tedy modelu Superb, se mluvilo již poměrně dlouho a bylo avizováno, že představení proběhne na MS v hokeji 2019. Superb je aktuálně na trhu ve třetí generaci, která je nesmírně populární a dle mnohých je současná verze nejhezčí Škoda za pěknou řádku let. Možná i kvůli tomu se design změnil pouze minimálně a na první pohled to ani není moc poznat. Přední maska chladiče byla lehce přepracována, je nepatrně rozměrnější a nově zasahuje víc do nárazníku. Přední světlomety nyní zasahují až k masce chladiče a lehce přepracovaný byl také přední nárazník s podlouhlými mlhovkami. Několika málo změn jsme se dočkali i vzadu, koncová světla mají novou grafiku a nyní jsou propojena chromovanou dekorační linkou. Nárazník má poupravený design, stejně tak jako difuzor a koncovky výfuku jsou o něco málo výraznější. Logo automobilky z víka zavazadelníku zmizelo a nově se zde nachází nápis Škoda. Ještě bychom měli dodat, že za příplatek bude možné mít Superb osazený LED Matrix světlomety, které známe třeba z Audi a faceliftovaný Superb je tak první vůz značky Škoda, kterou tuto technologii dostal. Díky přepracovaným nárazníkům se Superb s modernizací trochu natáhl, a to o 8 mm v případě klasického liftbacku a o 6 mm v případě kombi.

Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi ScoutŠkoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout

Úpravy zevnějšku jsou spíše decentnější a Superb tedy pořád zkrátka vypadá jako Superb, přičemž v podobném duchu je vyvedený také interiér. Tam se mnoho změn co do designu nebo uspořádání ovládacích prvků neudálo a všechno je tam, kde to má být a kde jsme na to u koncernu VW zvyklí. V nabídce je několik nových dekoračních prvků, čalounění sedadel a facelift se v tomto případě týká spíše technologií a různých bezpečnostních systémů. Nový Superb tak nabídne tempomat schopný využívat data z navigace, díky čemuž umí sám brzdit před zatáčkou a neschází ani systém pro změnu jízdního pruhu nebo systém, který v případě nouze zvládne na silnici s více pruhy bezpečně přejet přes všechny pruhy až ke krajnici. Modernizace se nejvíce dotkla techniky a Superb s ní dostal hned dvě nové verze s označením iV a Scout. První jmenovaná varianta s označením iV je plug-in hybrid a jedná se o první hybridní vůz značky Škoda. Technika úplně nová není a pochází z Volkswagenu Passat GTE, takže v útrobách Superbu iV najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI doplněný o elektromotor. Zatímco konvenční motor disponuje výkonem 115 kW (156 koní), elektromotor má dalších 85 kW (116 koní) a kombinovaný výkon této soustavy je 160 kW (218 koní) a 400 Nm, což jsou docela hezká čísla.

Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi ScoutŠkoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout

Tento hybridní Superb umí jezdit i čistě na elektřinu a na jedno nabití by měl zvládnout až 55 kilometrů, takže na takové to courání po městě to bude ideální. Baterie je uložena v podlaze u zadní nápravy a kvůli tomu je zavazadlový prostor hybridní verze o něco menší než u standardních motorizací. Zatímco klasický lifback nabídne 625 litrů, hybrid má pouze 485 litrů a zmenšení se týká samozřejmě také verze kombi (z 660 na 510 litrů). Co se týče nabíjení baterie, tak to se provádí přes konektor na pravé straně masky chladiče (při pohledu zepředu) a z klasické elektrické sítě zabere nabízí celou noc (přes wallbox bude nabití trvat 3.5 hodiny). Převodovka je pak zastoupena šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Další novinkou je příchod verze Scout, což je varianta s lehce zvýšeným podvozkem, karoserií kombi a pohonem všech kol. Světlá výška byla navýšena o 15 mm a verzi Scout jde bez problémů poznat už na první pohled, a to díky výrazným plastových ochranným prvkům karoserie. V základu je Scout osazený 18 palcovými litými koly a má také trochu jiný, robustnější nárazník. Co se týče motorů, tak tato verze může mít buď naftový čtyřválec 2.0 TDI naladěný na 140 kW (190 koní) a 400 Nm, nebo benzinovou jednotku 2.0 TSI o výkonech 200 kW (272 koní) a 350 Nm.

Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi ScoutŠkoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout

Poháněna jsou všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Model Scout bude moct být vybavený také adaptivními tlumiči DCC a v jeho nabídce najdeme třeba speciální jízdní režim Off-road, u kterého je jasné, k čemu poslouží. I nadále pak budou k dispozici verze Laurin & Klement, což je nejluxusnější provedení v nabídce a Sportline, tedy sportovněji orientovaná varianta s o 10 mm sníženým podvozkem a černými doplňky karoserie. Standardní Superb pak nabídne klasické a známé jednotky TSI a TDI, přičemž benzinovým základem je čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Nad ním pak sedí motorizace 2.0 TSI a ta bude k dispozici ve dvou verzích s výkony 140 a 200 kW (190 a 272 koní). Zatímco základní motor může být spojený se šestistupňovým manuálem (sedmistupňový automat DSG bude za příplatek), ostatní dvě jednotky jsou spojeny výhradně se sedmistupňovým DSG. Nafta je pak zastoupena motorem 2.0 TDI o výkonech 110 a 140 kW (150 a 190 koní) a rozvržení převodovek je v tomto případě stejné. Nový Superb je již možno objednávat a základní model s motorem 1.5 TSI startuje na částce 689 900 Kč s DPH. Sportovní varianta Sportline s motorem 2.0 TSI stojí od1 073 900 Kč s DPH a nový model Scout vyjde minimálně na 1 019 900 Kč s DPH (motor 2.0 TDI). Ceny hybridní verze iV jsou prozatím neznámé.

Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi ScoutŠkoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Superb má po faceliftu. Ten přináší lehce pozměněný design, plug-in hybrid a verzi Scout


počet příspěvků: 1

david

22.07.2019 v 07:07

Moc pěkné auto. My máme taky Škodu Superb a za nic na světě bych ho nevyměnil. Hezčí auto podle mě není. Sice má pár much, ale nic, co by se nedalo vyřešit. Letos jsem na něm zatím ještě nemusel nic dělat. Akorát jsem na jaře přezul gumy, ale to bylo díky rozvodu vzduchu https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/potrubni-rozvody/ , který jsem si udělal úplně bez problému.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.