Přeposlat Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd

14.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Hyundai se toho co se týče alternativních pohonů nebojí a kromě hybridů najdeme v jeho nabídce i ryze elektrický vůz. Ten se jmenuje Ioniq Electric a Hyundai mu aktuálně dopřál lehčí facelift, který se týká jak designu, tak techniky.

Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd

Hyundai představil model Ioniq v roce 2016, takže se jedná pořád o docela mladý vůz a první facelift tedy přišel až nečekaně brzy. Aktuálně čítá nabídka tohoto vozu tři pohony, a to klasický hybrid s označením Ioniq Hybrid, dále Ioniq Plug-in Hybrid a vrcholnou verzí je čistě elektrický pohon s označením Ioniq Electric. Tato verze je také z celé modelové řady nejdražší, nicméně v celkovém pohledu patří Ioniq Electric s cenou začínající na částce 832 990 Kč mezi nejdostupnější vozy poháněné čistě elektřinou. I díky relativně příznivým cenám je řada Ioniq poměrně populární a celosvětově se jí povedlo od roku 2016 prodat na 60 000 kusů, což není na tak vyhraněné vozy vůbec málo. Samotný facelift se dotýká designu, techniky a potencionální zájemci se můžou těšit na vyšší výkon, takže lepší dynamiku a zlepšil se i dojezd. Modernizací si prošly všechny tři modely, ale nejvíc se podepsala na elektrické verzi a začneme jako vždy změny v oblasti vzhledu. Ty sice nejsou nějak extra rozsáhlé, ale jsou tu a stejně jako u modelů před modernizací, i nyní se od sebe jednotlivé verze liší stylem masky chladiče. Zatímco modely Hybrid a Plug-in Hybrid měly a stále mají masku s průduchy, elektrická verze disponuje plnou maskou, takže žádné průduchy nemá. Tohle všechno zůstalo, ale styling použitých masek se lehce změnil a elektrická verze se dočkala nového vzoru.

Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezdHyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd

Přední nárazník mají všichni tito tři sourozenci stejní, ale ten nově dostal decentní stříbrnou lištu do spodní části. Jinak zůstal vzhled předních partií podobný a Ioniq tedy pořád obsahuje ostře řezaná světlomety a jakési žábry po stranách předního nárazníku, ve kterých se nachází denní svícení (tento prvek je také v novém designu). Nevypadá to špatně a zepředu působí Ioniq docela dynamickým, možná až dravým dojmem. Zadní části dominují poměrně vysoko umístěná koncová světla, která plynule navazují na víko zavazadlového prostoru a určitě bychom měli zmínit, že zadní nárazník se dočkal nové lišty v antracitové barvě. Dalším prvkem modernizace jsou litá kola v novém designu, a to konkrétně 16 palcová kola pro verze Electric a Plug-in Hybrid a kola o palec menší pro Hybrid (tato verze ale může mít za příplatek kola o velikosti až 17 palců). Hyundai se rozhodl také rozšířit nabídku barev, o čtyři odstíny a nový Ioniq tak nabídne hned devět barevných variant. Facelift se týká také interiéru a nejvíce je to patrné na středovém panelu, jemuž dominuje nový barevný dotykový displej s úhlopříčkou 10.25 palce. Přepracování se dočkal také ovládací panel klimatizace, který dostal do vínku dotyková tlačítka a středový panel obsahuje také volič převodovky s několika dalšími ovládacími prvky.

Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezdHyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd

Elektrická verze je pak již v základu vybavena digitální palubní deskou s displejem u úhlopříčce 7 palců, což je prvek, který je u obou hybridních modelů k dispozici za příplatek. Zmínku si určitě zaslouží i systém Blue Link, což není nic jiného, než propojení vozu s mobilním telefonem přes speciální aplikaci. U všech variant Ioniqu tak bude možné dálkově odemknout či zamknout dveře, ovládat klimatizaci a třeba elektrická varianta umožní dokonce dálkově nastartovat motor. Ve výbavě dále najdeme i funkci eCall, což je automatické spojení se záchrannými službami v případě nehody. Tento systém se spustí sám v případě aktivace airbagů, nicméně je možné ho spustit také manuálně, a to pomocí tlačítka umístěného nad vnitřním zpětným zrcátkem. Palubní multimediální systém podporuje rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a nový Ioniq bude osazený také bezpečnostními systémy, bez kterých by to dnes už ani nešlo. Na palubě najdeme třeba technologii udržování v jízdním pruhu, systém sledování únavy řidiče nebo technologie varování před kolizí. Co se týče vylepšení v oblasti techniky a pohonu, tak nejvíc z této modernizace těží elektrická verze, která se dočkala nových akumulátorů s vyšší kapacitou.

Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezdHyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd

Ta vzrostla z původních 28 kWh na aktuálních 38.3 kWh, což je opravdu hezký nárůst čítající 36 % a to má samozřejmě vliv na dojezd. Elektromotor dostal výkonnostní injekci a nyní nabídne nejvyšší výkon 100 kW (136 koní) doplněný o točivý moment 295 Nm, takže dynamika bude určitě lepší než u původního modelu, který měl 88 kW (120 koní). Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat až okolo 294 km (první model měl normovaný dojezd 200 km) a poslední novinka je výkonnější nabíječka (7.2 kW namísto 6.6 kW). U hybridních modelů se technika víceméně vůbec nezměnila a hlavním prvkem obou hybridních verzí je čtyřválcový motor 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva, jehož výkon čítá 77 kW (105 koní). Doplňkový elektromotor pak disponuje výkonem 32 kW (44 koní) u verze Hybrid a 44.5 kW (61 koní) u varianty Plug-in Hybrid, přičemž jeho točivý moment 170 Nm je v obou případech stejný. Celkový výkon těchto soustav je 103.6 kW (141 koní) a 265 Nm, přičemž oba modely umožňují i jízdu čistě na elektřinu. Hyundai Ioniq bude v modernizované podobě na našem trhu dostupný v průběhu září tohoto roku, a to všechny varianty. Ceny prozatím zůstávají neznámé.

Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezdHyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai Ioniq prodělal facelift, elektrická verze je nově výkonnější a má lepší dojezd


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.