Přeposlat Ford Focus ST vstupuje na náš trh. V benzinu, naftě, jako klasický hatchback i jako praktické kombi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus ST vstupuje na náš trh. V benzinu, naftě, jako klasický hatchback i jako praktické kombi

21.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh oficiálně vstupuje dlouho očekávaný Ford Focus ve sportovní variantě ST. Ford ho nabízí jako klasický hatchback, jako praktičtější kombi a kromě benzinového motoru je k dispozici také s naftou, takže si vybere opravdu každý.

Ford Focus ST vstupuje na náš trh. V benzinu, naftě, jako klasický hatchback i jako praktické kombi

Ford Focus platí celosvětově mezi nejpopulárnější vozy nižší střední třídy a aktuálně se po silnicích prohání jeho čtvrtá generace. Tu Ford představil před více než rokem a ostrá varianta s tradičním označením ST spatřila světlo světa před třemi měsíci. Na vrcholu řady Focus sice sedí nekompromisní model RS, nicméně ten v nové generaci ještě neexistuje (a není jasné, zda vůbec bude), takže varianta ST je u čtvrté generace tím nejvýkonnějším, co je aktuálně k mání. Focus ST byl v každé ze čtyř generací úplně jiný, s úplně jiným motorem i charakterem. Zatímco první ST bylo kombi s atmosféricky plněným dvoulitrovým motorem, druhá generace přišla s parádních a charismatickým 2.5 litrovým přeplňovaným pětiválcem, který používalo také Volvo. Třetí generace přešla ke klasickému přeplňovanému dvoulitru a ta nejnovější, tedy čtvrtá, je osazena jednotkou EcoBoost o objemu 2.3 litru. Od třetí generace je Focus ST dostupný také s naftovou jednotkou a ta se dostala i do nejnovější reinkarnace. Ta pochopitelně vychází ze standardního modelu a verze ST je od ní odlišena slušivým bodykitem, díky kterému je hned na první pohled patrné, že pod kapotou tři válce opravdu nenajdeme.

Ford Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trhFord Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trh

Přídi dominuje docela rozměrná maska chladiče s logem ST, sportovně pojatý nárazník s integrovanými mlhovkami a rozměrnými světlomety, které jsou v základu klasicky halogenové (mají ale LED denní svícení a LED jsou také mlhovky). Na zádi pak najdeme výrazný difuzor doplněný o dvě koncovky výfuku umístěné po jeho stranách a nad zadním sklem se nachází rozměrná stříška. Celkově není Focus ST nijak zvlášť přeplácaný, ale svou rychlost dává dobře najevo a povedený design doplňují stylová litá kola, která mají v základu velikost 18 palců, přičemž maximální velikost je 19 palců. Interiér hraje také na sportovní notu a skvěle vypadá hlavně trojramenný volant s tlustým věncem, lehce zploštěnou spodní částí nebo sportovní sedačky Recaro s výrazným bočním vedením. Na vrcholu středového panelu se nachází barevný dotykový displej palubního systému SYNC3 s úhlopříčkou 8 palců a další displej najdeme mezi budíky palubní desky, ten má úhlopříčku 4.2 palce a jedná se o palubní počítač. Nyní se můžeme přesunout k výbavám a k tomu, co všechno nabízí. Nový Focus ST je k dispozici ve dvou výbavových stupních s označením ST a ST Plus, přičemž už první stupeň toho nabídne poměrně dost.

Ford Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trhFord Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trh

Obsahuje třeba 18 palcová litá kola, LED denní svícení, LED mlhovky, tři jízdní režimy, elektronický samosvorný diferenciál (pouze pro benzinovou verzi), automatickou dvouzónovou klimatizaci, volant i hlavici řadicí páky v kůži, multimediální systém SYNC3, tempomat či přední i zadní parkovací senzory. Varianta Plus k tomu všemu přidává kompletní LED světlomety s automatickým nastavením sklonu, kola o velkosti 19 palců, zadní parkovací kameru, červené třmeny kotoučových brzd a elektricky stavitelná přední sedadla s vyhříváním. K tomu je možné si vybrat nějaký z šesti doprovodných paketů s označením Performance, Family, Winter, City, Style Plus a LED plus. Co se týče příplatkové výbavy, tak k dispozici je spousta věcí, třeba Head-Up displej (+ 11 000 Kč), panoramatická střecha (+ 26 100 Kč) nebo dvě sady Assist 1 a Assit 2. Tyto sady obsahují různé bezpečnostní asistenty, třeba hlídání mrtvého úhlu, varování před vozy při couvání z parkovacího místa, adaptivní tempomat s omezovačem, asistent vyhýbacího manévru nebo sledování bdělosti řidiče. Za 11 000 Kč navíc pak může být Focus ST osazený sadou Audio 49, která obsahuje prémiové audio B&O s deseti reproduktory a subwooferem.

Ford Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trhFord Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trh

Základní barva je bílá a za příplatek je k dispozici dalších šest barev v cenách od 6 900 Kč až po 30 000 Kč za metalický lak ST (modrá nebo oranžová). Co se týče motorů, tak v nabídce je benzinový čtyřválec 2.3 EcoBoost o výkonech 206 kW (280 koní) a 420 Nm nebo naftová jednotka 2.0 EcoBlue naladěná na 140 kW (190 koní) a 400 Nm. Dynamika je samozřejmě na straně benzinové verze, která se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 5.7 sekundy a naftová je s hodnotou 7.6 sekundy o takřka dvě sekundy horší (verze kombi potřebuje ke stejnému sprintu o desetinku sekund víc). Co se týče maximální rychlosti, tak benzinový Focus ST se rozjede až na 250 km/h a naftový skončí svou pouť na hranici 220 km/h. Všechen výkon míří výhradně na přední kola, a zatímco benzinová varianta může být vybavena šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem, naftový model dostal do vínku pouze manuál. Nejlevnější Ford Focus ST kombinuje karoserii hatchback, naftový motor a výbavu ST, tato varianta vyjde na 751 900 Kč s DPH. Nejlevnější benzinová verze startuje na částce 779 900 Kč s DPH a verze se sedmistupňovým automatem je o 53 000 Kč dražší. Za výbavu ST Line se připlácí 80 000 Kč (není možné u naftového modelu) a příplatek za kombi je 25 000 Kč.

Ford Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trhFord Focus ST dostal karoserii kombi a vstupuje na náš trh

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus ST vstupuje na náš trh. V benzinu, naftě, jako klasický hatchback i jako praktické kombi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.