Přeposlat Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4

28.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pro Audi je model A4 jedním z nejdůležitějších vozů v nabídce a tento typický zástupce střední třídy se pořád těší velké oblibě. Po čtyřech letech služby se aktuální generace dočkala modernizace, která přináší lehce přepracovaný vzhled, modernější techniku a naftový šestiválec pro ostrý model S4.

Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4

Kořeny Audi A4 sahají až do roku 1994, kdy tímto modelem ingolstadtská automobilka nahradila populární model Audi 80. Aktuálně je na trhu nová, v pořadí již pátá generace A4 a Audi tuto prozatím poslední generaci s interním označením B9 představilo před zhruba čtyřmi lety. Přišel tedy čas na facelift, který většinou značí polovinu životního cyklu aktuální generace (jak u které automobilky, samozřejmě, třeba Mazda modernizuje průběžně rok co rok) a dočkali jsme se vcelku zajímavých novinek z řad designu i techniky. Na technické novinky se ale podíváme až později a začneme designem, který se dočkal lehkých retuší a mírného přepracování. Největší a na první pohled dobře patrnou změnu najdeme na přídi a na mysli máme světlomety se staronovým designem. Ty přišly o své vykousnutí ve spodní části, které dostalo Audi A4 s aktuální generací a vypadají tak velmi podobně jako u generace čtvrté. Světlometům samozřejmě neschází stylový LED podpis (je podobný jako u menší A1) a už v základu dostane Audi A4 po faceliftu plné LED světlomety, přičemž vrcholné varianty se budou moct opřít o povedené Matrix LED světlomety. Lehkého re-designu se dočkala také maska chladiče, která je nyní nepatrně širší a působí agresivnějším dojmem. Co se týče zádi, tak koncová světla sice vypadají víceméně pořád stejně, ale mají novou grafiku inspirovanou větším modelem A6.

Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4

Difuzor se dočkal lehkého přepracování a nové jsou i výfuky, které jsou vyvedeny ve tvaru lichoběžníku a jsou umístěny po stranách difuzoru. Ostrá verze S4 má hned čtyři koncovky výfuku a výraznější bodykit, který obsahuje třeba masku s jiným výpletem, sportovní přední nárazník, koncová světla spojená dekorační linkou nebo podstatně výraznější difuzor. Při pohledu z profilu si pak lze všimnout nepatrně robustnějších a více vytažených blatníků, díky čemuž působí A4 po faceliftu takovým svalnatějším dojmem. Facelift se týká celé řady A4, takže jak klasického sedanu, tak praktičtějšího kombi s označením Avant a kromě standardních verzí platí samozřejmě i pro ostrý model S4 a zvýšené kombi allroad quattro. To po faceliftu nabídne o dalších 35 mm zvýšený podvozek a samozřejmě i plastem chráněnou karoserii, takže průchodnost terénem by měla být opět o něco lepší. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, kterého se facelift týká pouze minimálně a Audi A4 tedy i po faceliftu disponuje stejným uspořádáním jako před čtyřmi lety. Kdo tedy čekal interiér postavený na třech displejích, jako třeba u aktuálního modelu A6, bude určitě zklamaný, nicméně tento tradičněji pojatý interiér nevypadá vůbec špatně a věříme tomu, že bude spoustě lidí po chutí víc než přemíra obrazovek.

Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4

Středový panel tedy obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace, výdechy a na samotném vrcholu sedí barevný dotykový displej palubního multimediálního systému MMI, jehož úhlopříčka je 10.1 palce. Palubní deska je kompletně digitální a z interiéru zmizel malý touchpad umístěný před voličem převodovky, který dříve sloužil k ovládání palubního systému. Jako celek působí interiér hodnotně, stylově a je vyvedený v docela minimalistickém stylu, což je u Audi klasika. Ve výbavě pak samozřejmě bude hromada všemožných palubních asistentů či pomocníků, bez kterých to v dnešní době zkrátka už nejde. Zmínit bychom měli také třeba schopnost propojení s infrastrukturou města nebo odemykání pomocí mobilního telefonu. Nyní se můžeme přesunout k pohonným jednotkám, kterých je poměrně hodně a celkově bude nové Audi A4 nabízeno v osmi verzích spalujících naftu nebo benzin. Naftovým základem je klasický čtyřválec 2.0 TDI nabízený ve třech výkonnostních verzích s označením 30 TDI, 35 TDI a 40 TDI. První varianta má 100 kW (136 koní) a 320 Nm, druhá nabízí 120 kW (163 koní) a 380 Nm a poslední verze této jednotky disponuje výkony 140 kW (190 koní) a 400 Nm. Vrcholnou naftovou verzí je přeplňovaný třílitrový šestiválec ukrývající se pod číselným označením 45 TDI, jehož výkony jsou 170 kW (231 koní) a 500 Nm.

Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4

Benzinové jednotky se jmenují klasicky TFSI, nesou označení 35 TFSI, 40 TFSI a 45 TFSI a všechny jsou doplněny o částečně hybridní systém MHEV s 12V palubní sítí. A všechno jsou to přeplňované dvoulitrové čtyřválce. Základní varianta má výkony 110 kW (150 koní) a 270 Nm, prostřední varianta nabídne 140 kW (190 koní) a 320 Nm a vrcholný model má 180 kW (245 koní) a 370 Nm. Základní varianty nabídnou pohon zadní nápravy, manuální šestirychlostní převodovku a dražší varianty pak pohon všech kol v kombinaci s automaty S tronic (7 stupňů) nebo tiptronic (8 stupňů). Vrcholný model nese označení S4 a v jeho útrobách najdeme vznětový šestiválec o objemu 3 litry, jehož výkon dosahuje hodnoty 255 kW (347 koní), což je specifikace určená pro Evropu. Zbytek světa se dočká tradiční benzinové verze s výkony 260 kW (354 koní) a 500 Nm, která se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 4.7 sekundy. Naftová verze za tímto výkonem sice moc nezaostává a sprint 0-100 km/h zvládá pouze o desetinku pomaleji, ale v tomto případě nepůjde ani tak o dynamiku, jako o projev, který bude u nafty zkrátka vždycky jiný a nikdy ne tak sportovní. Audi A4 by v modernizované verzi měla dorazit do prodeje v průběhu tohoto podzimu a oficiální ceny prozatím oznámeny nebyly.

Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A4 prodělalo modernizaci, která přináší lehce přepracovaný design či naftový šestiválec pro ostrou verzi S4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.