Přeposlat Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí

16.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Range Rover je zcela jistě jedno z nejslavnějších prémiových SUV vůbec a tento model se vyznačuje hlavně tím, že je velmi schopný v terénu. Jeho výrobce, tedy britský Land Rover, ho nyní lehce zmodernizoval a dopřál mu nový hybridní pohon.

Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí

Range Rover je vůz s velmi bohatou historii a jeho rodokmen sahá až do roku 1970, kdy se dostala do prodeje jeho první generace. Ta vydržela s menšími i většími úpravami a modifikacemi ve výrobě neuvěřitelně dlouho, až do roku 1996, kdy koexistovala s generací druhou uvedenou v roce 1994. Druhá generace se vyráběla do roku 2002, třetí pak mezi léty 2002 až 2012 a poslední, čtvrtá generace spatřila světlo světa v roce 2012. Range Rover je vlajková loď automobilky Land Rover a je to luxusní, opulentní SUV se skvělými vlastnostmi a schopnostmi v terénu. Dalo by se říct, že je to taková limuzína do terénu a třeba v oblasti prostornosti bychom moc daleko od pravdy nebyli. Výrobce nyní rozšiřuje nabídku pohonných jednotek o mild-hybridní pohon, přičemž tento typ pohonu si odbyl premiéru v modelu Range Rover Sport před zhruba třemi měsíci. Pro klasický Range Rover (tedy ne verzi Sport) je to první mild-hybridní pohon, nicméně úplně první hybrid to není a tuto poctu si vysloužil model Range Rover Plug-in Hybrid. Vraťme se ale k nejnovějšímu mild-hybridu a pojďme si trochu podrobněji rozebrat design, který je úplně stejný jako u Roveru s jakýmkoliv jiným motorem.

Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí

Nová hybridní verze ale může mít jeden ze dvou nových odstínů, a to buď šedivou metalízu Eiger Grey nebo modrou s označením Portofino Blue a stávající odstíny Corris Grey a Loire Blue z nabídky mizí. Nové jsou také 22 palcová litá kola vyvedená v černé lesku, která doplní stávající nabídku litých kol (standardem jsou kola o velikosti 20 palců). Dominantním prvkem přední části je určitě robustní maska chladiče doplněná o světlomety s výrazným LED podpisem v podobě denního svícení. Světlomety můžou být Pixel LED nebo Matrix LED, což značí laserovou technologii a už v základu jsou jsou vybaveny technologií Sign Post Dimming. Ta umí rozpoznat dopravní značky a pomocí vypnutí části světel tak zabrání oslnění řidiče odrazem světla. Světlomety Pixel LED jsou pak vybaveny režimem Tourist Mode a ten umožňuje přepínání světel na pravostranný nebo levostranný provoz. Na zádi se nachází typická koncová světla s hezkou grafikou zasahující i do boční části šasi, robustní nárazník a dvě zvýrazněné koncovky výfuku. Range Rover je opravdu velký, robustní vůz a nabízí tak hromadu místa jak pro posádku, tak pro zavazadla. S délkou rovných 5 metrů ho na silnici nejde přehlédnout a design aktuální generace je tak povedený a nadčasový, že nestárne ani po sedmi letech služby.

Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí

Ačkoliv v roce 2017 dostal Range Rover decentní facelift, který přinesl výše zmíněný Plug-in Hybrid a také zmodernizovaný interiér. Ten je náležitě luxusní a středový panel obsahuje hned dva dotykové displeje s úhlopříčkou 10 palců, což dostal Range po výše zmíněném faceliftu a jedná se o prvek, který pochází z modelu Velar. Spodní displej slouží k ovládání klimatizace, sedadel a či podvozku a horní displej patří multimediálnímu palubnímu systému. Součástí standardní výbavy je nyní paket Smartphone Pack, který umožňuje propojení s mobilním telefonem přes rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Před řidičem umístěná palubní deska je digitální a robustní volant obsahuje další ovládací prvky. Už ve standardu pak samozřejmě bude i tato mild-hybridní verze vybavena spoustou různých bezpečnostních prvků či asistentů. Nyní se můžeme přesunout k pohonu, což je pochopitelně u tohoto modelu to úplně nejdůležitější. Jeho hlavním prvkem je nový řadový šestiválcový motor z rodiny Ingenium o zdvihovém objemu tři litry, který je dvakrát přeplňovaný. O jeho přeplňování se stará dvoukomorové turbodmychadlo a elektrický kompresor, který se umí roztočit až na 65 000 otáček za minutu.

Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí

Systém dvojitého přeplňování má svůj smysl nejenom kvůli vyššímu výkonu, ale také kvůli eliminaci prodlevy po sešlápnutí plynu, což je častý neduh přeplňovaných motorů. Zátah bude zkrátka výrazný už z těch nejnižších otáček. Jak jsme se již zmínili, jedná se o mild-hybrid a spalovací motor je tedy doplněný o 48V elektrickou síť, která pohání výše zmíněný kompresor. Výkon této soustavy nevypadá vůbec špatně a na všechna kola proudí hezkých 294 kW (400 koní) a točivý moment o hodnotě 550 Nm. To velkému Range Roveru stačí ke sprintu z 0-100 km/h za slušných 6.3 sekundy a maximální rychlost 220 km/h, takže v tomto ohledu se nemá mild-hybridní verze určitě za co stydět. Oproti dříve používanému vidlicovému šestiválci produkuje tento nový systém se 48V sítí o 12 % méně oxidu uhličitého a nabídne i nižší spotřebu. Ta byla výrobcem spočítána na průměrných 9.3 litru na 100 km a produkce emisí se zastavila na hodnotě 212 gramů CO2 na jeden kilometr. Zatímco v domovské Velké Británii je možné si tuto novinku již objednat, zbytek světa si na tuto verzi musí ještě počkat a globální dostupnost prozatím nebyla oznámena. Nic se neví ani o tom, kdy a za kolik bude tato mild-hybridní verze k mání u nás.

Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Range Rover dostal mild-hybridní pohon se 48V sítí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.