Přeposlat Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou

23.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi představilo novou generaci ostrých variant svých modelů A6, A6 Avant a A7, které označuje písmenkem S. Zatímco ve světě bude možné si tyto rakety na kolech pořídit s benzinovým šestiválcem, Evropa dokonale ostrouhala a na Starém kontinentu bude k dispozici pouze nafta.

Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou

Ostrý model S6 je ve světě rychlých kol pojmem, a i když možná ne tak velkým, jako ještě ostřejší verze RS, tato řada se těší velké oblibě. První vůz s označením S6 vznikl již v roce 1994 a má tak ještě delší historii, než řada RS, která spatřila světlo světa až v roce 2002. Nejnovější přírůstky do řady S se jmenují S6, S6 Avant, což je klasické kombi a S7 Sportback, tedy ostrý model vycházející z Audi A7. Všechny tyto modely jsou postaveny na aktuálních generacích svých obyčejných, civilních bratří a hlavně zepředu jsou si všechny docela hodně podobné. Sedan S6 a kombi S6 Avant jsou si pochopitelně podobní jako vejce vejci, nicméně kombi disponuje černou maskou chladiče a trochu jinak pojatým předním nárazníkem. Světlomety se stylovým LED podpisem jsou stejné a praktičtější kombi má v černé barvě vyvedena také zpětná zrcátka, koncovky výfuku, okenní lišty a dekorační linku, která spojuje koncová světla. Sedan má všechny tyto prvky chromované, což je taková klasika odjakživa spojená s řadou S. Záď obou těchto modelů se samozřejmě odlišuje celkovým pojetím, což je dáno typem karoserie, nicméně čtyři mohutné koncovky výfuku a výrazný difuzor mají oba tyto modely stejné. S6 Avant disponuje decentní stříškou nad zadním sklem a S6 s karoserií sedan má zase spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru.

Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftouNové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou

To S7 Sportback vypadá samozřejmě úplně jinak a toto čtyřdveřové kupé je postaveno na aktuální generaci modelu A7, což je pro mnohé nejhezčí a nejzajímavější Audi současnosti. A něco na tom bude, protože S7 je vskutku krásný kousek. Přední maska je trochu jiná než u S6, je více roztažená do boku a působí ostřeji a dramatičtěji. Také přední světlomety mají jiný tvar, disponují taktéž jiným LED podpisem a S7 se od S6 liší i co se týče předního nárazníku. Nejvíc parády ale udělá záď, která obsahuje koncová světla propojena výraznou linku, což dodává vozu opravdu zajímavý styl. Difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku, které jsou umístěny po jeho bocích, vypadá také trochu jinak a je dobře, že Audi nepoužilo na všech těchto třech modelech stejné prvky a hezky je od sebe odlišilo. Stylová kola mají v základu průměr 20 palců a za příplatek můžou být i o palec větší. Zpoza kol prosvítají mohutné brzdy s odvětrávanými kotouči a v základu je trojka S6 / S6 Avant / S7 Sportback osazena ocelovými kotouči a šestipístkovými třmeny. Za příplatek ale bude k dispozici i karbon-keramická brzdná soustava, která by měla být lepší jak v oblasti brzdné síly, tak výdrže. V rychlosti nahlédneme také do interiéru, který je vyvedený v aktuálním designovém směru Audi a jeho alfou a omegou jsou hned tři displeje.

Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftouNové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou

Jeden supluje palubní desku, druhý se nachází klasicky na vrcholu středového panelu a poslední je umístěný hned pod ním. Ten nahradil ovládací panel klimatizace a v Audi se v poslední době rozhodli, že se vydají cestou minimalizace všech klasických hardwarových ovládacích prvků. Vypadá to dobře, velmi honosně a moderně, ale na každému bude tento styl s displeji na každém kroku vyhovovat. Středový panel je mírně natočený směrem k řidiči a v jeho spodní části se nachází hezký volič převodovky a několik ovládacích prvků. Velmi dobře pak vypadá trojramenný sportovní volant s logem S i sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy. Samozřejmostí je pak přítomnost všemožných jízdních asistentů a pomocníků, ale těmi se zabývat nebudeme. Raději se přesuneme k motorům a začneme velmi nemilou, vyloženě až špatnou zprávou. Evropský trh se totiž bude muset spokojit pouze s naftovým motorem, což je věc, která se v řadě S objevuje vůbec poprvé. Pod kapotou této ostré trojky trůní šestiválcový diesel 3.0 TDI, což je v dnešní době, která naftovým motorům zrovna dvakrát nepřeje, poněkud zvláštní krok. Parametry nevypadají špatně, výkon této jednotky čítá 257 kW (350 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 700 Nm v rozsahu 2500 – 3100 ot/min a dobře vypadají i čísla v oblasti dynamiky.

Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftouNové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou

Z klidu na 100 km/h se S6 rozjede za rovných 5 sekund (S6 Avant a S7 k tomu potřebují o desetinku sekundy víc) a maximální rychlost je omezena na 250 km/h, nicméně projev nafty zkrátka dvakrát sportovní není a charismatický benzinový šestiválec prostě bude ve všem (kromě spotřeby) lepší. Jinak spotřeba vypadá na tak silné vozy skvěle, sedan vykazuje kombinovanou spotřebu 6.2 litru na 100 km a dvojice S6 Avant a S7 by měla brát o tři deci víc. Samozřejmě se jedná o mild-hybridní pohon se 48V palubní sítí a 10Ah lithium-iontovou baterií a tato technologie umožňuje třeba plachtění s vypnutým motorem (až po dobu 40 sekund). Výkon proudí na všechna čtyři kola, přičemž systém pohonu všech kol preferuje zadní nápravu v poměru 40:60 a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Za příplatek bude k dispozici natáčení zadní nápravy, adaptivní podvozek nebo samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Pokud byste chtěli novou S6, S6 Avant nebo S7 s benzinovým motorem, ta možnost tu je, ale budete pro ni muset do USA, Asie nebo na Střední východ. Na těchto trzích bude tato trojice dostupná s přeplňovaným šestiválcem 2.9 TFSI o výkonech 331 kW (450 koní) a 600 Nm. Na evropských trzích se tyto tři novinky začnou prodávat v průběhu léta.

Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftouNové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nové Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback jsou venku a v Evropě budou dostupné pouze s mild-hybridní naftou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.