Přeposlat Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i čistě na elektřinu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i čistě na elektřinu

23.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Opel, která již nějakou dobu spadá pod koncern PSA, představila novou verzi svého středního SUV Grandland X. Ta dostala označení Hybrid4 a z toho je jasně patrné, že máme tu čest s hybridním modelem, přičemž těšit se můžeme na velmi zajímavý výkon a pohon všech kol.

Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i čistě na elektřinu

Opel Grandland X je naprosto typickým SUV střední velikosti, tedy tou aktuálně nejpopulárnější kategorií mezi vozy typu SUV. V této třídě je pořádně nabito a hlavními konkurenty tohoto modelu jsou třeba Volkswagen Tiguan, Mazda CX-5, Hyundai Tucson nebo Peugeot 3008, takže velmi silní a globálně populární hráči. V nabídce Opelu je Grandland X tím největším SUV a pod ním se nachází modely Mokka X a Crossland X, takže Opel toho umí ve třídě SUV a crossoverů nabídnout docela dost a hlavní velikostní kategorie má pokryté (v rámci řekněme mainstreamových automobilek). Nejnovější specifikace tohoto SUV dostala označení Hybrid4 a jedná se hybridní model s hybridní soustavou typu PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). To znamená, že klasický spalovací motor je doplněný o elektromotor (v tomto případě hned o dva) a Grandland X tak nabídne jak hybridní, tak čistě elektrický provoz. Na techniku a specifikace se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se Opelu u této řady docela povedl a vrcholný hybridní model vypadá také poměrně k světu. Na první pohled zaujme svým líbivým, dvoubarevným provedením a dobře vypadají i přední světlomety s výrazným LED podpisem. Na přídi dále najdeme robustní masku chladiče s logem automobilky a sportovně pojatý nárazník s integrovanými mlhovkami.

Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinuOpel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinu

Zádi dominují koncová světla s podobnou grafikou jako přední světlomety, plastový difuzor a decentní stříška nad zadním sklem. Při pohledu z profilu pak vynikne poměrně výrazně se svažující karoserie, díky čemuž působí Grandland X docela dynamickým dojmem a karoserie je obehnána plastovou ochranou, což je u vozů typu SUV typické, ačkoliv do terénu se kolikrát nedostanou ani jednou. Jako celek vypadá Grandland X Hybrid4 vcelku hezky a je to sympatické auto, které se v davu vozů SUV určitě neztratí. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, ten je vyvedený ve střízlivém, nepřeplácaném duchu a povedl se hlavně středový panel, který působí velmi čistě a uhlazeně. V jeho spodní části se nachází volič převodovky doplněný o elektronickou ruční brzdu, přepínač jízdních režimů a několik dalších ovládacích prvků. Zhruba v polovině se nachází jednoduchý ovládací panel klimatizace a na vrcholu středového panelu má své místo barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Před řidičem má své místo povedený trojramenný volant a palubní deska tradičního střihu, která obsahuje čtyři analogové budíky a displej palubního počítače.

Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinuOpel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinu

Alfou a omegou tohoto modelu je ale samozřejmě jeho pohonná soustava a ta, jak jsme se již zmínili, kombinuje klasický spalovací motor a dvojici elektromotorů. Spalovací motor je zastoupený přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1.6 litru, který dosahuje výkonu 147 kW (200 koní) a tato jednotka je doplněna o dva elektromotory o celkovém výkonu 80 kW (109 koní). Zatímco jeden elektromotor je uložený vpředu, přímo v osmistupňové automatické převodovce, druhý se nachází vzadu a díky tomuto uspořádání disponuje Grandland X Hybrid4 pohonem všech kol. Elektromotory si berou energii z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13.2 kWh, které jsou uloženy pod zadními sedačkami  Celkový výkon této soustavy činí 221 kW, tedy 300 koní (točivý moment je 450 Nm), což určitě nevypadá špatně a dynamická stránka věci je opravdu dobrá. Z klidu na 100 km/h by se měl Grandland X rozjet za 6.5 sekundy a maximální rychlost se může vyšplhat až na 219 km/h. Hlavní devízou hybridního pohonu typu PHEV je to, že umožňuje jízdu i čistě na elektřinu a v tomto režimu by měl tento hybridní model urazit až 50 km (dle metodiky WLTP) na jedno nabití. Kombinovaná spotřeba pak byla spočítána na 2.2 litru paliva na 100 km a produkce emisí čítá 49 gramů CO2 na jeden kilometr.

Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinuOpel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinu

Co se týče nabíjení baterií, tak to je možné jak pomocí rekuperace při brzdění, tak prostřednictvím klasické nabíječky. Režimů rekuperace je několik a je možné rekuperovat přes brzdnou soustavu i přes elektromotory, které umí fungovat při zpomalování jako generátory a dobíjet baterie. Při nastavení nejvyšší rekuperace pak bude možné ovládat Grandland X Hybrid4 pouze pomocí jednoho pedálu, protože elektromotory umí brzdit tak moc, že po uvolnění plynu ani nebude potřeba brzdit pomocí brzdy. Rekuperace by pak měla zvýšit průměrný dojezd o zhruba 10 %. Co se týče nabíjení ze sítě, tak Grandland X Hybrid4 bude možné nabíjet z klasické domácí sítě, veřejné nabíječky nebo třeba pomocí nástěnné nabíjení stanice o vyšším výkonu. Standardní palubní nabíječka má výkon 3.3 kW, nicméně k dispozici bude i silnější verze s výkonem 6.6 kW a co se týče potřebného času, tak Opel zmínil prozatím pouze čas nutný k nabití přes wallbox (nástěnná nabíjecí stanice), který je 1 hodina a 50 minut. Co se týče již zmíněných jízdních režimů, tak k dispozici bude čistě elektrický nebo hybridní jízdní režim a také režimy AWD a Sport. Prozatím bohužel není jasné, kdy se nový Opel Grandland X Hybrid4 dostanete do prodeje a jasno není ani co se ceny týče.

Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinuOpel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i pouze na elektřinu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Opel představil hybridní Grandland X Hybrid4. Má 300 koní, pohon všech kol a umí jezdit i čistě na elektřinu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.