Přeposlat Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

09.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh právě vstupuje nová generace Peugeotu 508 v karosářské verzi kombi, která dostala tradiční označení SW. Kombi je oproti sedanu sice nepatrně dražší, ale zase nabídne vyšší úroveň praktičnosti a zároveň vypadá i o kousek zajímavěji.

Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

I když, ono to s tou praktičností není až tak žhavé, co si budeme povídat. Peugeot 508 SW nepřišel do střední třídy s tím, že nabídne nejvíce prostoru na všech frontách, naopak, má ho v porovnání s konkurencí takřka nejméně. Jeho síla tkví v tom, že pro čtyřčlennou rodinu je místa pořád dost, i pro ta zavazadla se něco najde a je to suverénně nejzajímavější počin v poněkud unylé střední třídě, které vládnou uniformní Passaty a Superby. Objem zavazadlového prostoru modelu kombi s označením SW je 530 litrů, což je oproti sedanu se 487 litry docela citelný nárůst, nicméně i tak je to ve střední třídě podprůměr. Vždyť třeba již zmíněný Passat nabídne v základu 639 litrů, domácí bestseller Škoda Superb 660 litrů a 508 SW se tak v této oblasti pohybuje ve vodách Opelu Insignia (560 litrů), přičemž objemnější zavazadelník umí nabídnout i nižší střední třída (třeba menší Peugeot 308 SW s objemem 610 litrů). Jak jsme se ale již zmínili, Peugeot 508 SW není o litrech, od toho tu máme jiné přeborníky, je spíše o výrazném stylu a určité originalitě, kterou střední třída potřebuje jako sůl. Už standardní sedan, který výrobce označuje Fastback, je krásný kousek, no troufáme si prohlásit, že karoserie kombi tomuto modelu sluší ještě o chlup víc.

Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceníkPeugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

Je to zkrátka krásné, dravé auto s relativně nízkým profilem a lehce se svažující zádí, které si s žádnou jinou konkurencí ani náhodou nespletete. Může za to jak zajímavá záď, tak výrazná, agresivně pojatá příď s dlouhými kly denního svícení (u nižších výbav se jedná pouze o dekorační doplněk a tyto kly nesvítí), povedenou maskou chladiče a sportovně pojatým nárazníkem. Vzadu pak najdeme koncová světla s grafikou připomínající lví drápy, difuzor, decentní stříšku nad zadním oknem a dvě koncovky výfuku umístěné v závislosti na verzi (můžou být vedle sebe nebo každá na druhém konci difuzoru). Zapomenout nesmíme ani na bezrámová okna, což je stylový a ve střední třídě již víceméně neexistující prvek. Kola začínají na 16 palcích a vrcholné verze můžou mít až 19 palcová kola, přičemž v oblasti barvy je k dispozici 10 odstínů (9 u verze GT). Interiér je postavený na známém řešen i-Cockpit, což značí 12.3 palcový displej před řidičem, kompaktní volant se zkosenou horní i spodní částí a na středovém panelu umístěný 8 palcový barevný dotykový displej.Ten může mít za příplatek úhlopříčku 10 palců a vrcholné modely pak mají tento systém v nejvyšší verzi Amplify.

Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceníkPeugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

Varianta Amplify obsahuje třeba technologii Air Quality System, modré podsvícení palubní desky, dveří i středového panelu nebo nastavení animací obrazovek. Nový Peugeot 508 SW je k dispozici ve čtyřech výbavových stupních s označením Active, Allure, GT Line a GT, což je vrcholný model dostupný pouze s dvojicí motorů. V základu je 508 SW poměrně slušně vybaveným vozem a nabídne třeba 16 palcová litá kola, bezrámové dveře vpředu i vzadu, LED denní světla (hlavní světla jsou halogenová), zadní LED světla, parkovacího asistenta nebo paket Pack Look Active. Uvnitř pak najdeme šest airbagů, základní i-Cockpit, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy i vzadu, elektrická okna i zpětná zrcátka (jsou i vyhřívaná a elektricky sklopná), tempomat s omezovačem rychlosti nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce. Výbavový stupeň Allure pak navíc nabídne paket Pack Look Allure, 17 palcová litá kola, 3D navigaci, dva USB porty, předního i zadního parkovacího asistenta či barevný dotykový displej na středovém panelu s úhlopříčkou 10 palců (Active má 8 palcový displej).

Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceníkPeugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

GT Line je na tom v oblasti standardní výbavy ještě lépe a má například Full LED světlomety, nejlepší i-Cockpit Amplify, bezrámečkové zpětné zrcátko s automatickou clonou, 17 palcová litá kola s černým výbrusem, tmavě čalouněný strop, hliníkové pedály nebo paket Pack Look GT Line. Vrcholný model GT už má kola o průměru 18 palců a je vybavený víceméně vším, co by si mohl náročný majitel takového typu vozu přát. Příplatky se samozřejmě liší výbava od výbavy a mezi nejzajímavější prvky řadíme třeba noční vidění Night Vision (+ 38 000 Kč, u základní výbavy nelze), panoramatické střešní okno (+ 32 000 Kč, u základní výbavy nelze) nebo prémiové audio FOCAL s devíti reproduktory, subwooferem a výkonem 900W (+ 25 000 Kč, u základní výbavy nelze). U verzí GT Line a GT je pak možné připlatit si 84 000 Kč za exkluzivní čalounění Nappa v černém a 89 000 Kč v červeném provedení. Motorizace jsou jasné a jsou stejné jako u klasického sednu, přičemž vrcholný model GT je k dispozici pouze s přeplňovanou šestnáctistovkou PureTech 225 a jednotkou BlueHDI 180 (číslo značí výkon v koních).

Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

Standardní verze můžou nést naftové jednotky BlueHDI 130, BlueHDI 160, BlueHDI 180 a benzinovou PureTech 180. Základní model BlueHDI 130 může mít šestirychlostní manuál nebo osmistupňovou automatickou převodovku a zbývající motorizace si pak musí vystačit s automatem. Co se týče cen, tak nejlevnější je verze Active v kombinaci s motorem BlueHDI 130 a šestistupňovým manuálem, která vyjde na 770 000 Kč s DPH. S osmistupňovým automatem vyjde tento motor na 830 000 Kč s nejlevnější BlueHDI 160 stojí od 870 000 Kč. Benzinová jednotka PureTech 180 začíná na částce 835 000 Kč (platí pro verzi plnící emisní normu Euro 6.2, varianta plnící Euro 6.3 je o 10 000 Kč dražší). Nejvýkonnější naftový motor BlueHDI 180 je k dispozici od prostřední výbavy Allure a stojí od 940 000 Kč, přičemž ve verzi GT Line se připlácí 80 000 Kč. Stejný příplatek pak platí také pro PureTech 180 ve druhé a třetí výbavě. Co se týče vrcholné řady GT, tak ta začíná na částce 1 090 000 Kč za motorizaci PureTech 225 (Euro 6.3 verze je opět o 10 000 Kč dražší) a motor BlueHDI 180 stojí od 1 120 000 Kč.

Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 508 SW vstupuje na náš trh a dostal oficiální český ceník


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.